PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
  • Data: 2005-02-06 19:10:09
    Temat: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >pół roku
    >Puk puk! To ja! Rzeczywistość! Kyniu, obudź się!
    >
    >Jaki, do jasnej anielki, aspekt wychowawczy?! O aspekcie wychowawczym szkoły
    >to można było mówić kilkanaście lat temu, za poprzedniego systemu. W tej
    >chwili to każdy sobie sterem, żeglarzem, okrętem. Podstawowym miejscem
    >wychowania młodego człowieka powinna być rodzina. I to właśnie w domu
    >rodzinnym młody człowiek powinien mieć wpojone, że nie należy przychodzić
    >po pijaku na lekcje. Szkoła powinna to wychowanie co najwyżej uzupełniać
    >a nie zastąpić.

    Szkola ma w tej chwili male mozliwosci karania. Na nizszym poziomie niz
    LO/technikum jest prawie niemozliwe zostawic kogos na drugi rok w tej samej
    klasie. A rodzice zapatrzeni w swoje pociechy nie dopuszczaja do siebie
    krytyki ze strony nauczyciela. Wyrownywaniu szans dzieci glupszych poswieca
    sie wiecej czasu niz pracy nad rozwojem dzieci zdolnych, co oznacza, ze te,
    ktore nie maja rodzin mogacych sobie pozwolic na prywatna nauke sa zagrozone
    zmarnowaniem talentu.

    >Zresztą, powiedz mi, konkretnie, jak sobie wyobrażasz działanie wychowawcze
    >tej konkretnej nauczycielki, której uczniowie przychodzili pijani na zajęcia.
    >Co, według Ciebie, powinna ona zrobić. Konkrety proszę.

    Wywalic z lekcji, zlozyc wniosek o zawieszenie w prawach ucznia/wyrzucenie ze
    szkoly z "wilczym biletem" (niech sobie radza w zyciu z wyksztalceniem
    podstawowym). Niestety, dzis nie jest to mozliwe.

    >Wiesz, ja rozumiem, że szkoła Cię głęboko skrzywdziła. Ja do swoich szkół
    >też miałem sporo zastrzeżeń. Ale zapewniam Cię, że wystarczy choć raz
    >stanąć po drugiej stronie biurka, żeby zmienić punkt widzenia.

    uhm.

    I., corka bylej nauczycielki
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl