PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    From: 'madzik' <m...@t...beztego.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Date: Sat, 05 Feb 2005 17:26:00 +0100
    Sender: m...@o...pl@h221n1fls35o292.telia.com

    Kyniu:

    > Po drugie jesli bede mial to raczej ich nie
    > wysle do szkoly publicznej.

    W ktorej - z duzym prawdopodobieństwem (1) - pracować będą nauczyciele:
    *naznaczeni przez dokładnie ten sam system kształcenia, co ci, których
    obecnie się tak czepiasz;
    *którzy wcześniej pracowali w szkołach publicznych;
    *którzy nie będą czuli potrzeby dokształcania się, bo przecież
    "Niedorzeczne jest to ze pracujesz w szkole z takimi kwalifikacjami".

    Nie przeszkadza Ci taka świadomość, że oddałbyś swoje dzieci w ręce
    jednego normalnego i stu tłuków???...

    (1) chyba ze to bedzie szkola zagraniczna...

    > A po trzecie "sfustrowana" osoba to chyba ty
    > jestes.

    Nie masz racji. Mnie to nie rusza, bo w Polsce jako nauczyciel juz
    raczej pracować nie będę.
    I nie, wcale nie dlatego, że czułam się sfustrowana pracując na tym
    stanowisku :->

    > Bardzo ladna teoria - szkoda ze tak odlegla od praktyki.

    A z czego, jesli nie z obserwacji i przeżyć wlasnych, wynika Twoje
    negatywne podejscie do nauczycieli w Polsce?
    To ci, ktorych spotkałeś, tak Cie ukształtowali, że do dziś Ci się tym
    odbija ;-) Jakbyś spotkał właściwych, to doceniłbyś znaczenie _dobrego_
    nauczyciela. Ja takich spotkałam, i wiem, jak mi dużo mi przekazali. I
    chciałabym wierzyć, że moje dzieci też takich spotkają.

    > Widz, z informatykami jest tak ze moze i jest jakis tluk jeden na 10,
    > problem w tym ze u nauczycieli ta proporcja jest znacznie mniej korzystna
    > bo moze jest jeden ambitny na 100 tlukow.

    Nie nie nie. Wsrod wszystkich osob, ktore pracują jako programisci,
    tłuków jest duzo wiecej niz 1/10. Moje zdanie opieram na podobnych
    przesłankach, jak Ty swoje o nauczycielach.

    A co do 1/100 wsrod nauczycieli: nie uwazasz, że fajnie byłoby zmienic
    te proporcję? Ze skoro - jak sam uwazasz - szkola jest (lub powinna) byc
    ważnym elementem wychowania mlodych ludzi - ze warto zrobic cos, co
    pomogloby nauczycielom pelnic fukcnje wychowawcza?...

    --
    Magda