Data: 2005-02-05 20:09:39
Temat: łączenie etatów i etat przeliczeniowy
Od: "steppi" <a...@p...fm>

> Przybliż mi to, proszę, w oparciu o konkretne przepisy, bo wg mnie to
> nieprawda.
> Możesz pracować i w 3 szkołach na pełnym etacie (jak podołasz czasowo) i
> nikomu nic do tego. Dyrektor jednej szkoły guzik wie (co zresztą bez
> znaczenia), gdzie pracujesz jeszcze.
> I co rozumiesz pod pojęciem "etat przeliczeniowy"?

nie potrafię tego niestety poprzeć konkretnymi przepisami (a dziś już nie mam
siły szperać w internecie) - znam z praktyki i w sumie m. in. dlatego ja
dostałam pracę. Tak jest na pewno w mieście Rzeszowie i starostwie rzesz. -
nauczyciel nie może mieć więcej niż etat przeliczeniowy...i nie mają do tego
nic dyrektorzy szkół - a raczej kuratorium oświaty. z tego powodu dziewczyna,
która pracowała w mojej szkole, zmuszona była się tu zwolnić - bo dostała pełny
etat w drugiej placówce, w której pracowała już wczesniej. z tego powodu
zatrudniono u nas w szkole drugą anglistkę...

"etat przeliczeniowy" to uśredniona na cały rok szkolny liczba godzin, którą
przepracowuje się w tygodniu - w "mojej" szkole np. młodzież idzie w maju na
praktyki, odlicza się więc te przepadające godziny od naszych etatów...tak samo
jak w przypadku odchodzących w kwietniu klas maturalnych. Druga germanistka u
nas pracuje fizycznie 22-23 godziny tygodniowo, a płacą jej za 18 z haczykiem...

pozdrawiam serdecznie i życzę dobrej nocy :-)