PracaGrupypl.praca.dyskusjejak jest z 13tką dla nauczycieli? › Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
  • Data: 2005-02-05 20:26:30
    Temat: Re: do Kynia, co to nie znosi nauczycielskiej rasy
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:slrnd07df3.8i2.muflon@devil.hell.org Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> pisze:

    > Ale z tym sie nie zgodzę:
    > Owszem, będziesz, a przynajmniej (w zdrowym układzie) powinnaś, jeśli
    > nie masz innych źródeł gotówki.
    To prawda. Ponieważ pensja nauczyciela zatrudnionego zwyczajnie na 1 etat
    nie pozwala na normalne życie, więc zrozumiałe jest, że musi on podejmować
    dodatkowe prace, często zupełnie nie związane z posiadanym wykształceniem. I
    nic w tym złego nie widzę. Po prostu należy zaangażowanie w pracę
    dydaktyczno-wychowawczą ograniczyć do poziomu adekwatnego do płacy (to się
    daje łatwo zrobić i jest to etycznie w porządku), a zaoszczędzony w ten
    sposób czas i energię przeznaczyć na dodatkowe zarobkowanie. Po pewnym
    czasie nabywa się w tym doświadczenia pozwalającego na ograniczenie
    czynności związanych z pracą w szkole do absolutnie niezbędnego minimum i
    wtedy daje się osiągnąć dochody porównywalne ze średnią krajową, a nawet
    mieć jeszcze trochę czasu na zasłużony odpoczynek.
    Wprawdzie w tej sytuacji znajdą się tacy, co będą utyskiwać na poziom
    szkolnictwa, niezaangażowanie i niskie kwalifikacje nauczycieli, ale w tych
    okolicznościa można ich spokojnie olać.

    > Ale w _swoją_ wiedzę
    > inwestuj co chcesz, byle nie za _cudze_ (podatnika) pieniądze.
    Tu się mylisz. Nauczyciel jest takim samym podatnikiem, jak każdy inny.

    Jotte