PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: do Jarka
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: do Jarka
    Date: Sun, 16 Jan 2005 22:19:44 +0100

    Użytkownik "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> napisał w wiadomości
    news:csec39$eln$1@news.onet.pl...

    > Hmmm... prawo jazdy zdałem za pierwszym razem bez łapówki. Policjantom też
    > nigdy nie wręczyłem (z drugiej strony - w okresie tych kilku lat była
    > tylko
    > jedna okazja) i prawdę pisząc nie planuję. Z urzędami też nieprzyjemnych
    > sytuacji nie kojarzę.

    Popieram. Ja tez dostalam sie na studia i je ukonczylam bez lapowek i
    protekcji, a w kontaktach z urzedami wszystko szlo gladko bez dawania w
    lape. Ba, przychylano sie do mojej prosby o szybsze zalatwienie sprawy, niz
    wynika z przepisow, kiedy potrzebe tej szybkosci kulturalnie uzasadnialam i
    milo prosilam.

    Sytuacja jest taka, ze wielu ludzi sadzacych, ze bez lapowki sie nie da,
    proponuje ja na wstepie. Niektorzy daja sie skusic :(. Znam opowiesci
    znajomych pracujacych w branzach, gdzie uwaza sie, ze sie lapowki daje.
    Ludzie bez zadnej zachety, zadania czy sugestii probowali je wreczac,
    podczas gdy wcale nie musieli! to wsrod "spoleczenstwa" panuje przekonanie,
    ze te wszystkie rzeczy sie "kupuje", a nie dostaje za darmo bedac w zgodzie
    z przepisami i spelniajac warunki.

    I.