PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
  • Data: 2005-01-17 09:12:34
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "someone_else" <n...@n...com> wrote in message
    news:x6YFd.270$P87.11507@nnrp1.ozemail.com.au...

    > "Beata" <bkand@(nie dla spamu ) - o2.pl> wrote in message

    > wyzsze

    > Pracowalem w informatyce jako Business Analyst...............
    projektowalem
    > programy komputerowe.

    > wacha
    >
    > To jak to jest mozliwe ze srednia jest 2000zl???

    Pracowales jako analityk i nie wiesz jak sie liczy srednia, o to jest
    wlasnie znakomity przyklad na to jak bardzo ten kraj jest absurdalny.
    Wytlumacze ci, jezeli ty zarabiasz 700 zl a twoj sasiad 3300 zl to srednia
    wynosi 2000 zl. Ta suma wziela sie stad: 700 + 3300 = 4000 Dzielisz ta sume
    na was dwoch i wychodzi 2000. I teraz wez pod uwage ze wieksza czesc tego
    spoleczenstwa zarabia najnizsza krajowa ok 800 zl i oraz wsystkich prezesow
    tzw sprywatyzowanych bylych przedsiebiorstw panstwowych ktorzy zarabiaja po
    kilka milionow rocznie. Przy 2 milionach rocznie to juz jest 2500
    najnizszych krajowych w Polsce. Ilu ludzi musi robic na takiego prezeesa
    orlenu? Jak widac taki prezes jest wart 2500 wegetujacych istnien ludzkich.
    Stad wlasnie bierze sie srednia prosze pana analityka.

    > ze

    > pokoj
    > knajpach
    > nie
    > okolo
    > kupic
    >
    > Nigdy nie uzbierasz na dom............... po to jest bank abys wziela
    > pozyczke na dom/mieszkanie i splacasz przez nastepne 20 lata. Tak sie na
    > zachodzie robi i wszyscy maja pozyczki na dom, samochod, itp. Plus pomysl
    > sobie tak......... uzbieraj na depozyt, wez pozyczke i kup mieszkanie.
    Teraz
    > te 700zl zo placisz KOMUS jako rete to placisz 'SOBIE' aby splacic
    pozyczke.
    > Siebie wzbogacasz a nie kogos innego. Wiem ze deposyt nie jest latwo
    > uzbierac, tak jak tutaj..... ale jak chcesz to zrobisz.
    > Chcesz wiedziec jak jest srednia cena domu w AU.......... okolo
    $AU300,000.
    > Na deposyt to musisz miec okolo 20% ceny co wychodzi $AU60,000. Pare lat
    > trwa aby to sie uzbieralo ale tak kazdy robi.

    Tak sie sklada ze orientuje sie w cenach domow w Australii i w Sydney ceny
    czesto przekraczaja $AU1000 000
    I doskonale wiem o tym ze tam stac cie na taki kredyt, a tutaj? Masz racje
    tutaj nigdy nie uzbieram na dom, bo nie stac mnie na kredyt, nie mam z czego
    odlozyc na splate miesiecznej raty. A poza tym praca jest u nas czyms tak
    niepewnym ze lepiej nie decydowac sie na takie ryzyko, chyba ze jestes fanem
    bezsennych nocy.

    > Bezyna jest droga w celej Europie jak i na calym swiecie.

    To przelicz sobie na ile litro zarabisz w ciagu godziny, albo na ile litrow
    w ciagu godziny zarabia ktos z pensja 800 zl.