PracaGrupypl.praca.dyskusjedepresja a kariera w IT › Re: depresja a kariera w IT
    From: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: depresja a kariera w IT
    Date: Thu, 10 Jan 2008 09:50:17 +0100

    Jeszcze uzupełnienie:

    > a potem zostać adminem, wiem że tutaj komunikacja z klientem jest zerowa.

    Tutaj się mylisz. Będziesz mieć kontakt z użytkownikiem. Zwykle są gorsi od
    klientów, bo na dzień dobry wymagają, nie negocjują i próbują oceniać
    specjalistę po 10 min jego pracy.

    > Zastanawiam się nad pójściem do specjalistycznej poradni zawodowej, jednak nie
    wiem czy istnieje taka, która będzie mi umiała doradzić w tak szczegółowy
    sposób jak ja tego chcę.

    Raczej nie ma takich, w których ludzie znają się na organizacji pracy w naszej
    branży.

    > Czy warto zmieniać zawód?

    Warto robić to, co się lubi. Nawet za mniejsze pieniądze.

    > Czy są firmy gdzie można pracować bez wielkiego kontaktu z kientemm jako
    > programistka java i zarabiać normalnie, bo widać że ludzie bez wysokiej EQ są
    > niestety pogardzani przez tych, którzy mają wysoko rozwinięte umiejętności
    > miękkie.

    To zwykle są prostacy, którzy uważają, że znajomość daty urodzenia Mickiewicza
    jest nieporównywalnie wazniejsza od umiejętności obsługi video. Pozbawieni
    szacunku dla odmiennej wiedzy innych. W dodatku chcą swój sposób myślenia
    narzucić innym. Ja staram się trzymać od takich ludzi z daleka, bo nie są wiele
    warci. Jeden ma takie umiejętności, a drugi inne. Jeden potrafi negocjować,
    drugi nie potrafi się wysysławiać, ale robi świetne analizy. Dobry szef zwyke
    przydziela do pracy wg umiejętności i chęci pracownika.

    --
    Lukasz