PracaGrupypl.praca.dyskusje › czym jest oferta handlowa według prawa ? a mailing ?

  • 1. Data: 2005-10-03 08:57:01
    Temat: czym jest oferta handlowa według prawa ? a mailing ?
    Od: "Katrinos" <k...@w...pl>

    Witam !

    Zwracam się do Was z zapytaniem...
    Czym jest oferta handlowa według prawa polskiego ?

    Zdobyłam adresy mailowe do firm, z bazy ogólnodostępnej w Internecie
    (ze źródła coś jak Panorama Firm lyb Książki Telefonicze)
    i mam zamiar wysłać reklamówkę na owe e-maile tzw. mailing.
    Jest to bardziej wg mnie, reklama firmy a nie oferta handlowa.
    Czy coś takiego jest legalne ? bo doszły mnie słuchy, że
    podobno musi być zgoda osób, do których kierowany
    jest mailing czy ta oferta handlowa ?
    Jak to właściwie jest, bo nie mogę ruszyć dalej z reklamą a czas ucieka :(.

    Za wszeslkie info dzięki :)
    Katrinos

  • 2. Data: 2005-10-03 09:30:16
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Katrinos" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest mailing czy ta oferta handlowa ?
    > Jak to właściwie jest, bo nie mogę ruszyć dalej z reklamą a czas ucieka

    Wedlug prawa polskiego, nie mozesz wyslac reklamy/oferty swojej firmy na
    adresy email, ktore nie zostaly przez ich wlascicieli udostepnione do tego
    celu - tzn. ze zgoda na to, zeby konkretnie Twoja firma wysylala im reklamy.
    Grozi to popsuciem image'u firmy, grzywna, a co najgorsze i najbardziej
    prawdopodobne, umieszczeniem danych Twojej firmy na czarnych listach
    administratorow serwerow pocztowych, przez co zadna z Twojej poczty nie
    bedzie docierac do adresatow majacych maile na serwerach, ktorych admini
    korzystaja z danych "czarnych list". A oferta handlowa jest w tym kontekscie
    jakakolwiek proba zareklamowania/zaproponowania swoich produktow i uslug.

    Mozesz wykupic mailing u uslugodawcy, ktory ma swoja liste adresow ludzi,
    ktorzy zgodzili sie na otrzymywanie od niego reklam - np. Money.pl ma baze
    osob, ktore wyrazily zgode na otrzymywanie ich newslettera.

    Przy malej ilosci adresow i sensownej, zindywidualizowanej ofercie (nie
    masowa wysylka, do kazdego osobno i z wyroznionym nazwiskiem osoby, do
    ktorej to kierujesz i powodem, dla ktorego kierujesz wlasnie do nich, np. w
    odniesieniu do tresci ich strony www) mozna.

    Wiecej informacji mozesz uzyskac na grupie pl.internet.mordplik.

    I.

  • 3. Data: 2005-10-03 09:49:39
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Immona [Mon, 3 Oct 2005 11:30:16 +0200]:

> [...]
    > firmy na adresy email, ktore nie zostaly przez ich wlascicieli
    > udostepnione do tego celu - tzn. ze zgoda na to, zeby konkretnie

    Nie do końca: jeśli firma udostępnia na swojej WWW adres, a pod
    nim stoi jak byk "zgadzamy się na przesyłanie ofert handlowych
    i reklamowych" to owszem, można wysyłać nawet jak nie ma listy
    firm, które mogą.

    Ale osobiście jeszcze się z takim dopiskiem nie spotkałam... :)

    Kira

  • 4. Data: 2005-10-03 09:51:56
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Katrinos [Mon, 3 Oct 2005 10:57:01 +0200]:

    > Zdobyłam adresy mailowe do firm, z bazy ogólnodostępnej
    > w Internecie (ze źródła coś jak Panorama Firm lyb Książki
    > Telefonicze) i mam zamiar wysłać reklamówkę na owe e-maile
    > tzw. mailing.

    Najpierw musisz do każdego wysłać zapytanie czy się zgadza.
    W zapytaniu NIE MOŻE BYĆ samej oferty. Czyli nie:
    "Mam rewelacyjne pfamfulagi, w cenie 300zł sztuka, czy mogę
    przesłać ofertę?"

    > Jest to bardziej wg mnie, reklama firmy a nie oferta handlowa.

    A reklama toto coto jak nie oferta? ;)

    > Jak to właściwie jest, bo nie mogę ruszyć dalej z reklamą
    > a czas ucieka :(.

    Wykup mailing u _legalnego_ usługodawcy i problem z głowy.

    Kira

  • 5. Data: 2005-10-03 09:57:27
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Katrinos <k...@w...pl> wrote:
    > Zdobyłam adresy mailowe do firm, z bazy ogólnodostępnej w Internecie
    > (ze źródła coś jak Panorama Firm lyb Książki Telefonicze)
    > i mam zamiar wysłać reklamówkę na owe e-maile tzw. mailing.

    jeżeli właściele tych adresów mailowych nie wyrazili jawnie zgody aby
    Twoja firma wysyłała im reklamy, to nie wolno Ci ich wysłać (prawo tego
    zabrania). Jeżeli kupiłaś te adresy od kogoś kto zapewniał że możesz to
    zrobić, to skłamał - żądaj zwrotu pieniędzy. Zobacz więcej
    http://www.nospam-pl.net/prawo.php i
    http://www.nospam-pl.net/walka-nauka.php

    B.

  • 6. Data: 2005-10-03 19:51:47
    Od: "Teodor Teodoriusz" <n...@w...pl>

    > Czym jest oferta handlowa według prawa polskiego ?

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1204.htm

    Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - warto przeczytac te kilka
    zdan ... i problem z glowy!
    :)

    A swoja droga proponuje aby wysylac spamerom pelna tresc ustawy - co Wy na
    to ????
    T.

  • 7. Data: 2005-10-03 20:31:37
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Teodor Teodoriusz [Mon, 3 Oct 2005 21:51:47 +0200]:

    > A swoja droga proponuje aby wysylac spamerom pelna tresc
    > ustawy - co Wy na to ????

    Oczywiscie.
    Zeskanowana.
    W maksymalnej rozdzielczosci.
    W BMP.

    Kira

  • 8. Data: 2005-10-03 20:50:58
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kira napisał(a):

    > Oczywiscie.
    > Zeskanowana.
    > W maksymalnej rozdzielczosci.
    > W BMP.

    E. Oni mogą nie umieć czytać.
    Proponuję audiobooka w formacie DVD-Audio. ;)
    I dodatkowo instrukcja obrazkowa jak sobie to
    wypalić na płytce.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2005-10-03 21:32:19
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Wojciech Bańcer [3 Oct 2005 22:50:58 +0200]:

    > E. Oni mogą nie umieć czytać.
    > Proponuję audiobooka w formacie DVD-Audio. ;)
    > I dodatkowo instrukcja obrazkowa jak sobie to
    > wypalić na płytce.

    A też niegłupie... ;> A w każdym razie wystarczająco
    wredne ;)

    Kira

  • 10. Data: 2005-10-03 22:29:25
    Od: "Katrinos" <k...@w...pl>