PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy ufać takiemu pracodawcy

  • 41. Data: 2006-02-28 07:48:56
    Temat: Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

    >nie ma to jak kompletnie przestarzale poglady,

    ??

    > od lat mam w przychodni "panstwowej' lekarzy specjalistow i musze powiedziec ze sa
    > lepsi od prywatnych, od jednej pani ginekolog ktorej za wizyty placilam 60 zl
    > uslyszalam: "dobrze ze sie pani zajela sama tym problemem" (problem byl
    > onkologiczny, dosc powazny. To mozesz mi powieziec za ta baba brala kase? za to
    > zebym sie sama leczyla???

    Nie wiem, za co brala kase.
    I nie twierdze, ze sluzba zdrowia jest czarno-biala. Prywatni cacy, panstwowi be.

    Twierdze, ze przecietny poziom uslugi w placowkach prywatnych jest znaczaco wyzszy i
    gdybym mial wybor: placic skladke ZUSowi na opieke medyczna lub moc tego uniknac i
    placic prywatnie - osobiscie nie mialbym zadnych dylematow.
    Zas lekarzy dobieralbym starannie, bo wiem, ze i prywatnie mozna sie naciac...

    Twoje doswiadczenia zapewne nie sa odosobnione, ale nie mam watpliwosci, ze wiekszosc

    pacjentow ma doswiadczenia zgola odmienne.

    > nie, dzieki, nie korzystam z prywatnych lekarzy zjednego powdu: oni sa kompletnie
    > pozbawieni odpowiedzialnosci, maja w wszytsko "gleboko i daleko" i na dodatek biora

    > za to kase.

    A tu chetnie poczytam, jezeli rozwiniesz temat.
    Dlaczego lekarze na panstwowym sa bardziej odpowiedzialni, a ci prywatni nie? Czy
    masz
    na poparcie tej tezy inne argumenty poza owym wlasnym przypadkiem?

    > a po co ja mam placic za cos co moge miec za darmo? (nie do konca bo i tak na
    sluzbe
    > zdrowia mi zabieraja kase z wyplaty, w takim razie placie podwojnie)

    Zaiste, nie do konca.
    A dyskusja zaczela sie od tematu umowy o dzielo, gdzie ZUSu sie nie placi i mozna
    zaoszczedzone ta droga srodki przeznaczyc zgodnie z wlasnymi preferencjami. Osobiscie

    zatrudniony jestem na umowie o prace, ale na pewno nie czynnik panstwowej opieki
    medycznej jest decydujacym kryterium takiego wyboru.

    Pozdr
    Slawek

  • 42. Data: 2006-02-28 08:20:56
    Od: "Makaron" <b...@p...onet.pl>

    > Czyli zabierają Ci rocznie 2400zł.
    >
    > Zostaje 1800zł.
    >
    > Dzieląc to przez 12 m-cy mamy 150zł. Całkiem niezła składka
    > na emeryturę, jako że z tych 150zł dostajesz nie jakiśtam
    > drobny fragment, tylko MINIMUM 150zł(...)

    Ok, ok, ale...
    to wariant optymistyczny. A co w momencie gdy nagle ciężko zachorujesz, co w
    momencie gdy bedziesz mieć wypadek, co w przypakdku, gdy zachoruje dziecko?
    Co w setkach innych przypadków gdy utracisz zdolność do pracy? Przecież chyba
    nie tak trudno sobie wyobrazić utratę wzroku na skutek urazu, zwyrodnienia
    kręgosłupa, nagły wylew krwi o mózgu czy zawał serca. Podobno nei ma ludzi
    zdrowych- są tylko źle zdiagnozowani...
    Oczywiście pracując na czarno można być oficjalnie bezrobotnym i ztego tytułu
    być ubezpieczonym itd, ale ostanio tyle tu było o uczciwości wobc
    społeczeństwa, że nie śmiem nawet brać tego pod uwagę ;P
    ..
    Makaron

  • 43. Data: 2006-02-28 09:45:49
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira Falernowa" <k...@w...mi.stad> napisał w wiadomości

    > Zielona Gora, zapraszam. Tyle kasuje mnie moja przychodnia za wizyte.

    > W okresie 10 lat o ktorych mowimy...? Nawet w coponiektorych funduszach
    > inwestycyjnych... Zauwaz ze z miesiaca na miesiac masz wiecej pieniedzy
    > do zainwestowania, wiec i zysk ci rosnie.

    > Pan.
    > A co, mnozysz sobie 450 x 12 x 10? ;-) A pisalam o inwestowaniu,
    > bylo doczytac zamiast sie tak bajonsko wydurnic...
    >

    > Kira

    Poza tym że masz, macie racje jest jeszcze mały problem.
    Nie bardzo widzę rozwoju służby zdrowia bez wkładu
    całego społeczeństwa, składek obowiązkowych.
    Niestety ale prywatny lekarz bazuje na dobrach
    społecznych.
    Sytuacja jest podobna z ZUS i innymi składkami obowiązkowymi.
    Bo przychodzi taki moment że juz nie jesteś zdolna-y do pracy
    i 80% tychże nie stać na nic, z wyżywieniem włącznie.
    A wielu tym dziś zdrowych młodych i pięknych zawodzi wyobraźnia
    że może to być już jutro a może nawet dziś!

    Józek

  • 44. Data: 2006-02-28 10:59:03
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    Makaron napisał(a):

> [...]
    > być ubezpieczonym itd, ale ostanio tyle tu było o uczciwości wobc
    > społeczeństwa, że nie śmiem nawet brać tego pod uwagę ;P

    OK, ok, ok
    A jeśli przez parę lat wcale lub np. raz do roku bywam u lekarza.
    moim zdaniem to jest warian realistyczny. Zawsze trzeba przyjąć jakąś
    średnią.
    Osobiscie i tak zazwyczj wybieram się do prywatnego lekarza bo mnie nie
    stać na czekanie kilka miesięcy do specjalisty. Czekać w kolejkach i
    tracić czas do lekarza ogólnego też mie się nie opłaca.

    Wiem jest taki układ, sytuacja społeczna, cięzko będzie to zmienić i
    jakaś podstawowa (bardzo podstawowa) opieka społeczna powinna być ale
    resztę pieniędzy naprawdę możan wykorzystać lepiej.

    zch

  • 45. Data: 2006-02-28 11:40:46
    Od: "Makaron" <b...@p...onet.pl>

    > Wiem jest taki układ, sytuacja społeczna, cięzko będzie to zmienić i
    > jakaś podstawowa (bardzo podstawowa) opieka społeczna powinna być ale
    > resztę pieniędzy naprawdę możan wykorzystać lepiej.

    Poprzez m_ą_d_r_y system INDYWIDUALNYCH ubezpieczeń zdrowotnych/medycznych.
    Dowolny lub obligatoryjny ale mądry czyli oferujący dostępność wszystkim a nie
    tylko tym bez skaz na zdrowiu a innym stawiający zaporowe ceny. Działający z
    automatu a nie na zasadzie uznania czyjejś choroby. System który będzie wymagał
    wkładu własnego w diagnostyke ambulatoryjną (np do jakiejś dostęnej dla
    wszystkich kwoty) ale będzie pokrywać leczenie ambulatoryjne i szpitalne.
    System gwarantujący jednocześnie mozliwość leczenia po wyczerpaniu zasobów na
    koncie indywidualnym, posiadający budżet ogólny lub część pochodzącą z zysków
    inwestycyjnych. System z kategorycznym zakazem inwestowania w samego siebie
    (pałace, marmury, niebotyczne premie) ze stałym poziomem płac zatrudnionych i z
    szerokim zaangażownaiem do pracy stażystów, praktykantów i wolontariuszy na
    zasadzie nabywania dodświadczeń zawodowych. System wduzej mierze wirtualny i
    zinformatyzowany ale z zaostrzoną kontrolą kosztów i jeszcze ostrzejszą
    inwestycji....itd itp.... Jak to zrobić ? Nie wiem, nie jestem
    politykiem /ekspertem. Z tego co wiem to takie rzeczy tylko w erze :)))), ale
    IMHO dałoby się zrobić
    ..
    Makaron

  • 46. Data: 2006-02-28 12:13:34
    Od: jerry <...@i...pl>

    > A co takiego nieuczciwego jest w umowie o dzieło?

    Wszystko jeżeli spełnia warunki umowy o pracę.

  • 47. Data: 2006-02-28 12:35:35
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > inwestycyjnych... Zauwaz ze z miesiaca na miesiac masz wiecej pieniedzy
    > do zainwestowania, wiec i zysk ci rosnie.

    Kobieto! Co ty pieprzysz?! 300%??? Weź sobie kartkę i długopis i policz ile
    dostaniesz po 10 latach ze 150 zł przy średnim oprocentowaniu, dajmy na to
    5%. Masz średnio ok. 9zł odsetek a to ci daje ok. 90zł po 10 latach - a
    każda następna kwota jest jeszcze mniejsza, bo krócej procentuje. Wybacz,
    ale 150zł + 90zł, choćbyś się zesr***, nigdy ci nie da 450 zł.

    > Pan.
    > A co, mnozysz sobie 450 x 12 x 10? ;-) A pisalam o inwestowaniu,
    > bylo doczytac zamiast sie tak bajonsko wydurnic...

    Ależ ci te pieniądze rosną! Pewnie już co najmniej jakimś Maybachem
    jeździsz...
    yamma

  • 48. Data: 2006-02-28 12:37:16
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "gromax" <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> napisał w wiadomości

    > wszędzie. kupujesz coś za 150, sprzedajesz za 200. kupujesz następne za
    > 200
    > sprzedajesz .... i operujesz tylko własnym kapitałem bez pozyczek,
    > kredytów
    > itp.

    No właśnie! Ja właśnie chciałbym się dowiedzieć CO się kupuje i CO się
    sprzedaje żeby osiągnąć 300%.
    yamma

  • 49. Data: 2006-02-28 12:42:15
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dziekuje uprzejmie za mila prognoze :)

    > Byc moze...
    > Ale gdybym mial wybor - placic na ZUS powiedzmy 1/3 tego, co place obecnie
    > i nie miec z ta instytucja nic wiecej wspolnego, uzbieralbym do tej pory
    > na miejsce w prywatnej placowce... Z nawiazka...

    Ale dlaczego mylisz składkę emerytalną ze składką zdrowotną? Co ma wspólnego
    ZUS z prywatnym lecznictwem?! Może najpierw przyjrzyj się dokładnie swojej
    pensji i zobacz ile płacisz na swoją emeryturę a ile na ubezpieczenie
    zdrowotne.
    yamma

  • 50. Data: 2006-02-28 13:15:07
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: yamma [Tue, 28 Feb 2006 13:37:16 +0100]:

    > No właśnie! Ja właśnie chciałbym się dowiedzieć CO się
    > kupuje i CO się sprzedaje żeby osiągnąć 300%.

    W ciągu 10 lat?... Nawet sznurowadła z "przebiciem" 1zł...

    Kira

    --
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|