PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy ufać takiemu pracodawcy › Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    From: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    Date: Tue, 28 Feb 2006 08:48:56 +0100

    >nie ma to jak kompletnie przestarzale poglady,

    ??

    > od lat mam w przychodni "panstwowej' lekarzy specjalistow i musze powiedziec ze sa
    > lepsi od prywatnych, od jednej pani ginekolog ktorej za wizyty placilam 60 zl
    > uslyszalam: "dobrze ze sie pani zajela sama tym problemem" (problem byl
    > onkologiczny, dosc powazny. To mozesz mi powieziec za ta baba brala kase? za to
    > zebym sie sama leczyla???

    Nie wiem, za co brala kase.
    I nie twierdze, ze sluzba zdrowia jest czarno-biala. Prywatni cacy, panstwowi be.

    Twierdze, ze przecietny poziom uslugi w placowkach prywatnych jest znaczaco wyzszy i
    gdybym mial wybor: placic skladke ZUSowi na opieke medyczna lub moc tego uniknac i
    placic prywatnie - osobiscie nie mialbym zadnych dylematow.
    Zas lekarzy dobieralbym starannie, bo wiem, ze i prywatnie mozna sie naciac...

    Twoje doswiadczenia zapewne nie sa odosobnione, ale nie mam watpliwosci, ze wiekszosc

    pacjentow ma doswiadczenia zgola odmienne.

    > nie, dzieki, nie korzystam z prywatnych lekarzy zjednego powdu: oni sa kompletnie
    > pozbawieni odpowiedzialnosci, maja w wszytsko "gleboko i daleko" i na dodatek biora

    > za to kase.

    A tu chetnie poczytam, jezeli rozwiniesz temat.
    Dlaczego lekarze na panstwowym sa bardziej odpowiedzialni, a ci prywatni nie? Czy
    masz
    na poparcie tej tezy inne argumenty poza owym wlasnym przypadkiem?

    > a po co ja mam placic za cos co moge miec za darmo? (nie do konca bo i tak na
    sluzbe
    > zdrowia mi zabieraja kase z wyplaty, w takim razie placie podwojnie)

    Zaiste, nie do konca.
    A dyskusja zaczela sie od tematu umowy o dzielo, gdzie ZUSu sie nie placi i mozna
    zaoszczedzone ta droga srodki przeznaczyc zgodnie z wlasnymi preferencjami. Osobiscie

    zatrudniony jestem na umowie o prace, ale na pewno nie czynnik panstwowej opieki
    medycznej jest decydujacym kryterium takiego wyboru.

    Pozdr
    Slawek