PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy to jest legalne?

  • 11. Data: 2003-10-29 06:27:56
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: w...@p...onet.pl

    > Pewny jestes? Na pewno? A jak wyobrazasz sobie poczatek maja? Ile dni
    > wolnych 1, 2 moze 3? W Holandii jest ich 0.

    ile w takim razie jest w Holandii dni światecznych w roku ?

    > P.S. A miedzy Swietami B.Narodzenia i nowym rokiem to idziemy do pracy czy
    > nie? Bo ja zawsze.

    ilu godzinny masz tydzień pracy, ile urlopu i innych dni wolnych od pracy w
    ciągu rooku? Zakładając oczywiście, że pracujesz w oparciu o powszechnie
    obowiazujące w Holandii przepisy prawa pracy. Napisz to wtedy pogadamy.

    Paweł

  • 12. Data: 2003-10-29 07:15:59
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Bawaria jest landem katolickim i tam dziwacznie jest.

    Nie Bawaria tylko cale niemcy. Niedziela jest niedziela i wolna ma byc dla
    wszystkich. Poprostu normalnosc jest a nie jak u nas postawione na glowie.

    Dla tych co nie maja czasu bo pracuja i pozostaje im tylko niedziela
    proponuje, zeby poszli do swojego szefa i poprosili o wolny np wtorek
    w zamian za niedziele. Beda mogli spokojnie zrobic zakupy we wtorek,
    a jak przepracuja kilka niedziel to nie beda pieprzyli
    takich glupot jak tutaj.
    Dodam, ze w niemczech standardem jest, ze duze centra handlowe
    zamykane sa w soboty o godz 16 !!! i nie ma przebacz.
    Wszystko polega na odpowiednim zorganizowaniu sobie czasu - co
    Niemcom jakos sie udalo - i krotszy tydzien pracy nie ma tu wiele
    do rzeczy. Prawde napisal Hraba - nasz narodowy nawyk wynika
    z lenistwa, nic wiecej.

    Niemcy na zakupy ruszaja w sobote rano - wtedy zapelniaja
    sie centra handlowe i male rynki. Wtedy supermarkety dzialaja jak nalezy,
    100 % kas obsadzonych a nie tak jak u nas, czynna co druga.

    pozdr
    MarcinP

  • 13. Data: 2003-10-29 07:52:02
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > ile w takim razie jest w Holandii dni światecznych w roku ?

    11, czyli o 1 wiecej niz w USA. Oczywiscie niektore wypadaja w niedziele,
    tak jak np. pierwszy dzien swiat wielkanocnych. Acha, a dzieci w lecie maja
    tylko 6 tygodni wakacji.

    > ilu godzinny masz tydzień pracy, ile urlopu i innych dni wolnych od pracy
    > ciągu rooku? Zakładając oczywiście, że pracujesz w oparciu o powszechnie
    > obowiazujące w Holandii przepisy prawa pracy. Napisz to wtedy pogadamy.

    W moim wieku (39) mam 25 dni urlopu. Standardowo, tydzien pracy ma 38
    godzin. Jak ktos chce, moze pracowac 40 godzin, a dwie godziny na tydzien
    odbierac jako dzien wolny. Wychodzi wtedy 12 dni w roku. Duzo zakladow uzywa
    tych dni do laczenia np. Bozego Narodzenia z Nowym Rokiem. W urzedach
    panstwowych standardem jest 36 godzinny tydzien pracy.

    Misiek

  • 14. Data: 2003-10-29 08:01:18
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "slavs" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    > moja dziewczyna pracuje w jednym z hipermarketow. niedlugo jest 1 XI i
    musi
    > niestety isc do pracy. i tu moje pytanie. czy to jest normalne i zgodne z
    > naszym prawem?czy moja dziewczyna moze liczyc na dodatkowe wynagrodzenie?
    > chce nadmienic, ze ta sytuacja powtorzy sie najprawdopodobniej w II dzien
    > swiat Bozego Narodzenia!!

    Witam

    Powiem to tak: ktoś musi pracować aby ktoś mógł odpoczywać. Gdyby energetycy
    nie przyszli do pracy to by nie było prądu.
    Legalne jest to na pewno. Moim zdaniem z racji święta powinno obowiązywać
    dodatkowe wynagrodzenie no ale życie toczy się dalej.

  • 15. Data: 2003-10-29 08:12:24
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]

    > tych dni do laczenia np. Bozego Narodzenia z Nowym Rokiem. W urzedach
    > panstwowych standardem jest 36 godzinny tydzien pracy.

    No to w Polsce mamy:
    1/ 1 stycznia - Nowy Rok,
    2/ pierwszy dzień Wielkiej Nocy,
    3/ drugi dzień Wielkiej Nocy,
    4/ 1 maja - Święto Państwowe,
    5/ 3 maja - Święto Narodowe Trzeciego Maja,
    6/ pierwszy dzień Zielonych Świątek,
    7/ 15 sierpnia - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,
    8/ 1 listopada - Wszystkich Świętych,
    9/ 11 listopada - narodowe Święto Niepodległości,
    10/ 25 grudnia - pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
    11/ 26 grudnia - drugi dzień Bożego Narodzenia,

    no to tutaj mamy remis (w końcu nam też wypada w niedzielę)

    Polska:
    tydzień pracy = 40 godzin.
    365 dni - 52 soboty (najczęściej) - 52 niedziele - 11 dni światecznych (przy
    założeniu, że wypadają w tygodniu) = 250 dni roboczych.
    250 / 5 = 50 tygodni.
    50 * 40 (40 godzinny tydzień pracy) = 2000 godzin pracy w roku.
    2000 godzin - 208 godzin urlopu (26 dni * 8 godz.)= 1792 godziny pracy w roku

    Holandia:
    250 dni roboczych (niedziel, sobót i świat wychodzi tyle samo)
    50 tygodni
    50 * 38 = 1900 godzin pracy w roku.
    1900 - 200 godzin urlopu (25 dni * 8 godzin) + 1700 godzin pracy w roku.

    No i wszystko jasne

    pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2003-10-29 08:33:48
    Od: "kobietka" <p...@i...pl>

> [...]
    >Witam
    >Moim zdaniem to normalne ze trzeba pracowac w swieta,wiem ze kazdy chcialby
    miec wolne,to fakt ale kazdy z nas chce utrzymac swoje stanowisko i zmuszony
    jest niestety isc w swieta do pracy.Poniewaz w dzisiejszych czasach jest
    bardzo trudno znalesc dobra prace.Powinno rowniez byc za to jakies
    wynagrodzenie,to chyba podstawa,chyba ze przed przyjeciem do pracy nie bylo o
    tym mowy.Takie jest nasze zycie,ze nawet w swieta zmuszeni jestesmy pracowac
    aby miec pieniadze!
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 17. Data: 2003-10-29 08:36:05
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    <w...@p...onet.pl> wrote in message
    <cut>
> [...]
    > 50 tygodni
    > 50 * 38 = 1900 godzin pracy w roku.
    > 1900 - 200 godzin urlopu (25 dni * 8 godzin) + 1700 godzin pracy w roku.

    No nie bardzo jasne. Bo tutaj mimo wszystko weekendow 4 dniowych nie ma.
    Poza tym, biorac pod uwage rozwoj gospodarczy i tu i tam, to Holendrzy
    pracuja duzo za duzo. Tutaj wszystko juz jest! Z jednej autostrady widac
    druga, o niezagospodarowany skrawek ziemi ciezko. Po co oni tyle pracuja co
    w kraju rozwijajacym sie?

    Misiek

  • 18. Data: 2003-10-29 08:52:29
    Od: "Mi" <m...@p...onet.pl>

    > Niemcy zawsze byli dziwni. Za to w tej wyśnionej przez masę ludzi Nowej
    > Zelandii sklepy są czynne wtedy, gdy ludzie chcą kupować - w centrum
    > rozrywkowym miasta sklepy ze szmatami dla młodzieży są czynne do 11, 12
    > wieczorem - wtedy, gdy potencjalni kupcy wychodzą z kina czy udają się
    > do knajpy. I to ma sens.
    >
    > a. (pracuję od rana do wieczora, to kiedy mam robić zakupy, jak nie w
    > weekendy?)

    Owszem popyt kształtuje podaż. Więc jeśli dużo ludzi ma kłopoty z zaśnięciem
    można i banki mieć czynne całą dobę, albo i inne sklepy, a nóż ktoś przyjdzie.
    Nie przyszedłby? Na pewno, jeśli da się możliwość ludzie to wykorzystają. Tylko
    rzeczywiście czasem zapominamy, że po drugiej stronie też są ludzie i chcieliby
    mieć normalny dzień. To nie Niemcy są dziwnym narodem, to my jesteśmy dziwni. Z
    podobną sytuacją można spotkać się np. w Szwajcarii. Tyle, że w tych krajach
    jest normalnie - tzn. nie siedzi się w pracy od rana do nocy i w weekendy,
    dlatego mają czas na zakupy. Nawet sklepy z pamiątkami w Bernie punkt 18.30
    zamykane, gdzie jeszcze pełno turystów dookoła.
    Pytanie jest takie, czy to my nie dajemy się czasem wykorzystywać? Pracujemy do
    późna dlatego nie mamy czasu na zakupy, dlatego sklepy trzeba otwierać w
    niedziele itp itd koło się zamyka. Owszem powiecie zaraz, że rynek pracy itp.
    Zgadzam się, tylko obserwuję ten rynek od jakiegoś czasu i wydaje mi się, że
    sami ten rynek psujemy zgadzając się na coraz większe ustępstwa wobec
    pracodawców, a potem narzekamy, bo tak naprawdę, przez to, że ktoś godzi się
    siedzieć dłużej, bierze robotę do domu, pracuje dłużej niż potrzeba i niż
    wskazuje jego pensja, czy chroni go to tak naprawdę przed zwolnieniem? Nie -
    znam wiele przypadków, że to nie miało najmniejszego znaczenia.

  • 19. Data: 2003-10-29 09:13:31
    Od: "Howk" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Misiek" <m...@p...net> napisał w wiadomości

    > <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > <cut>
    > (przy
    > roku

    > No nie bardzo jasne. Bo tutaj mimo wszystko weekendow 4 dniowych nie ma.

    Tak z ciekawości spytam gdzie są 4 dniowe weekendy?? bo dotychczas myślałem,
    że na całym świecie weekend trwa 2 dni :)

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2003-10-29 09:25:13
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > druga, o niezagospodarowany skrawek ziemi ciezko. Po co oni tyle pracuja co

    Kwiaty ciągle rosną nowe :)

    Paweł