PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy to jest legalne? › Re: czy to jest legalne?
    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy to jest legalne?
    Date: 29 Oct 2003 09:12:24 +0100

    > 11, czyli o 1 wiecej niz w USA. Oczywiscie niektore wypadaja w niedziele,
    > tak jak np. pierwszy dzien swiat wielkanocnych. Acha, a dzieci w lecie maja
    > tylko 6 tygodni wakacji.
    >

    > W moim wieku (39) mam 25 dni urlopu. Standardowo, tydzien pracy ma 38
    > godzin. Jak ktos chce, moze pracowac 40 godzin, a dwie godziny na tydzien
    > odbierac jako dzien wolny. Wychodzi wtedy 12 dni w roku. Duzo zakladow uzywa
    > tych dni do laczenia np. Bozego Narodzenia z Nowym Rokiem. W urzedach
    > panstwowych standardem jest 36 godzinny tydzien pracy.

    No to w Polsce mamy:
    1/ 1 stycznia - Nowy Rok,
    2/ pierwszy dzień Wielkiej Nocy,
    3/ drugi dzień Wielkiej Nocy,
    4/ 1 maja - Święto Państwowe,
    5/ 3 maja - Święto Narodowe Trzeciego Maja,
    6/ pierwszy dzień Zielonych Świątek,
    7/ 15 sierpnia - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,
    8/ 1 listopada - Wszystkich Świętych,
    9/ 11 listopada - narodowe Święto Niepodległości,
    10/ 25 grudnia - pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
    11/ 26 grudnia - drugi dzień Bożego Narodzenia,

    no to tutaj mamy remis (w końcu nam też wypada w niedzielę)

    Polska:
    tydzień pracy = 40 godzin.
    365 dni - 52 soboty (najczęściej) - 52 niedziele - 11 dni światecznych (przy
    założeniu, że wypadają w tygodniu) = 250 dni roboczych.
    250 / 5 = 50 tygodni.
    50 * 40 (40 godzinny tydzień pracy) = 2000 godzin pracy w roku.
    2000 godzin - 208 godzin urlopu (26 dni * 8 godz.)= 1792 godziny pracy w roku

    Holandia:
    250 dni roboczych (niedziel, sobót i świat wychodzi tyle samo)
    50 tygodni
    50 * 38 = 1900 godzin pracy w roku.
    1900 - 200 godzin urlopu (25 dni * 8 godzin) + 1700 godzin pracy w roku.

    No i wszystko jasne

    pozdrawiam,
    Paweł