PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy

  • 1. Data: 2006-06-22 19:24:39
    Temat: czas pracy
    Od: <a...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie. Czy pracodawca moze wymagac ode mnie zebym przychodzil do pracy
    wczesniej (10 min.) i wychodzil pozniej (10 min.) niz obowiazkowe 8 godzin?
    Dzis mialem romowe z szefem w tej sprawie i podobno jest to regulowane
    ustawa. Szukalem w Kodeksie Pracy
    (www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy) ale zadnej takiej informacji nie
    znalazlem.
    Prosze o pomoc.

    Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam,
    admin.b

  • 2. Data: 2006-06-23 07:32:09
    Temat: Re: czas pracy
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > godzin? Dzis mialem romowe z szefem w tej sprawie i podobno jest to
    > regulowane ustawa. Szukalem w Kodeksie Pracy

    Pewnie chodzi o to, żeby mieć "gotowe stanowisko pracy"
    jak się zaczyna twoje 8 godzin, a potem posprzątać.
    Więc wtedy może się okazać, że masz być i godzinę wcześniej. :-)

    Stach

  • 3. Data: 2006-06-23 07:57:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Stachlewski wrote:
    > <a...@o...pl> wrote in message
    >
    > Pewnie chodzi o to, żeby mieć "gotowe stanowisko pracy"
    > jak się zaczyna twoje 8 godzin, a potem posprzątać.
    > Więc wtedy może się okazać, że masz być i godzinę wcześniej. :-)

    Zaraz zaraz, czy przygotowanie stanowiska pracy nie wchodzi do
    obowiazkow pracownika, tak wiec jest to praca!

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2006-06-23 08:26:02
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Zaraz zaraz, czy przygotowanie stanowiska pracy nie wchodzi do
    > obowiazkow pracownika, tak wiec jest to praca!

    No ale zawsze szef może ci odliczyć czas jak pijesz herbatę albo idziesz
    do wc i juz masz te 10 minut.

  • 5. Data: 2006-06-23 08:27:13
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zaraz zaraz, czy przygotowanie stanowiska pracy nie wchodzi do obowiazkow
    > pracownika, tak wiec jest to praca!

    Wiesz, ja nigdy jeszcze nie widziałem na oczy dokumentu takiego jak
    "lista obowiązków pracownika".
    Natomiast widziałem właśnie taki, gdzie napisano, że należy przyjść
    na tyle wcześniej, żeby o 8 cała "fabryka" mogła już pracować.
    Fabryka, to firma "produkująca" software.

    Stach

  • 6. Data: 2006-06-23 08:33:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:

    > No ale zawsze szef może ci odliczyć czas jak pijesz herbatę albo idziesz
    > do wc i juz masz te 10 minut.

    Na to, jesli jest to praca przy komputerze masz 5 min przerwy co godzina
    + 15 min przerwy sniadaniowej....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2006-06-23 08:33:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > na tyle wcześniej, żeby o 8 cała "fabryka" mogła już pracować.
    > Fabryka, to firma "produkująca" software.

    Tzn ze powinni wyplacac nadgodziny?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2006-06-23 08:35:02
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Na to, jesli jest to praca przy komputerze masz 5 min przerwy co godzina
    > + 15 min przerwy sniadaniowej....

    Tyle że te 5 minut przerwy to przerwa od pracy przy komputerze, a nie
    przerwa dla pracownika.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2006-06-23 09:49:53
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    > Tzn ze powinni wyplacac nadgodziny?

    Naprawdę nie wiem czy tak może być, czy nie.
    Opisuję tylko stan zastany.
    A płatnych nadgodzin akurat w tej fabryce, o której piszę,
    nie doświadczyłbyś nawet za siedzenie przez weekend.
    "Płacimy tyle, że oczekujemy, że pracownicy będą zostawać dłużej."

    Stach

  • 10. Data: 2006-06-23 16:12:47
    Od: <a...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tzn ze powinni wyplacac nadgodziny?

    20 minut kazdego dnia to 1/4 godziny, w miesiacu daje to ok. 7 godzin pracy
    za ktore nikt mi nie zaplaci. To tak jakbym prawie caly jeden dzien robil za
    friko kazdego miesiaca.... Czy to nie wyzysk?

    Pozdr.
    admin.b