PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv i lm => prośba o ocenę

  • 1. Data: 2005-11-03 20:11:46
    Temat: cv i lm => prośba o ocenę
    Od: "u." <c...@i...pl>

    Witam

    prosze o ocenę i krytykę moich dokumentów aplikacyjnych:
    http://uttecht.w.interia.pl/lm.zip

    PS. Bremse dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2005-11-03 22:09:42
    Temat: Re: cv i lm => prośba o ocenę
    Od: "magia" <m...@g...pl>

    Użytkownik "u." <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > prosze o ocenę i krytykę moich dokumentów aplikacyjnych:

    Na pozatek i koniec (ide spac) jedna sprawa. Zmiesc to wszystko na jednej
    stronie - bez problemu sie da, bo teraz to wyglada bardzo rozlalzle - nie
    swiadczy o Tobie dobrze.

    m.

  • 3. Data: 2005-11-03 22:27:12
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    u. napisał(a):

    > prosze o ocenę i krytykę moich dokumentów aplikacyjnych:
    > http://uttecht.w.interia.pl/lm.zip

    Taka wstępna uwaga - dla mnie akurat dość istotna. Stwórz prostą stronę, na
    której umieścisz swoje dokumenty w HTMLu i w najbardziej chyba uniwersalnym
    formacie, jakim jest PDF. Dla mnie jest to o tyle ważne, że nie posiadam MS
    Office, a w WordViewer tekst mi się trochę rozsypuje.

    Ja na przykład w ten sposób prezentuję swoje dokumenty.
    http://members.chello.pl/m.delektowski/

    Myślę, że ta forma jest wygodniejsza dla odbiorców. Komuś może się nie chcieć
    rozpakowywać dokumentów, może bać się wirusów itp.

    Co do CV:

    Nie jestem pewien jak wygląda oryginał, ale mój WV podaje dwie strony. Wydaje mi
    się, że spokojnie mógłbyś się zmieścić na jednej stronie. Możesz zmniejszyć
    czcionkę nagłówków, wywalić "Curriculum Vitae" (każdy wie co to za dokument)
    itp.
    Zresztą polecam lekturę uwag dot. moich dokumentów (w temacie pisałem: [prośba o
    komentarz]) - jest tam mnóstwo wskazówek, które będa pasować także do Twoich
    dokumentów.

    Odnośnie LM:
    Rozumiem, że ten LM jest tylko "jednym z", bo stosowanie go jako uniwersalnego
    raczej mija się z celem.

    Te dwa akapity wydają mi się całkiem dobre:

    "Jestem osobą rzetelną i odpowiedzialną. Posiadam doskonałą umiejętność
    organizacji czasu pracy. Potrafię pracować pod presją czasu, konsekwentnie
    realizując założone plany."

    "Możecie Państwo być pewni, że każde zadanie, które zostanie mi powierzone,
    rozwiążę w najlepszy z możliwych sposobów."

    Najbardziej nie pasuje mi akapit zaczynający się od: "Moim atutem jest
    fakt(...)".

    To zdanie jest ważną informacją, ale IMHO nielegancko podaną: "Moim atutem jest
    fakt, iż zawsze starałem się i nadal staram czynnie uczestniczyć w różnych
    przedsięwzięciach, na przykład podczas nauki w liceum lub podczas studiów."
    Spróbuj inaczej to sformułować (ładniej stylistycznie), może daj przykład
    przedsięwzieć, których się podejmowałeś.

    To że brałeś udział w kursach również jest ważne, ale wydaje mi się, że nie
    musisz pisać o swojej motywacji, bo jest ona oczywista.
    No i to, że "ciągle szukasz jakiegoś zajęcia, bo nie umiesz wysiedzieć
    bezczynnie" brzmi trochę zabawnie i infantylnie. Lepiej napisz coś o swojej
    aktywności i ciągłym poszukiwaniu nowych wyzwań (ale nie tak sztampowo jak ja
    teraz to napisałem ;-) ).

    "Pragnę związać się z firmą, która w pełni wykorzysta moje umiejętności i
    zaangażowanie. Szukam ciekawej pracy w renomowanej firmie, oferującej możliwość
    rozwoju zawodowego, dlatego zdecydowałem się swoją aplikację wysłać do Państwa."

    Zdecyduj się na jedno z tych zdań, bo właściwie mówią to samo.

    "Wierzę, że praca w xxxx dostarczyłaby mi nowych wyzwań oraz, że moje
    dotychczasowe doświadczenia i kwalifikacje odpowiadają Państwa oczekiwaniom."

    Nie żebym miał większe doświadczenie od Twojego ;-), ale IMHO, jeżeli ktoś ma
    uznać Twoje doświadczenie jako kryterium Twojej przydatności, to może być
    "niekoniecznie"...

    Nie zrażaj się i powodzenia! :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 4. Data: 2005-11-04 00:38:48
    Od: "u." <c...@i...pl>

> [...]
    > MS
    > Office, a w WordViewer tekst mi się trochę rozsypuje.

    Zrobię jak piszesz.

    Dziękuję za opinię i pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-11-04 13:06:30
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "u." <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > prosze o ocenę i krytykę moich dokumentów aplikacyjnych:
    > http://uttecht.w.interia.pl/lm.zip

    Strona mi sie nie laduje.

    I.

  • 6. Data: 2005-11-04 23:56:36
    Od: "MHCMega" <j...@...pl>

    Broń boże tego nie rób. Jest tu stara wojna na grupach Word vs. PDF.
    Nie stawaj po żadnej stronie gdy szukasz pracy.
    W mojej opinii Wordowski *.doc, ale najlepiej zamiesc oba, także że pdf.

    MHCMega

  • 7. Data: 2005-11-05 06:14:00
    Od: "u." <c...@i...pl>

    W jakim daarmowym programi przerobię doc na pdfa?
    dzięki za info

    uciu

  • 8. Data: 2005-11-05 09:19:58
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    MHCMega napisał(a):

> [...]
    > Nie stawaj po żadnej stronie gdy szukasz pracy.
    > W mojej opinii Wordowski *.doc, ale najlepiej zamiesc oba, także że

    Nie wiem jak Ty mnie zrozumiałeś, ale jeśli chodzi o umieszczanie PDFa, to
    miałem na myśli umieszczenie go na stronce (dla skomentownia CV i LM) dla
    grupowiczów. Wydaje mi się, że jak już ktoś korzysta z Usenetu, to chyba wie co
    to PDF ;-)... w DOCu też może być - ale koniecznie PDF, bo u mnie np. DOC się
    rozsypie.

  • 9. Data: 2005-11-05 09:43:25
    Temat: Re: cv i lm => prośba o ocen
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "u." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Strona mi sie nie laduje.

    mi tez,
    pewnie juz wszystko wie i nic mu po naszych uwagach :(