PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: [crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ

  • 31. Data: 2008-12-23 06:55:49
    Temat: Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 22 Gru, 21:54, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > Nie. Tym, że podał złą przyczynę nie przyjęcia do pracy
    > (odmowa podjęcia pracy). W sumie wydaje mi się dziwne, ze coś takiego
    > wpisał, skoro kandydat faktycznie nie spełniał warunków, no ale nie mogę
    > zakładać, że autor posta kłamie. :)

    Nie wiemy wszystkiego. Nie wiemy, jaka miala byc to praca. Wiemy tylko
    "nigdy nie mialem z ta branza do
    czynienia". Jesli chodziloby o przytaczanego juz palacza, to autor
    watku mogl nie miec z ta branza do czynienia a mimo to nadawal sie do
    pracy :)

  • 32. Data: 2008-12-23 14:14:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    > Nie chcesz pracowac za marne
    > pieniadze - Twoja sprawa, nikt Cie nie bedzie zmuszal. Ale nie oczekuj
    > ze inni (m.in. ja i reszta pracujacych uzytkownikow newsow) bedziemy
    > sponsorowali leczenie jasnie pana.
    Będziecie, będziecie, czy wam się to podoba czy nie...
    Nie macie nic do gadania, tak po prostu działa ten system.
    Ja też go sponsoruję i pewnie będę nadal sponsorował - nie skaczę z radości
    z tego powodu, ale nic nie poradzę.
    Niezadowoleni, nierozumiejący malkontenci niech się jednak rozmnażają - je
    też jak się zestarzeję będę potrzebował sponsorów finansujących moje
    leczenie.
    A może i wcześniej, kto wie?

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2008-12-23 14:18:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    r.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > W _jego_ kotle. Tak, ma prawo decydować.
    > W ogóle to nie powinno dojść do sytuacji by elektronik przejadał moje
    > pieniądze w postaci zasiłku. Jak sam nie potrafi się ogarnąć i znaleźć
    > pracy, niech idzie palić w kotle tak jak mu palcem pokażą. Byle by sam
    > zarabiał na swoje życie. Dość prosto wyjaśniłem?
    Nic nie wyjaśniłeś, bo niewiele nie rozumiesz.
    Nie ma żadnych _twoich_ pieniędzy. Zapłaciłeś "państwu" co powinieneś i to
    są teraz pieniądze tej instytucji, a ona z nimi robi co jej się podoba.
    Na pociechę powiem ci, że wcale nie musisz z niej korzystać. Tyle innych na
    świecie...

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-12-23 14:20:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:giqrvf$25r$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Nic nie wyjaśniłeś, bo niewiele nie rozumiesz.
    Poprawię zanim się kto czepi:
    Nic nie wyjaśniłeś, bo niewiele rozumiesz.

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2008-12-23 14:38:05
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Dec 23, 3:14 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Będziecie, będziecie, czy wam się to podoba czy nie...
    > Nie macie nic do gadania, tak po prostu działa ten system.

    Zapomniałeś chyba, że nikt nikogo w Polsce pod pistoletem nie trzyma.

> [...]
    > Niezadowoleni, nierozumiejący malkontenci niech się jednak rozmnażają - je
    > też jak się zestarzeję będę potrzebował sponsorów finansujących moje

    A mnie dziwi popularność takiej durnej postawy. "System jest do dupy,
    ale nic nie zrobisz. Siedź cicho i pracuj na innych, zamiast marudzić.
    Ja też nie będę narzekał, bo nic się zrobić nie da. Za to sam może coś
    dla siebie wyrwę."

    --
    mihau

  • 36. Data: 2008-12-23 14:47:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    h.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > Zapomniałeś chyba, że nikt nikogo w Polsce pod pistoletem nie trzyma.
    Nie zapomniałem.
    Możesz się składać na zasiłek w jakimś innym kraju.
    I tamże z niego ew. korzystać.

> [...]
    > ale nic nie zrobisz. Siedź cicho i pracuj na innych, zamiast marudzić.
    > Ja też nie będę narzekał, bo nic się zrobić nie da. Za to sam może coś
    Masz mniej durną? Masz jakąś sensowną i rokującą powodzenie propozycję
    konkretnego zadziałania?

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2008-12-23 14:53:46
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Dec 23, 3:18 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Nie ma żadnych _twoich_ pieniędzy. Zapłaciłeś "państwu" co powinieneś i to
    > są teraz pieniądze tej instytucji, a ona z nimi robi co jej się podoba.

    "Płać podatki i milcz." Czy Ty się urodziłeś w niewolniczej rodzinie?
    Chyba sporą satysfakcję sprawia Ci, że inni są niezadowoleni ze
    sposobu dysponowania zabranymi od nich pieniędzmi?

    Jeszcze fakt pobierania podatków i wypłacania jałmużny mnie tak nie
    denerwuje. Stać mnie na ten bezsensowny wydatek. Natomiast ciśnienie
    mi skacze, gdy taki bezrobotny zaczyna domagać się od państwa więcej.
    Bo mu się należy za sam fakt istnienia, bo nie ma posady odpowiedniej
    na jego kwalifikacje, które często oznaczają mistrzostwo w opieprzaniu
    się i kombinowaniu, bo narobił dzieci, bo na piwo nie starcza.

    > Na pociechę powiem ci, że wcale nie musisz z niej korzystać. Tyle innych na
    > świecie...

    Owszem. Aktualnie płacę podatki w Polsce bo... kosztują mnie mniej niż
    w miejscu zamieszkania. Tutejsza instytucja państwowa jeszcze bardziej
    okrada swoich obywateli i jeszcze lżejszą ręką rozdaje zasiłki leniom.

    A na pociechę to mam coś innego. Bezrobotny ten zasiłek wyda i da
    zarobić komuś uczciwie pracującemu. Biorąc pod uwagę to, że spora
    część pójdzie na wódę i papierosy, a więc pod postacią akcyzy wróci do
    wora z etykietą "budżet", to ponownie pójdzie do jakiegoś lenia i
    obróci raz jeszcze. Zatem efektem będzie stado ucieszonych
    bezrobotnych mord i jakiś zysk dla pracujących.

    --
    mihau

  • 38. Data: 2008-12-23 16:13:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com mihau
    <m...@g...com> pisze:

    > "Płać podatki i milcz."
    Bo ja wiem? Jak chcesz to płać jęcząc i narzekając, to nie jest zabronione.

    > Czy Ty się urodziłeś w niewolniczej rodzinie?
    A ty?

    > Chyba sporą satysfakcję sprawia Ci, że inni są niezadowoleni ze
    > sposobu dysponowania zabranymi od nich pieniędzmi?
    Pewnie, pewnie. Wprost nie posiadam się z radochy.

    > Jeszcze fakt pobierania podatków i wypłacania jałmużny mnie tak nie
    > denerwuje. Stać mnie na ten bezsensowny wydatek.
    A pomyśl, że są tacy których to jednak denerwuje.
    I nie stać ich.

> [...]
    > na jego kwalifikacje, które często oznaczają mistrzostwo w opieprzaniu
    > się i kombinowaniu, bo narobił dzieci, bo na piwo nie starcza.
    Z tym bywa różnie. Czasem jest tak, że człowiek okradany (jeśli wolisz -
    wysysany) latami przez instytucję typu państwo z zarobionych przez siebie
    pieniędzy poprzez podatki, przymusowe ubezpieczenia, "reformy" redystrybucji
    tych walorów itp. znajdzie się w sytuacji dramatycznej. Bez dochodów, pracy,
    możliwości.
    IMO ma prawo oczedkiwać (jeśli nie żądać) od wieloletniego ssacza reakcji.
    Ty źle myślisz, szukasz winnego w takim samym jak ty obywatelu zamiast
    poronionych instytucjach.

> [...]
    > obróci raz jeszcze. Zatem efektem będzie stado ucieszonych
    > bezrobotnych mord i jakiś zysk dla pracujących.
    Nie daj bóg żeby czasem chleb kupił albo cukier i drożdże na znieczulający
    odpęd.
    Nie będzie ci pasował do teorii.
    Jedziesz standardami, a życie nie jest czaro-białe.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2008-12-23 16:15:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-12-2008 o 15:47:18 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

> [...]
    > I tamże z niego ew. korzystać.

    > Masz mniej durną? Masz jakąś sensowną i rokującą powodzenie propozycję

    Proszę bardzo: otwierasz DG urywając się z ZUSu na tyle na ile się da,
    rejestrujesz się do VAT i odliczasz VAT/PIT z czego popadnie.
    Jeśli zakres DG będzie się pokrywał z hobby w którym jesteś na tyle dobry
    że możesz z niego żyć, to odliczysz sporo wydatków tak naprawdę prywatnych
    - i to zupełnie legalnie.
    A to dopiero początek.
    Przy czym od razu napiszę że cierpliwość mi się powoli kończy i za jakiś
    czas wyjeżdzam stąd - ostatnie dwa dni spędziłem na urzędowym ping-pongu
    ze mną w roli piłeczki, tylko dlatego że nie chciałem się zgodzić
    na poświadczenie nieprawdy przez urzędnika...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 40. Data: 2008-12-23 16:44:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.ummh3dl7l60ql1@unk Tomek <t...@o...pl> pisze:

> [...]
    > że możesz z niego żyć, to odliczysz sporo wydatków tak naprawdę prywatnych
    No tak, ale mi chodzi mi o działania sytemowe, nie kombinacje dobre dla
    jednego czy drugiego gównianego "byznesmenka".
    Wyrwać się na skalę państwową z bismarckowskiego systemu ubezpieczeń
    społecznych i związanych z nimi świadczeń to nie jest prosta sprawa; tu
    spróbuj coś wymyślić (może będzie jaka nagroda bo ten problem mają znacznie
    bogatsze od nas państwa).
    No i nie można zapominać że demokracja to ustrój polegający na tym, że dwóch
    meneli przegłosowuje profesora.

> [...]
    > ze mną w roli piłeczki, tylko dlatego że nie chciałem się zgodzić
    > na poświadczenie nieprawdy przez urzędnika...
    Tam gdzie pojedziesz jesteś pewny, że piłeczką nie będziesz?

    --
    Jotte