PracaGrupypl.praca.dyskusje › wykorzystanie czasu pracy

  • 1. Data: 2008-12-17 23:11:50
    Temat: wykorzystanie czasu pracy
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Czy sa prowadzone jakieś badania/statystyki odnośnie wykorzystnia czasu
    pracy ? Z teoretycznych 8 godzin odpada 15 minut na śniadanie, zostaje 7h
    45 min. A ten czst to różnie: w jednych firmach bez przerwy, w innych jest
    więcej luzu, jakas kawa, trochę towarzyskich rozmów. Jaka jest średnia ?

  • 2. Data: 2008-12-17 23:18:06
    Temat: Re: wykorzystanie czasu pracy
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > więcej luzu, jakas kawa, trochę towarzyskich rozmów. Jaka jest średnia ?

    Tak realistycznie, to odpada 30 minut: 15 regulaminowych, a większość
    kierowników daje drugie 15 jako bonus.

    To pozwala na lepszą regenerację sił - jeśli ktoś robi na 100% swojej
    mocy bez żadnych przerw, to się za szybko zużywa, a to prowadzi do
    nadmiernej rotacji. Te drugie 15 minut to taki kompromis pomiędzy
    bezkarnym opierdalaniem się, a rotacją.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-12-18 05:07:52
    Od: Bartłomiej Szymański <l...@d...info>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    > mocy bez żadnych przerw, to się za szybko zużywa, a to prowadzi do
    > nadmiernej rotacji. Te drugie 15 minut to taki kompromis pomiędzy

    Hmm, Ty z okazji Świąt tak piszesz? Bo raczej po Tobie to bym się
    spodziewał odliczania pracownikowi 15 minut ze stoperem w ręku :).

    --
    Pozdrawiam, Bartłomiej "Draakhan" Szymański.

    Lep na spamerów: l...@d...info, s...@d...info
    Kontakt: news na domenie jak wyżej

  • 4. Data: 2008-12-18 06:03:54
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > więcej luzu, jakas kawa, trochę towarzyskich rozmów. Jaka jest średnia ?

    najwyraźniej piszesz o pracy biurowej, czyli na 99% z komputerem. Czyli
    do tego jeszcze śmiało możesz doliczyć 5 minut na kazda godzinę pracy,
    razem prawie godzina przerwy dziennie a nie 15 minut czy jak chce jakiś
    użyszkodnik "15 minut extra od szefa"

  • 5. Data: 2008-12-18 10:20:10
    Od: venioo <v...@p...fm>

    grom@x pisze:

> [...]
    > do tego jeszcze śmiało możesz doliczyć 5 minut na kazda godzinę pracy,
    > razem prawie godzina przerwy dziennie a nie 15 minut czy jak chce jakiś

    ale jak tu ktos z miesiac temu zauwazyl - to jest
    5 MIN. PRZERWY OD KOMPUTERA a nie od pracy :)

    --
    venioo

  • 6. Data: 2008-12-18 10:33:18
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 18 Gru, 00:11, Marek <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > więcej luzu, jakas kawa, trochę towarzyskich rozmów. Jaka jest średnia ?

    Jakies badania robione na zachodzie wykazaly, ze pracownik biurowy na
    pelnym etacie srednio dwie godziny dziennie spedza na pracy. Reszta to
    plotki, "lunch", kawa, opieprzanie sie. Niestety.

    pozdr
    AA

  • 7. Data: 2008-12-18 11:25:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adam Adamaszek napisał(a):

    > Jakies badania robione na zachodzie wykazaly, ze pracownik biurowy na
    > pelnym etacie srednio dwie godziny dziennie spedza na pracy. Reszta to
    > plotki, "lunch", kawa, opieprzanie sie. Niestety.

    Niestety? Inne badania robione na zachodzie wykazaly, ze im bardziej
    pracownika probowano do pracy zaganiac tym bardziej jego ogolna
    wydajnosc spadala... Niektore firmy nawet w zakres obowiazkow zaczely
    wpisywac "czas wolny na zajecia inne niz praca" bo zauwazyly ze
    efektywnosc i kreatywnosc pracownikow tak marnotrawiacych pracodawcy
    czas niezwykle wzrasta ;)

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 8. Data: 2008-12-18 12:12:55
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Dec 18, 11:20 am, venioo <v...@p...fm> wrote:

    > ale jak tu ktos z miesiac temu zauwazyl - to jest
    > 5 MIN. PRZERWY OD KOMPUTERA a nie od pracy :)

    Wtedy pracownik powinien przekładać dokumenty z kupki A na kupkę B
    albo przesuwać szafki. Byle by się nie wyluzował za bardzo.
    A w biurze, w którym siedzę, cholerne darmozjady grają w piłkarzyki
    dwa metry od biurka szefa. I jeszcze go zapraszają na partyjki ;)

    --
    mihau

  • 9. Data: 2008-12-18 21:08:09
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 18-12-2008 00:11, Marek pisze:
> [...]
    > więcej luzu, jakas kawa, trochę towarzyskich rozmów. Jaka jest średnia ?

    Jak jest średnio to nie wiem, ale w moim indywidualnym przypadku jest to
    godzina na dwa - trzy dni. Any User dostanie zawału.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl