PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic, zeby bylo lepiej?

  • 41. Data: 2004-11-09 15:54:33
    Temat: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-09, Józek <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Bez przesady ten wstrentny ZUS to około 300zł plus stanowisko pracy
    > którego nie tworzy się co miesiąc, chyba że ........
    Proszę? 300PLN? Zakładając własną działalność gospodarczą na dzień dobry
    masz ZUS rzędu 700PLN. Zakładamy, że nigdzie indziej nie pracujesz (bo
    wszak chodzi o aktywizację bezrobotnych) i sam opłacasz wszystkie składki.
    Obowiązuje stara, socjalistyczna zasada: czy się stoi, czy się leży 10zł
    się należy. Tyle, że tym razem w drugą stronę. Państwo bierze tę kasę.
    O kosztach zatrudnienia pracownika etatowego nie wspomnę. Chyba, że znów
    masz jakieś mylne informacje i trzeba będzie sprostować.

    > Gdyby jakieś państwo chciało przyjąć 3 miliony pracowników to nawet nie
    > trzeba by było znać języka:-)))))))))))
    Rzecz w tym, że nie chce. Dlatego jednak trzeba znać język :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    Those who understand binary and those who don't.
    /unknown/

  • 42. Data: 2004-11-09 15:58:41
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja nie zatrudniam nikogo. Nie jestem kadrowcem ani szefem. Juz kiedys
    > tlumaczylam, ze jestem pracownikiem najemnym.
    >
    > Fajna teoria spiskowa.
    >
    > I.

    :-)))))))
    Podnoszeniem kwalifikacji nie zmniejszy się bezrobocia.
    To że będę miał 4 fakultety i znał 5 języków spowoduje raczej wzrost
    bezrobocia.
    Bo poco ludzie którzy mają wąską specjalizacje skoro ja ich zastąpię.
    Więc jak mam odczytywać Twoje poszukiwania metod wyszukiwania najlepszych.

    Józek

  • 43. Data: 2004-11-09 16:05:42
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    Immona <n...@z...com.pl> napisał(a):

    > Masz sporo racji. Tyle, ze ja nie zadaje tego pytania po to, zeby sobie po
    > prostu podyskutowac - mam kontakt z ludzmi wymyslajacymi programy prowadzone
    > z pieniedzy panstwowych i unijnych, beda wkrotce tworzone nowe programy

    no tak. 'programy' z pieniedzy panstwowych :(
    podnosi sie obciazenia podatkowe w nieskonczonosc, a z zamian
    dostajemy 'programy' i urzednikow ich wymyslajacych.
    dopoki nie bedzie pracy, to zaden program nic nie da.
    A pracy nie bedzie, jesli beda tak wysokie koszty tworzenia
    miejsc pracy. A koszty beda, bo podatki musza byc wysokie, zeby
    nakarmic raka, ktory sie nazywa rozdmuchana administracja (czyli
    tacy 'wymyslajacy' urzednicy i tysiace innych im podobnych).
    Koleczko sie zamknelo.

  • 44. Data: 2004-11-09 16:08:53
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    MC <m...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Prawdopodobnie umie, tylko zamawiający nie potrafi tego ocenić. Świadczy o
    > tym np. zalew koszmarnych stron www, zarówno pod względem technicznym jak i
    > estetycznym. Gorsi wypierają lepszych i nie wiem, czy koniecznie za wiedzą
    > zamawiających. Ci ostatni nie wiedzą za co płacą więc nie będą przepłacać.

    tu masz (niestety) sporo racji

  • 45. Data: 2004-11-09 16:19:28
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

> [...]
    > Bo poco ludzie którzy mają wąską specjalizacje skoro ja ich zastąpię.
    > Więc jak mam odczytywać Twoje poszukiwania metod wyszukiwania najlepszych.

    Jozek, ja sie pytalam, jakie sa pomysly na programy i dzialania, ktore moga
    pomoc zmniejszyc bezrobocie, a nie, jak znajdywac dobrych pracownikow. Z MC
    sie wdalam w dyskusje o metodach rekrutacji, ale jako dygresja nie na temat.
    Wroga klasowego wszedzie widzisz.

    A zwiekszanie kwalifikacji moze pomoc tej konkretnej osobie. Ilosc miejsc
    pracy nie jest stala. Pobudzenie gospodarki to jedno, a zwiekszanie
    dopasowania ludzi do wymogow i zapotrzebowan rynku pracy to drugie. Sa
    osoby, ktore potrafia przyjsc do firmy na miesieczne zlecenie i stworzyc
    stale miejsce pracy sobie i jeszcze kilku osobom, przynoszac pomysl i
    umiejetnosci pozwalajace wzbogacic oferte o nowy produkt czy usluge.

    I.

  • 46. Data: 2004-11-09 16:25:12
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Józek wrote:

    > Wyobrazi sobie że zostaj zniesione wszystkie opłaty, ile podmiotów
    > zostanie otwartych??
    > 1milion 2miliony i co będziecie robić, deptać sobie po piętach, a jak co
    > bardziej aktywni otworzą po 20 różnego rodzaju działalności, to co wtedy?

    Na takie ilości bym nie liczył. W kazdym razie napewno zmniejszyła by się
    szara strefa a państwo wcale nie musiałoby stracić - lepiej żeby jak
    najwięcej osób płaciło niskie podatki niż nie płaciło ich wogóle (zresztą
    rząd już miał przykład z obniżeniem akcyzy na alkohol i jednoczesnym
    zwiększeniem wpływów ale jak widać nie wyciągnęli z tego wniosków). Poza
    tym ruszyłoby to trochę gospodarkę.

    > Bez przesady ten wstrentny ZUS to około 300zł

    Niestety ponad dwa razy tyle. A od nowego roku chcą jeszcze zwiększyć.

    > Gdyby jakieś państwo chciało przyjąć 3 miliony pracowników to nawet nie
    > trzeba by było znać języka:-)))))))))))

    Widzę że chciałbyś od razu cały świat zbawiać :)) 3 milionów napewno nikt
    nie przyjmie ale tym kilku(nastu, dziesięciu) tysiącom ludzi którzy mogli
    by znaleźć zajęcie choćby w GB chyba można pomóc?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 47. Data: 2004-11-09 16:50:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > stale miejsce pracy sobie i jeszcze kilku osobom, przynoszac pomysl i
    > umiejetnosci pozwalajace wzbogacic oferte o nowy produkt czy usluge.

    Tak? Zmiana frontu? Wcześniej pisałaś, że się nie nadają, bo będą szkodzić i
    obnosić się ze swoją frustracją, a tu proszę. A właściwie dziekuję za
    wsparcie mojego stanowiska. Dziwie się, że tych osób nie odsieje Twój
    idealny sposób rekrutacji, jakiego wcześniej broniłaś.

  • 48. Data: 2004-11-09 17:02:00
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > MC
    > sie wdalam w dyskusje o metodach rekrutacji, ale jako dygresja nie na
    Ok
    > Wroga klasowego wszedzie widzisz.

    Nie :-)))
    Większość z nas wolała by pracować dla siebie i u siebie, a więc każdy z
    nas jest chciałby być kapitalistą.
    Dlatego uważam że należałoby już nie bojąc się posądzenia o socjalizm a
    nawet komunizm określić przyczyny bezrobocia, prawdziwe, i walkę z nim,
    anie jakimiś małymi kroczkami.
    Proszę porównać sytuacje bezrobotnego w Niemczech, UE(aby nie wymieniać
    wszystkich), USA a w Polsce, zakładając że nie mają zasiłków.
    Dodam że jest ich po 10 milionów.

    > I.

    Józek

  • 49. Data: 2004-11-09 17:42:35
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Immona" <n...@z...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tak? Zmiana frontu? Wcześniej pisałaś, że się nie nadają, bo będą szkodzić
    > obnosić się ze swoją frustracją, a tu proszę. A właściwie dziekuję za

    Na stanowisku nie spelniajacym ambicji _i_ nie dajacym mozliwosci
    rozwoju/awansu owszem. Gdy stanowisko daje mozliwosc awansu, zatrudnianie
    osoby z przerostem kwalifikacji jest dobre, bo potem mozna czerpac ludzi z
    rekrutacji wewnetrznej.

    > wsparcie mojego stanowiska. Dziwie się, że tych osób nie odsieje Twój
    > idealny sposób rekrutacji, jakiego wcześniej broniłaś.

    A gdzie mowa o tym, ze te osoby przychodzace na miesieczne zlecenie sa
    przekwalifikowane? :) Mieszasz dwie zupelnie rozne sprawy.

    I.

  • 50. Data: 2004-11-09 17:50:05
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

> [...]

    > Dlatego uważam że należałoby już nie bojąc się posądzenia o socjalizm a
    > nawet komunizm określić przyczyny bezrobocia, prawdziwe, i walkę z nim,

    ee... to jakie te przyczyny sa wedlug ciebie? bo sie jakos nie doczytalam.

    BTW zycie "kapitalisty" wcale nie jest lekkie. Na pewno pracuje on wiecej
    niz 8 godzin na dobe.

    I.