PracaGrupypl.praca.dyskusje › co wybrac ......?

  • 1. Data: 2002-03-06 14:47:39
    Temat: co wybrac ......?
    Od: "millo" <m...@p...wp.pl>

    witam,

    jak myslicie co wybrac w obecnej sytuacji rynkowej

    prace w firmie, w ktorej nie ma szans na zaden rozwoj, kariere, kontakty,
    ani mozliwosc wykazania sie,
    a jedyne na co mozna liczyc to place i atmosfere ponizej sredniej + 2 godz.
    w autobusie dziennie

    czy lepiej byc pare mc na bezrobociu i szukac czegos naprawde
    interesujacego, pracy
    ktora umozliwia rozwoj, motywuje i pozwala na samodzielna egzystencje w
    dobrych warunkach

    jesli jest sie absolwentem, + studia podyplomowe, 2/3 lata doswiadczenia
    etc.

    pozdrovki,
    millo

    www.netvision.com.pl

  • 2. Data: 2002-03-06 16:19:16
    Temat: Re: co wybrac ......?
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > dobrych warunkach
    >
    > jesli jest sie absolwentem, + studia podyplomowe, 2/3 lata doswiadczenia

    No cóż mam ten sam dylemat i odpowiedzi uniwersalnej nie ma.
    Ale wiem jedno, byłem i jestem w sytuacji jak Ty i brałem każdą 1 pracę
    i dziś wiem że był to błąd, bo w CV mam "nabazgrane" - w każdej
    pracy po 3 miesiące.
    Sam jutro jadę na rozmowę i wiem, że jeśli cokolwiek mi podpadnie
    to nie ładuję się już w kolejne takie " gówno"....
    Jest masa firm, których wiecznie szuka np. "Konsultantów" i jakoś
    w przeciągu roku nie mogła trafić na odpowiedniego.
    A jaka może być prawda ???
    Przewinęło się co miesiąc wielu i taki jest sposób działania wielu firm....
    Przykład : Płaca podstawowa 600zł netto + prowizja, której i tak nikt
    na oczy nie oglądał z zatrudnionych.
    A wymagania : wyższe, zanjomość branży IT, kilkuletnie doświdczenie,
    biegle angielski.
    I do póki będą działały firmy na tych zasadach, dopóty my będziemy się
    obijać o takie co 2-3 miesiące !!!

  • 3. Data: 2002-03-06 16:57:24
    Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik)

    Dnia Wed, 6 Mar 2002 17:19:16 +0100, Wrangler napisał/napisała:
    >No cóż mam ten sam dylemat i odpowiedzi uniwersalnej nie ma.

    Hmm
    Nie do konca sie zgadzam..
    Bralem kazda prace tak jak Ty/Wy ale z okreslonej branzy (informatyka)
    pracowalem tez do 3 mcy..
    W CV mam ladnie poukladane, a doswiadczenie mi sie zsumowalo :)

    >Ale wiem jedno, byłem i jestem w sytuacji jak Ty i brałem każdą 1 pracę
    >i dziś wiem że był to błąd, bo w CV mam "nabazgrane" - w każdej
    >pracy po 3 miesiące.

    Hmm czyzbys wypisal wszystkie te prace w ktorych pracowales ?

    >Przykład : Płaca podstawowa 600zł netto + prowizja, której i tak nikt
    >na oczy nie oglądał z zatrudnionych.

    Czesto jest tak,ze ta prowizje sie dostaje "pod stolem" ;)

    >A wymagania : wyższe, zanjomość branży IT, kilkuletnie doświdczenie,
    >biegle angielski.
    >I do póki będą działały firmy na tych zasadach, dopóty my będziemy się
    >obijać o takie co 2-3 miesiące !!!

    Bingo :(

    Ale wracajac do topicu.
    Najrozsadniej byloby zachaczyc sie w tej firmie co to dojazd jest 2h (okres
    probny) i w tym czasie poszukac sobie lepszej pracy.
    W koncu nic nie tracimy a praca jest.

    E-MAIL : p...@i...pw.edu.pl Pawel -PAPIK- Pomorski
    WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp *
    UIN: 48215626, GG: 70701

  • 4. Data: 2002-03-06 17:45:22
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

> [...]
    > Ale wiem jedno, byłem i jestem w sytuacji jak Ty i brałem każdą 1 pracę
    > i dziś wiem że był to błąd, bo w CV mam "nabazgrane" - w każdej

    strona pracodawcy (zabawa intelektualna, bo nie jestem pracodawca):
    mimo moich zastrzezen do 5 prac w 2 lata mialbys u mnie znacznie
    wieksze szanse niz ktos kto np. pracowal X mies, potem mial Y mies.
    bezrobocia.
    ale analogicznie ktos kto zmienil prace przez te dwa lata tylko raz mialby
    wieksze sznase (abstrahujac od kompetencji, wrazenia ogulnego itd. itp.
    bo w koncu przebieg dotychczasowej kariery to tylko jeden z WIELU elementow
    ukladanki pt. rekrutacja i to raczej nie _naj_wazniejszy)

    strona zyciowa:
    a co jesli nie znajdziesz tej fajnej pracy za 2-5-8 miesiecy?
    jesli tylko ta "kiepska" jest i nie wyglada na naciaganie (nie ma kasy
    na pensje, 2-3 mies popracujesz za darmo a potem firma padnie),
    to wez te prace i trzymaj sie jej tak dlugo az znajdziesz ta "dobra".
    Nie zmieniaj jej na lepsza o 50 PLN (jesli tylko 50 PLN nie jest dla Ciebie
    kwestia zycia lub smierci) a w sumie taka sama kiepska...
    latwiej szukac pracy zarabiajac na chleb, latwiej przebierac w ofertach
    i lepiej sie czujesz na rozmowach a i pracodawcy inaczej patrza na
    kogos kto gdzies pracuje (choc to oznacza dla nich zatrudninei nie
    z dnia na dzien tylko z okresem wypowiedzenia [BTW. ja nigdy nie zrezygnowalbym
    z okresu wypowiedzenia - nawet jesli to bedzie porozumienie stron. ten
    nowy pracodawca MUSI wiedziec od razu, ze ja pracy nie porzucam z dnia
    na dzien... to go troche boli, ale i jest to wazny sygnal "in plus" o mnie])
    niz na bezrobotnego.

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-03-06 18:03:21
    Od: "Krzysiek Malczyk" <K...@I...pl>

    Cięzka sytuacja ale zaryzukuj...

    Mam podobnie - skonczylem studia, ostatnio tez podyplomowe, od 1,5 roku
    pracuje w jednej chorej firmie-zero rozwoju (cofam sie). Ale mam nadzieje ze
    trafię w koncu na coś dobrego !!

    pozdrawiam

    Krzysiek

  • 6. Data: 2002-03-06 18:05:10
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Wrangler" napisal:

    > byłem i jestem w sytuacji jak Ty i brałem każdą 1 pracę
    > i dziś wiem że był to błąd, bo w CV mam "nabazgrane" -
    > w każdej pracy po 3 miesiące.

    A trzeba wszystko do CV wpisywac? Czy nie lepiej powybierac z tych
    wycinkow kilku, ktore najbardziej pasuja do stanowiska o ktore sie
    ubiegamy?

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 7. Data: 2002-03-06 20:31:20
    Od: "Altheea" <A...@w...pl>

    we wrzesniu dostalam wypowiedzenie, z mozliwoscia natychmiastowego odejscia
    z pracy, piekna odprawe itd. zlikwidowano wiekszosc oddzialow firmy a
    niestety moje plecy byly mniejsze od innych. niewazne. mam ukonczone studia
    ekonomiczne, kilka lat doswiadczenia, kursy jezykowe, ociekajace lukrem
    referencje itp. bylam bardzo optymistycznie nastawiona do poszukiwania nowej
    pracy, tez chcialam przebierac w ofertach itd. niestety nie mam w czym
    przebierac (towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy internetowe itp., ktore de
    facto poszukuja akwizytorow a nie jak to ladnie nazywaja kierownikow czy
    specjalistow ds. sprzedazy nie wchodza w gre). wbrew pozorom o prace obecnie
    nie jest tak latwo (a jezeli wejdzie nowa ustawa to juz bedzie to w ogole
    niemozliwe). wnioski wyciagnij sam(a)
    pozdrawiam,
    Altheea

  • 8. Data: 2002-03-06 22:40:01
    Od: "millo" <m...@p...wp.pl>

> [...]
    > nowy pracodawca MUSI wiedziec od razu, ze ja pracy nie porzucam z dnia
    > na dzien... to go troche boli, ale i jest to wazny sygnal "in plus" o

    coz, dla niektorych moze wydawac sie dobra, dla mnie nie - przypuszczam, ze
    dostalbym
    1500 brutto mc, zero szkolen, zero wyjazdow, zero bonusow (no moze paczka na
    swieta)
    zero wartosciowych kontaktow procentujacych w przyszlosci, 2 godz. dziennie
    na dojazdy
    ludzie z poszczegolnych dzialow nie daza sie zbytnia sympatia, pare osob w
    firmie donosi,
    pelna ingiwilacja i kontrola, wszystko robione jest z wielka lacha, a do
    tego bransza jest niszowa
    - nie da sie wykorzystac doswiadczenia w przyszlosci (teoretycznie)
    plusem jest to ze firma sie rozrasta, placi w terminie, super biuro

    reasumujac jest chyba wiecej minusow niz plusow
    a alternatywe jest taka, ze nie probowalem swoich sil jeszcze w zadnym
    zachodnim koncernie
    jesli sie nie uda to pod koniec roku bede probowal wyjechac za granice - tak
    na rok lub 2

    pozdrovki,
    millo

    www.netvision.com.pl

  • 9. Data: 2002-03-06 22:46:52
    Od: "millo" <m...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Malczyk" <K...@I...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam podobnie - skonczylem studia, ostatnio tez podyplomowe, od 1,5 roku
    > pracuje w jednej chorej firmie-zero rozwoju (cofam sie). Ale mam nadzieje

    tego wlasnie sie obawiam, kilka lat bylo jedna wielka przygoda
    wokol stale cos sie dzialo, mozliwosci rozwoju i swietnej zabawy
    na kazdym kroku az ty nagle wszystko sie konczy i wpadasz
    w jakies wielkie g....o z ktorego sie nie mozesz wybrzebac.....

    pozdrovki,
    millo

    www.netvision.com.pl

  • 10. Data: 2002-03-06 22:51:25
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > zachodnim koncernie
    > jesli sie nie uda to pod koniec roku bede probowal wyjechac za granice -

    Millo chyba najrozsądniejszym wyjściem jest spakować się i stąd wyjechać nie
    na rok
    czy dwa ale na zawsze ...

    lepiej jest tam być zwykłym instalatorem i kable sieciowe ciagnąć niż tu
    pracować
    na 3 miesiące za 2 pary butów i spodnie a kolejnej pracy szukać przez rok.

    też myśle nad tym jak stąd się wyrwać ........