PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wjazd do Anglii

  • 1. Data: 2002-03-06 12:53:39
    Temat: Wjazd do Anglii
    Od: "Gzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktos z grupowiczow orientuje sie w sposobach na 'wjazd' do Anglii. Z
    tego co slysze i widze wykup szkoly nie jest juz zadna gwarancja, ze panowie
    immigration officers pozwola przekroczyc granice. Wlasnie tydzien temu
    zawrocili moja znajoma. Wykupiona szkola, sporo pieniedzy, karta kredytowa,
    zaproszenie od Anglika. Nie pomoglo. Teraz jedyna nadzieja w ambasadzie w
    Warszawie (chociaz nawet wiza tam przyznana niczego nie gwarantuje). Takich
    przypadkow slysze ostatnio wiele - o wiele za wiele.

    Z autobusu, w ktorym jechala zawrocili 16 osob. I to ponoc obecnie norma.
    Kiedys zawracali srednio po 2-3 osoby.

    Tak wiec, czy ktos zna moze jakies 'tricki' . Stare sposoby (samolot zamiast
    autokaru, b.eleganckie ubrania, plik banknotow w portfelu) juz nie skutkuja
    tak dobrze.

    Pozdrowienia

    Ps. A moze komus sie udalo wjechac ? Mozna byloby sie przynajmniej
    podtrzymac na duchu, ze jeszcze nie wszystko stracone :)

  • 2. Data: 2002-03-06 13:24:38
    Temat: Re: Wjazd do Anglii
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > Czy ktos z grupowiczow orientuje sie w sposobach na 'wjazd' do Anglii.

    Ja wjechalem (wlecialem) na szkolenie. Mialem bilet powrotny na 4 dni
    pozniej. Kilka pytan osobisto/zawodowo/szkoleniowych i jakos przeszlo.
    Aha, mialem jeszcze rezerwacje w hotelu, ale nie musialem jej chyba
    udowadniac.

    Hadzio

  • 3. Data: 2002-03-07 10:32:43
    Od: "Jacek Kowal" <j...@g...pl>

    U mnie tez bylo to bez problemu. Na lotnisku pare standardowych pytan,
    ubranie raczej luzne.
    Lecialem na szkolenie, hotel tez mialem.
    Najlepszy sposob to jakies papiery na szkolenie...tak mi sie wydaje.

    pozdr.
    Jacek

  • 4. Data: 2002-03-07 11:07:11
    Od: "Gzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    A jak z wiza ? Zalezy mi na studenckiej cobym mogl sobie znalezc legalna
    prace. Na szkolenie dostajesz chyba zwykla turystyczna ?

    Swoja droga miales jakies papiery na to szkolenie czy wystarczyla Ci ladnie
    opowiedziana historyjka (czy moze powaznie jechales na szkolenie)?

    Pozdr.

  • 5. Data: 2002-03-08 09:46:09
    Od: Freeman <c...@e...pl>

    Gzegorz se siedzi i klepie w <a67hhd$qbp$1@news.onet.pl>:

    >Witam,
    >
    >A jak z wiza ? Zalezy mi na studenckiej cobym mogl sobie znalezc legalna
    >prace.

    Ze wzgledu na problemy ktore spotkaly studentow wyjezdzajacych w tym
    tygodniu do Londynu chcialem poinformowac Panstwa o
    nowym pomysle Homme Office'u

    Jak do tej pory podstawa do otrzymania wizy studenckiej byly kursy
    trwajace minimum 15 godzin tygodniowo i wykupione na
    okres minimum 24 tygodni czyli 6 miesiecy.
    W dniu wczorajszym 2 osoby nie otrzymaly wiz studenckich uzyskujac
    informacje na granicy, ze do jej uzyskania wymagane jest
    wykupienie kursu na okres dluzszy niz 1/2 roku przyczym 1/2 roku to 26
    tygodni.
    Jednoczesnie informacje uzyskiwane telefonicznie w Homme Office i
    ambasadzie WB w Polsce sa zupelnie sprzeczne. Na stronie
    internetowej Homme Office'u nie jest konkretnie sprecyzowany czas na
    jaki trzeba wykupic kurs a jedynie informacja ze musi
    to byc kurs minimum 15 godzin tygodniowo oraz, ze student musi byc w
    stanie utrzymac sie samodzielnie w czasie jego trwania.
    Dodatkowe informacje na stronie Homme Office'u
    http://194.203.40.90/default.asp?pageID=107

    Przed chwila otrzymalismy telefonicznie informacje w ambasadzie WB w
    Warszawie, ze wymagany jest kurs dluzszy niz 1/2 roku,
    przy czym nie jest sprecyzowane co to znaczy wiecej niz 1/2roku. Pani
    sugerowala ze 27-28 tygodni nie kwalifikuje sie,
    poniewaz wyglada to na naciaganie, jednoczesnie sugerowala kursy
    dluzsze, trwajace 8-9 miesiecy lub dluzsze.
    100% gwarancje otrzymania wizy studenckiej daje kurs roczny.

    źródło: www.londyn.org
    _______________________________
    Pozdrawiam serdecznie, Freeman.
    GG1488763 v.4.8.9.b3 / NNR 2.5 PL

  • 6. Data: 2002-03-08 13:41:08
    Od: <g...@p...com>

    proponuje wykupienie biletu autokarowego/samolotowego do Irlandii. Wowczas na
    granicy brytyjskiej nalezy powiedziec, ze jedzie sie przez Londyn (lub jakies
    inne miasto angielskie, zalezy skad bedzie ten wykupiony bilet) do Irlandii.
    Moga sie czepiac i kazac pokazywac ten bilet - z tego co wiem, niektore biura
    podrozy w Polsce sprzedaja bilety autokarowe Londyn-Dublin.
    Wowczas na 99% nie beda sie czepiac.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2002-03-09 17:04:10
    Od: c...@a...pl (Cezary Stypulkowski)

> [...]
    > pozniej. Kilka pytan osobisto/zawodowo/szkoleniowych i jakos przeszlo.
    > Aha, mialem jeszcze rezerwacje w hotelu, ale nie musialem jej chyba

    proponuje leciec na dowolne targi branzowe....
    oczywiscie w reku wizytowki firmowe, wiedziec gdzie dokladnie sa targi
    itp...
    potwierdzenie rezerwacji w hotelu....

    Czarek