PracaGrupypl.praca.dyskusjeco wybrac ......? › Re: co wybrac ......?
    From: Roman Kubik <W...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co wybrac ......?
    Date: 6 Mar 2002 17:45:22 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > No cóż mam ten sam dylemat i odpowiedzi uniwersalnej nie ma.
    > Ale wiem jedno, byłem i jestem w sytuacji jak Ty i brałem każdą 1 pracę
    > i dziś wiem że był to błąd, bo w CV mam "nabazgrane" - w każdej
    > pracy po 3 miesiące.

    strona pracodawcy (zabawa intelektualna, bo nie jestem pracodawca):
    mimo moich zastrzezen do 5 prac w 2 lata mialbys u mnie znacznie
    wieksze szanse niz ktos kto np. pracowal X mies, potem mial Y mies.
    bezrobocia.
    ale analogicznie ktos kto zmienil prace przez te dwa lata tylko raz mialby
    wieksze sznase (abstrahujac od kompetencji, wrazenia ogulnego itd. itp.
    bo w koncu przebieg dotychczasowej kariery to tylko jeden z WIELU elementow
    ukladanki pt. rekrutacja i to raczej nie _naj_wazniejszy)

    strona zyciowa:
    a co jesli nie znajdziesz tej fajnej pracy za 2-5-8 miesiecy?
    jesli tylko ta "kiepska" jest i nie wyglada na naciaganie (nie ma kasy
    na pensje, 2-3 mies popracujesz za darmo a potem firma padnie),
    to wez te prace i trzymaj sie jej tak dlugo az znajdziesz ta "dobra".
    Nie zmieniaj jej na lepsza o 50 PLN (jesli tylko 50 PLN nie jest dla Ciebie
    kwestia zycia lub smierci) a w sumie taka sama kiepska...
    latwiej szukac pracy zarabiajac na chleb, latwiej przebierac w ofertach
    i lepiej sie czujesz na rozmowach a i pracodawcy inaczej patrza na
    kogos kto gdzies pracuje (choc to oznacza dla nich zatrudninei nie
    z dnia na dzien tylko z okresem wypowiedzenia [BTW. ja nigdy nie zrezygnowalbym
    z okresu wypowiedzenia - nawet jesli to bedzie porozumienie stron. ten
    nowy pracodawca MUSI wiedziec od razu, ze ja pracy nie porzucam z dnia
    na dzien... to go troche boli, ale i jest to wazny sygnal "in plus" o mnie])
    niz na bezrobotnego.

    pozdrawiam

    romekk