PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    From: Shrek <l...@w...pl>
    Date: Wed, 25 Dec 2002 22:48:38 GMT

    Dnia 25 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Bo chleb, psze Pana jakoś się od kilku tysięcy lat produkuje i nic
    > nie wskazuje na to, żeby w następnym tysiącleciu coś sie w tym
    > względzie zminiło.

    Podobnie jak np od 200 lat robi sie sedesy, uprawia ziemniaki (to juz
    nawet dluzej, a rolnik to chyba nie jest jakis szczegolnie intratny
    zawod), od wielu lat oczyszcza sie wode w filtrach miejskich itd. itd. Nie
    przekonales mnie.

    > Braki? I owszem, nikt nie jest omnibusem. W końcu wiedzę, której się
    > nie uzywa szybko się traci. NA szczęście podstawy zostają i bardzo
    > szybko utracone kawałki daje się odzywskać, szczególnie gdy wie sie
    > gdzie można szukać - chociażby tak jak w wypadku oznaczeń przewodów
    > (uczyłem sie jeszcze na starych normach).

    A co robiles na kolei? W starych normach nie bylo nic o 4 przewodach ale
    ten temat uwazam za zamkniety.

    > Wystarczyło poobserwować. Fakt, nie sądziłem, że się sypnie tak
    > szybko. Gdyby się nei sypnął, to wiałbym na zachód.

    Ech naiwne mamy to spoleczenstwo obserwowac nie potrafia. Kurcze ja tez
    frajer jestem, bo wierzyc mi sie nie chcialo w 89, ze jednak to wszystko
    pierdyknie. gowniarz bylem, ale moi rodzice juz nie. A napewno mieli
    wieksze pojecie o polityce i ekonomi niz przecietny hutnik. Ale coz nie
    zauwazyl to teraz jego wina. Trza bylo na studia w latach
    siedemdziesiatych a nie do huty. Swoja droga ciekawe co by bylo jakby
    wtedy wszyscy na studia poszli. Przestan opowiadac utopie. I dlaczego ty
    nie poszedles skoro na miejscu hutnika bys poszedl?

    > TO głupi wniosek. Jeżeli nie ma innej, lepszej pracy, to trzeba się
    > brać. Bo jakoś parę złotych to więcej niż zero. Zostać bezrobotnym
    > jest łatwo. Wrócić do pracy juz gorzej. Poza tym dowolna płaca
    > pozawala na dłuższe korzystanie z rezerw - wolniej się wyczerpują.

    Nie taki glupi. Jesli jest praca w ktorej sie moge rozwijac to
    jasne, trzeba isc. Jesli nie i nie musze, to chyba na liberalny rozum mi
    sie nie oplaca - i tak mysli duzo ludzi. Ja moge isc na razie do roboty w
    na dowolne stanowisko zwiazane w jaki kolwiek sposob z moja branza za mala
    kase, ale z nadzieja rozwoju. Do supermarketu, na sprzedawce, handlowca
    sie po prostu nie nadaje.

    Poza tym mowimy o ludziach, ktorzy oszczednosci dawno juz nie maja.
    Pojda do pracy to straca zapomogi. I tu masz racje. System zasilkow dziala
    demotywujaco. Ale zniesienie zasilkow spowoduje, ze ci ludzi znajda sie w
    sytuacji, w ktorej nie maja szansy przezycia. Juz pisalem co sie wtedy
    stanie. Ciebie ich los moze nie obchodzic (mnie jednak troche obchodzi),
    jak dla ciebie moga umierac. Ale ludzie zdesperownia nie pojda cicho
    umrzec z glodu na dworcu. Znajda sposob, zeby przezyc, legalnie sie nie
    da, to beda krasc, bo co innego im pozostanie? Przejdz sie po centralnym w
    nocy i wyobraz sobie, ze nagle takich ludzi w Polsce mamy milion
    (zakladam, ze w tej sytuacji polowa bezrobotnych znajdzie prace) plus ich
    dzieci. Mysle, ze rozniosa ten kraj w drzazgi. Wiec owszem ograniczajmy
    zasilki, zmienmy je tak, zeby oplacalo sie pracowac (na poczatek niech
    zarabiajacy ponizej pewnej kwoty nie traca zasilku, ale doplacajmy im
    jakis procent tego co zarobia - bedzie sie oplacalo zarabiac wiecej, tak,
    zeby bylo wiecej niz z zasilku). Trzeba nad tym myslec, ale nie da rady po
    prostu zabrac.

    Pozd. Shrek.