PracaGrupypl.praca.dyskusje › co jest z tym moim cv?????????

  • 11. Data: 2004-03-02 15:36:55
    Temat: Re: co jest z tym moim cv?????????
    Od: bowman <s...@d...ciebie.to>

    Użytkownik Witold Rodzen [tower] napisał:

    > ps. dobry pomysł z publiczną oceną CV ;)

    Jeśli poważnie mówisz, to ja też bym dał do publicznej oceny moje cv
    (na praktyki/staż do działu IT dużej firmy)

    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~zdroyer/przemyslaw_zd
    roik_cv_pl.pdf

    z góry dziękuje za krytyczne uwagi - może sklece dzięki nim coś lepszego ;)

  • 12. Data: 2004-03-02 17:20:01
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "bowman" <s...@d...ciebie.to> napisał w wiadomości

> [...]
    roik_cv_pl.pdf

    > z góry dziękuje za krytyczne uwagi - może sklece dzięki nim coś lepszego
    ;)

    Moim zdaniem:

    1) Nie podawałbym na forum publicznym danych personalnych ;-)
    2) Takie zdjęcie raczej do CV nie pasuje
    3) Jeżeli ukoczyłeś liceum z wyróżnieniem to się tym bardziej pochwal (np.
    napisz z czego byłeś zwolniony na maturze)
    4) Rozwiń o 1-2 zdania te punkty, gdzie piszesz, że wdrażałeś system
    5) Wyrzuć z CV termin "umiejętności twarde" i zastąp je słowem
    "umiejętności"
    6) Przy wykształceniu dodaj informację o planowanym roku ukończenia studiów

    Ale to oczywiście tylko moje zdanie i pewnie grupowicze zaraz mnie
    zakrzyczą.
    Dla usprawiedliwienia mam jedynie to, że byłem do tej pory wszędzie
    zapraszany na rozmowę, gdzie wysłałem CV ;-)

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 13. Data: 2004-03-02 18:37:13
    Od: "Sylwia Malanowicz" <s...@a...pl.spam.pl>

> [...]
    roik_cv_pl.pdf

    > z góry dziękuje za krytyczne uwagi - może sklece dzięki nim coś lepszego

    Wg mnie Twoje cv jest malo przejrzyste.
    Sprawia wrazenie napisanego jednym ciagiem i zmeczylam sie ogladajac je,
    nie mowiac juz o czytaniu.Trudno odroznic gdzie koncza sie dane personalne,
    a gdzie zaczyna opis doswiadczen zawodowych.

    Zamieszczone zdjecie zwalilo mnie z nog.
    Jest zupelnie nietaktowne, bo jezeli juz ma byc to z reguly umieszcza sie
    zdjecie portretowe, a po drugie zdjecie wysyla sie z cv tylko wtedy, gdy
    pracodawca
    sobie tego zyczy.

    W doswiadczeniach zawodowych jest za malo informacji o samej pracy,
    zakresie obowiazkow. Jezeli juz ma tak byc to w liscie motywacyjnym
    wypadaloby
    ten temat rozwinac, poniewaz "wdrozenie komputerowego systemu sprzedazy"
    niewiele mowi.
    O dzialalnosci spolecznej tez napisalabym w liscie (ale to juz subiektywna
    sprawa).

    Nie rozumiem tez pojecia "umiejetnosci twarde".
    Umiejetnosci to umiejetnosci. Nie spotkalam sie z podzialem na twarde i
    miekkie.

    No coz wnioski wyciagniesz (lub nie) sam.

    pozdrawiam

    --
    Sylwia

  • 14. Data: 2004-03-02 21:25:04
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    > chyba pojde leczyc depresje.....
    > ale moze najpierw faktycznie napisze nowe cv..........
    >
    > dzieki wszystkim za cenne uwagi
    > pozdrawiam
    Starałaś się napisać w CV wszystko - a to nie jest dobrze. Napewno jesteś w
    stanie podzielić fakty ze cwojego życiorysu na bardziej i mniej istotne. Jak
    juz ktoś wspomniał, na lekturę CV HR - owiec ma najczęściej ok. 10 - 20
    sekund. Mnie się wydaje jednak, że wygląda to raczej w ten sposób, że
    wertuje on stosik i zatrzymuje się tylko na tych, które na pierwszy rzut oka
    przykuwaja uwagę. I tu niestety odpadają takie CV, jak twoje - nieczytelne,
    haotyczne i przeładowane. Napisz je jeszcze raz. Na górze zamieść swoje dane
    osobowe, dalej doświadczenie zawodowe - chronologicznie, w punktach. Podaj,
    co za firma i jakie stanowisko. Możesz dopisać, co tam robilaś, ale naprawdę
    w 2, 3 słowach i tylko tam, gdzie jest to naprawdę istotne - resztę opiszesz
    w liście motywacyjnym. Następnie wykształcenie - również chronologicznie, od
    ostatniej szkoły, ale ogólniak możesz pominąć. O szkoleniach też możesz
    wspomnieć. Ale weź jeszcze jedną rzecz pod uwagę - CV powinno się pisać pod
    konkretną ofertę pracy, a nie jedno na każdą okazję. podkreślaj w nim to, co
    jest istotne na stanowisku, na które aplikujesz. Aha - CV nie powinno mieć
    więcej niż jedna, GÓRA póltorej strony
    A jak juz je napiszesz i wydrukujesz, to zrób test - daj koleżance 10 sekund
    na jego przejrzenie. Jeśli po tym czasie okaże się, że spamiętała jakieś
    60 - 70 % faktów z niego, to ok. Jak nie - znaczy, że nieczytelne :(

    Pozdrawiam i powodzenia :)
    Jakub

  • 15. Data: 2004-03-02 21:28:48
    Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu>

> [...]
    > Dla usprawiedliwienia mam jedynie to, że byłem do tej pory wszędzie
    > zapraszany na rozmowę, gdzie wysłałem CV ;-)

    No ale przyznasz, że duuuuużo czytelniejsze, niż CV koleżanki ... Mój test
    przeszło - zdołałem w 10 sekund ogarnąć je wzrokiem. IMO jest OK - o Walii i
    wyróżnieniu z ogólniaka wspomniał bym w LM.

  • 16. Data: 2004-03-02 21:40:23
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

> [...]
    > Dla usprawiedliwienia mam jedynie to, że byłem do tej pory wszędzie
    > zapraszany na rozmowę, gdzie wysłałem CV ;-)

    Andy! myślę, że wszyscy byliby zadowoleni, gdybyś umieścił gdzieś swoje cv
    (oczywiscie bez danych osobowych, adresowych i nazw firm) - mysle zebysmy na
    tym wszyscy skorzystali!

    pozdr
    Krzysiek

  • 17. Data: 2004-03-02 22:49:49
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    a&e pisze:
    ____________________________________
    > Witam,
    > jest tak: 6 miesiecy wysylam swoje resume tam, gdzie widze jaka szanse
    > zatrudnienia dla siebie i nic.... 70 odpowiedzi na rozne oferty i jeden list
    > w stylu "przykro nam,...., umiescilismy Pani dane w naszej bazie....."
    [...]

    No to zobacz moje i jak chcesz to weź (przykład) ;-). Okazuje się, że wzoru
    w stylu 'EU' nieświadomie używam od 19978r.

    --

    Jerzy
    2.03.04 23:48:20

  • 18. Data: 2004-03-02 22:55:47
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Jakub Zysnarski pisze:
    ____________________________________

    > Aha - CV nie powinno mieć
    > więcej niż jedna, GÓRA póltorej strony
    Moje ma pełniutkie 2 strony i nie widzę sposobu by je bardziej skrócić,
    nie pozbawiając istotnych danych. Ale jest przejrzyste, a potwierdzeniem
    jego skuteczności były rozmowy. Skutek rpzmów różny ;-)

    --

    Jerzy
    2.03.04 23:51:19

  • 19. Data: 2004-03-02 23:05:18
    Od: Rafał <k...@t...w.pl.chyba.pl>

    Użytkownik bowman napisał:
    > Jeśli poważnie mówisz, to ja też bym dał do publicznej oceny moje cv
    > (na praktyki/staż do działu IT dużej firmy)

    Jest kiepskie moim zdaniem, ale konkretnie:

    1. Zdjęcie - to już Ci napisali inni... Powinno się dawać zdjęcie
    paszportowe, z legitymacyji czy DO.
    2. Wykształcenie napisałeś dobrze - od najmłodszych do najstarszych lat,
    ale z doświadczeniem tak nie postąpiłeś, a więc aby się dogrzebać tego
    co robisz obecnie-ostatnio, trzeba przejrzeć całe CV...
    3. Piszesz, że wdrożyłeś infrastrukturę informatyczną... A coś więcej?
    Na czym to polegało?
    4. Piszesz ciurkiem, nie wypunktowujesz poszczególnych istotnych spraw....
    5. Jedyne co wypunktowałeś, co się rzuca w oczy z Twojego CV, to...
    zainteresowania...
    Podsumowanie:
    Po spędzeniu nad Twoim CV kilku minut, znam Twoje zainteresowania, wiem
    jakie szkoly skończyłeś, coś mi tam przeszło o administracji systemami
    operacyjnymi... I nic więcej.
    To stanowczo za mało. CV powinno być czytelne. Lepiej ułożone.
    Twoje przypomina mi kartkę papieru, na której ktoś w pośpiechu wrzucił
    trochę swoich danych osobowych ("o, to jeszcze to wrzucę, to dodam i już
    gotowe"). Nad dobrym CV, trzeba niestety trochę popracować. Naprawdę
    bardzo istotna jest oprawa całości tekstu, trafne ułożenie tekstu, dobór
    czcionki, i oczywiście, a może najważniejsze - rozdzielenie
    poszczególnych działów...
    I jeszcze jedno. Pewnie inni się z tym nie zgodzą, ale moim zdaniem CV
    informatyka powinno zajmować nieco więcej niż 1 stronę A4... Ale to
    chyba temat na inny wątek.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 21. Data: 2004-03-03 05:44:57
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Rafał" <k...@t...w.pl.chyba.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I jeszcze jedno. Pewnie inni się z tym nie zgodzą, ale moim zdaniem CV
    > informatyka powinno zajmować nieco więcej niż 1 stronę A4... Ale to

    Moje ma pełniutkie 2 strony czcionką 10 ;-))
    Nijak się tego skrócić nie da bez utraty treści. Kiedyś miałem skrupuły po
    przeczytaniu "mądrych" poradników dla piszących CV, ale na szczęście ich nie
    posłuchałem :)

    Pozdrawiam,
    Andy