PracaGrupypl.praca.dyskusje › chodzenie z cv po firmach ( czyli tzw. własna inicjatywa)

  • 51. Data: 2005-07-02 22:50:08
    Temat: Re: chodzenie z cv po firmach ( czyli tzw. własna inicjatywa)
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:da6se8$lp3$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    > wiadomości

    > Bo w pewnym momencie nie ma co robić!
    > Bo nikt nie jest zainteresowany płaceniem za wykonaną prace!
    > Bo płaca jest tak niska że nie pokrywa kosztów z nią związanych!
    > Bo podaż przekracza popyt bardzo wysoko!
    > Inaczej, bo siła nabywcza społeczeństwa jest równa zeru(przesadziłem).
    > Bo technika i technologia wyeliminowała człowieka(zastąpiła).

    Czyli obejdzie sie w koncu ten pracownik bez pracodawcy czy nie?

    > No właśnie.
    > Ale jest XXI wiek i wcale nie musimy sie zgadzać z tym aby tylko
    > 10% ludzi korzystało z dóbr które mogą być, są dostępne wszystkim,
    > dobrodziejstwa techniki i technologii.

    To prawda i zwolennikiem skrajnej postaci darwinizmu spolecznego bynajmniej
    nie jestem. Ale od ideologicznych deklaracji jest bardzo daleka droga do
    tego, jak to zapewnic.

    > Sposób jest bardzo prosty, pytanie czy i kto a także komu by na tym
    > zależało??

    Jozek, Ty juz ktorys raz tutaj piszesz o prostym sposobie torpedowanym przez
    jakies spiskowe sily. Blagam Cie, oswiec nas i wyjasnij wreszcie ten prosty
    sposob. Wybory ida i zapewniam cie, ze partie maja swoich obserwatorow na
    newsach wsluchujacych sie w madrosc zarowno opinii publicznej, jak i
    pojedynczych wizjonerow. Powiedz, co bys zrobil, jakbys mial wladze, a potem
    odpowiedz na pytania dotyczace pomyslu, ktore sie niewatpliwie pojawia, bo
    jak dotychczas, jestes malo czytelny.

    I.

  • 52. Data: 2005-07-02 23:23:24
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Czyli obejdzie sie w koncu ten pracownik bez pracodawcy czy nie?

    Obejdzie sie!, spółki akcyjne pracowników!i samo zatrudnienie

> [...]

    > mial wladze, a potem odpowiedz na pytania dotyczace pomyslu, ktore sie
    > niewatpliwie pojawia, bo jak dotychczas, jestes malo czytelny.

    Jestem przeciwnikiem rozdawania za darmo, czegokolwiek.
    Ja swoje hasło głoszę juz od co najmniej czterech lat,
    ale nikogo ono nie interesuje , bo nie ma siły, siły rządzącej której
    by dobrobyt odpowiadał a zwłaszcza w panstwach post komunistycznych
    gdzie większość majątku jest niczyja, albo raczej była.
    Jestem za prywatną własnością, pod warunkiem że sie na nią zapracuje.
    A moje hasło to zmiana jednego słowa w konstytucji z prawa do pracy
    na gwarancje pracy. Państwo Gwarantuje Swoim Obywatela Prace.

    Józek

  • 53. Data: 2005-07-03 08:41:18
    Od: Traper <t...@i...pl>

    Pewnego pięknego dnia: Sat, 2 Jul 2005 21:37:40 +0200,
    osoba :"Józek" napisał(a):

    >Użytkownik "Traper" napisał w wiadomości

    >No własnie - wydaje Ci sie!

    Może ale statystyki mówią ze jednak bezrobocie spada, dodatek
    poniedziałkowy do wyborczej jest jednak troche grubszy, oraz w firmie
    w której pracuje była niedawno rekrutacja i przyszło tylko kilkanaście
    CV, w tamtym okresie przyszło kiladziesiąt...

    >Tak, ale w takim układzie można by przyznać racje pani profesor
    >poseł że "winę za bezrobocie ponoszą sami bezrobotni"!!!!
    >Ale ja sie z tym zgodzić nie mogę.
    >Bo jeśli tak to może zrezygnujmy z wszelkich rządów i prawa.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale twierdzisz ze państwo powinno
    podać prace "na talerzu" i zapewnić ją każdemu kto chce poprzez PUP?

    >Tak, i dlatego tam wiecznie jest bezrobocie a nawet często przekracza
    >10% a to co jest na obrzeżach miast to nawet nie pokazują.

    Skad te wnioski że nie sa liczeni? Mozesz podać jakiegos wiarygodnego
    linka do strony gdzie jest taka informacja? Czy to są jedynie twoje
    przypuszczenia, domysły.

    Pozdrawiam

    Traper.

  • 54. Data: 2005-07-03 09:00:19
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Jestem przeciwnikiem rozdawania za darmo, czegokolwiek.
    > A moje hasło to zmiana jednego słowa w konstytucji z prawa do
    > pracy na gwarancje pracy. Państwo Gwarantuje Swoim Obywatela
    > Prace.
    ... taką, na jaką Obywatel wyrazi zgodę i akceptację...

    Miła rzecz, ale Utopia. Bo Obywateli, co nie każdej pracy się
    chcą podjąć, jest dużo. I jak się wywiązać z takiej Gwarancji?
    Pracodawców bezskutecznie poszukujących _odpowiednich_
    pracowników również jest bardzo dużo. Firm zatrudniających
    nieefektywnych (nieodpowiednich, na niewłaściwych miejscach)
    ludzi z powodu niskich kompetencji osób decyzyjnych też jest
    sporo.
    Na dzień dzisiejszy rola Państwa (przodującego we wprowadzaniu
    mętnych i kosztownych rozwiązań) dla ograniczenia bezrobocia może
    się ograniczyć do:

    - usprawnienia organizacji i dążenia do wypracowania większej
    efektywności (lub zastąpienia) przyjętych rozwiązań, związanych z
    szeroko pojętym rynkiem pracy
    - uproszczenia, ujednolicenia i ustabilizowania przepisów
    związanych z gospodarką i fiskalizmem (w tym stanowczego
    zmniejszenia obciążeń związanych z zatrudnieniem)

    a bezrobocie zmniejszy się drastycznie. Tyle, że dwa powyższe
    punkty, to też chyba utopia :(. Nie da się polityką ograniczoną
    do 4-letniej kadencji jednocześnie zabezpieczyć interesów władzy,
    gospodarki i obywateli, bo te są sprzeczne w tak "długiej"
    perspektywie.

    J.K.
    --
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej
    wystawy artysty Bronisława Tomeckiego: www.zapraszam.pl/exlibris/

  • 55. Data: 2005-07-03 09:28:32
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Ale wydaje mi sie ze wykonanie kilkudziesieciu telefonów
    > wychodzi taniej niż drukowanie stert CV, rozwożenie ich po
    > mieście/miastach ze wzgledu na czas i kase na bilety. Przy
    > okazji dezorganizujac prace ludzi w biurze, tracac czas i
    > równowage psychiczną na przekomarzanie sie z ludzmi na
    > portierni/ochronie itd.

    A ja dam przykład znalezienia pracy właśnie przez chodzenie. Aż
    do jednego zakładu. Tak znalazłem swoją pierwszą pracę, w biurze
    projektowym.
    1. Wejście do sekretariatu dyrektora. Tam się mnie "pozbywają"
    mówiąc, że to musiałbym iść do kierownika biura, bo ten wie, czy
    kogoś musi mieć, a nie dyrektor.
    - no to był błąd sekretarki - mam haczyk!
    2. Wejście do kierownika biura: "przychodzę z biura dyrektora
    NNNN w sprawie zatrudnienia. Powiedzieli, że Pan jest osobą,
    która ma zdecydować, czy moje zatrudnienie może być właśnie na
    stanowisku konstruktora".
    - kierownik przekonany, że jestem z protekcji dyrektora rozmawia
    nie - czy mnie przyjąć - ale - jak najlepiej umieścić! Po
    uzgodnieniu warunków każe iść do dyrektora
    3. Ponowne wejście do sekretariatu dyrektora: "Kierownik MMMM
    prosił mnie o rozmowę z dyrektorem w związku z przyjęciem na
    stanowisko konstruktora." 10 minut czekania i wchodzę!
    - dyrektor przekonany, że jestem kimś od kierownika, grzecznie
    rozmawia uzgadniając od kiedy, stawkę itd., dzwoni do kadr,
    wydaje polecenie załatwienia formalności. Pracuję!

    To nie był zakład, gdzie chętnie przyjmowano nowe osoby. A do
    tego biura jedną na kilka lat! Całą sprawa wyszła na jaw po
    miesiącu, kiedy dyrektor "zstąpił pomiędzy lud" i wypytał
    kierownika o moja osobę. Ale wtedy miałem już dość mocną pozycję
    wykazaną pracą, więc tylko w trójkę dobrze się uśmialiśmy i za
    "spryt" dostałem na stałe niezłe bonusy.

    Wniosek? Jeśli chcesz chodzić po biurach, musisz mieć
    predyspozycje negocjatora. Jak idziesz z pozycji osoby czegoś
    chcącej a nie oczekiwanej, to masz małe szanse bez takich
    umiejętności. Np. dobry handlowiec-negocjator jest osobą bardzo
    poszukiwaną przez pracodawców. Dlaczego? Bo nie ma takich ludzi
    bez pracy - oni zawsze i wszędzie znajdują sobie zatrudnienie.

    J.K.

  • 56. Data: 2005-07-03 09:38:59
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Traper" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w której pracuje była niedawno rekrutacja i przyszło tylko kilkanaście
    > CV, w tamtym okresie przyszło kiladziesiąt...

    Wiesz, teraz jest pełnia sezonu bezrobocie powinno spaść o kilka %
    a nie ułamek promila.

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale twierdzisz ze państwo powinno
    > podać prace "na talerzu" i zapewnić ją każdemu kto chce poprzez PUP?

    Tak!
    ponieważ złodziejstwa, przekrętów i łapówkarstwa sie nie da
    wyeliminować wiec należy zabezpieczyć tych najsłabszych.

    Ja nic o liczeniu nie pisałem.

    Pozdrawiam

    Józek