PracaGrupypl.praca.dyskusje › apteczka w miejscu pracy

  • 1. Data: 2005-03-17 13:44:00
    Temat: apteczka w miejscu pracy
    Od: "bukers" <w...@p...NOSPAM.wsiz.rzeszow.pl>

    co powinno sie w takowej znalezc ??

    --
    [][][] bukers [][][]
    [][][] usuń .NOSPAM. z adresu [][][]

  • 2. Data: 2005-03-17 14:26:40
    Temat: Re: apteczka w miejscu pracy
    Od: "fajna laska" <f...@g...pl>

    Użytkownik "bukers" napisał w wiadomości

    > co powinno sie w takowej znalezc ??

    1. rekawice lateksowe -2szt
    2. maska do sztucznego oddychania -1szt
    3. kompresy 9x9 -2op
    4. kompresy 5x5 - 2op
    5. opaska z dzianiny szer 10cm -6szt
    6. opaska elastyczna szr 10cm -2szt
    7. gaza jalowa 0,5x1m -2szt
    8. gaza jalowa 1x1m -2szt
    9. opatrunek gotowy z plastrem -2kpl
    10. chusta trojkatna -1szt
    11. wata opatrunkowa
    12. nozyczki
    13. agrafka -6szt
    14. koc termiczny
    15. woda utleniona

    To jesli chodzi o przykladowy sklad apteczki. Zawartosc powinna byc
    zatwierdzona przez lekarza medycyny pracy. On tez decyduje czy mozna w
    takiej apteczce umieszczac leki. Zazwyczaj do skladu dolacza sie lek
    przeciwbolowy i cos na niestrawnosc. Powinna byc tez dolaczona instrukcja
    udzielania pierwszej pomocy w naglych wypadkach.

    --
    Za uwagę dziękuje
    fajna laska

  • 3. Data: 2005-03-17 15:22:41
    Od: "J&B" <j...@w...pl>

    witam
    .....a prezerwatywy i koniak to gips :-))
    zdrowaśki

  • 4. Data: 2005-03-18 07:28:08
    Od: "fajna laska" <f...@g...pl>

    Użytkownik "J&B" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > witam
    > .....a prezerwatywy i koniak to gips :-))

    to juz kazdy sobie wedlug potrzeb :)

    --
    Za uwagę dziękuje
    fajna laska

  • 5. Data: 2005-03-23 01:10:09
    Od: "agulha" <a...@g...pl>

    Apteczka dla ludzi czy dla inspekcji? Jak dla ludzi, to dołączyłabym też
    (oczywiście wyłącznie leki bez recepty): leki przeciwbólowe (paracetamol,
    ibuprofen), jeżeli pracują kobiety - Vegantalgin [bolesne miesiączki],
    rzeczywiście coś objawowego na biegunkę, ew. aspirynę na wypadek gorączki
    (chociaż można zastąpić paracetamolem), może coś na ból gardła, na kaszel,
    jakiś lek zobojętniający kwas żołądkowy (typu Manti).

  • 6. Data: 2005-03-23 06:14:27
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > (chociaż można zastąpić paracetamolem), może coś na ból gardła, na kaszel,
    > jakiś  lek zobojętniający kwas żołądkowy (typu Manti).

    Moja zona miała ostatnio szkoleie BHP, na którym prowadzący opowiedział taką
    historię:
    w pewnym zakładzie pracy panią rozbolała głowa, udała się do zakładowej
    apteczki gdzie wzięla środki przeciwbólowe, po jakimś czasie okazało się, że u
    ta pani dostała epilepsji. Po analizach okazało się, że przyczyną był pewien
    składnik w leku przeciówbólowym, który to wywołał i byc może gdyby go nie
    zażyła nigdy by się to jej nie ujawniło. Ma podstawy sądzić zakład pracy.
    Stanowisko inspektora BHP było więc takie - leki tylko pracownicy na swoją
    odpowiedzialność, nawet te bez recepty nie powinny znaleźć się w apteczce.

  • 7. Data: 2005-03-26 07:33:27
    Od: "Ireneusz Kaczmarek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Stanowisko inspektora BHP było więc takie - leki tylko pracownicy na swoją
    > odpowiedzialność, nawet te bez recepty nie powinny znaleźć się w apteczce.

    Witam.
    I słusznie powiada inspektor BHP. Poniewaz zadne przepisy nie reguluja tego
    co w apteczce I pomocy powinno sie zawierac, mozna oprzec się jedynie na
    takich sugestiach.

    I) Leki wydaje i przepisuje tylko lekarz. W apteczce wiec, nie powinno byc
    ZADNYCH lekarstw, a co najwyzej generyki, dostepne bez recepty.

    II) Dosc pomocne są oględziny 'taniej' apteczki samochodowej, gdzie
    znajdziemy tylko opatrunki, rekawiczki, bandaze, chuste, ustnik.etc.

    III) Prosze nie zapominac, ze pracownik, (obywatel) zobowiązany jest do
    udzielania I-pomocy - PRZEDMEDYCZNEJ. Nie jestesmy lekarzami, my tamujemy
    krwotoki, opatrujemy zranienia, schladzamy popażenia, ew. reanimujemy
    (najciezsza sprawa dla laika), i ......... -> DO LEKARZA. I do tego
    potrzebna jest Apteczka I-ej pomocy.

    Sam w swoim zakładzie opracowując w konsultacji z lekarzem sprawujacym
    opieke nad pracownikami, instrukcje udzielania I - pomocy, w wykazie lekow
    wyrzucilismy wiekszosc, poza woda utlenioną i węglem aktywnym. Tyle jest w
    oficjalnym, zatwierdzonym wykazie.

    A to czy pracownik, bedzie mial w swojej torebce ;) tabletki,p.Bolowe,
    krople nasercowe, żołądkowe, czy valeriane, to juz jego sprawa.

    Pozdrawiam
    Ireneusz Kaczmarek - insp.bhp wroclaw.

  • 8. Data: 2005-03-27 08:28:14
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Ireneusz Kaczmarek; <d233do$qf3$1@news.onet.pl> :

    > I) Leki wydaje i przepisuje tylko lekarz. W apteczce wiec, nie powinno byc
    > ZADNYCH lekarstw, a co najwyzej generyki, dostepne bez recepty.

    Pojęcie generyków nie definiuje sposobu zakupu/dostępności leków, ale
    pochodzenie przepisu wytwarzania - pierwotne/opatentowane i
    wtórne/generyczne.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101