PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlecenia od osob prywatnych - jak bez dzialalnosci???

  • 1. Data: 2005-04-29 11:06:54
    Temat: Zlecenia od osob prywatnych - jak bez dzialalnosci???
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Czy ktos ma jakies sensowne pomysly na rozwiazanie powyzszego?

    Chodzi o to, ze wpadlem na pomysl nieduzej dzialalnosci, tj uslug,
    swiadczonych osobom prywatnym.
    Cos w rodzaju serwisu ogloszeniowego (net + gablota z aktualnym papierowym
    + wykladanie w kilku miejscach)
    Naklad papierowy minimalny, sprawa bardzo niszowa.

    Przewiduje wplywy najwyzej kilkaset zl miesiecznie - jesli chwyci to moze
    ze dwa tysiace kiedys i to bardzo watpliwy superoptymistyczny wariant- ale
    wtedy koszty reklamy tegoz , wynajmu powierzchni w gablocie itp., zjedza
    conajmniej polowe tej kwoty.

    Jesli pod te "wplywy" podczepic dzialalnosc, to po pierwsze przez pierwsze
    pol roku - rok - nawet na pokrycie zus nie starczy, a nie mam rezerw
    finansowych (trzeci rok bezrobocia) ani nie odwaze sie wziac pozyczki (o
    ile by dali) z posredniaka - gdyz pozarlby ja okres wplywow
    kilkusetzlotowych (czyli mniej niz zus) a i pozniej "biznes" nie bylby na
    tyle duzy aby poza kosztami wlasnymi oplacic jeszcze zus.

    Jak legalnie mozna pobierac od wielu osob prywatnych oplate za
    opublikowanie ich informcji na swojej stronie i w wersji drukowanej ???
    Prosze o pomysly, podpowiedzi, ewentualnie skierowanie w kierunku, skad
    moglbym takie info dostac.
    Rzecz sie raczej nie rozrosnie, jest niszowa - sadze ze najrealniejsze
    jest przyjecie wplywow okolo 1000 zl miesiecznie, z czego trzeba bedzie
    jeszcze pokryc koszty.
    Jesli powyzsze sumy i problemy kogos smiesza, to niech da mi prace.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 2. Data: 2005-04-29 11:08:42
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-04-29, Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Jak legalnie mozna pobierac od wielu osob prywatnych oplate za
    > opublikowanie ich informcji na swojej stronie i w wersji drukowanej ???
    Nie można. Gdzieś po drodze musi być firma.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    * netcat się zabiera za pcoa z niejakim obrzydzeniem (320)
    <prorok_> netcat: ostatnia pięćsetka całkiem przyjemna jest. mało chamstwa,

  • 3. Data: 2005-04-29 11:12:27
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Nie można. Gdzieś po drodze musi być firma.

    To prawda. Jesli zakladanie wlasnej sie nie oplaca, trzeba znalezc znajomego
    majacego DG i robic to przez niego - klient placi jemu, on wyplaca jako
    firma -wykonawcy, z ktorym podpisuje np. umowe zlecenie.

    I.

  • 4. Data: 2005-04-29 11:16:57
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2005 11:08:42 +0000 (UTC), Artur R. Czechowski
    <a...@h...pl> napisał:

    > Nie można. Gdzieś po drodze musi być firma.
    >
    > Pozdrawiam
    > Czesiu

    Umowa o dzielo z osoba prywatna???
    Tak, ze wszsytkie sprawy podatkowo-papierowe leza po mojej stronie???
    Jest cos takiego?

    K...aaa to jest cyrk, ze albo zebrac czy umierac, albo robic pozadny
    szmal.
    Nic posrodku, dla obslugi naprawde nieduzych wplywow.
    3-i rok bezrobocia.....i nie ma mozliwosci zarobic legalnie glupich
    kilkuset zlotych.

  • 5. Data: 2005-04-29 11:22:46
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2005 13:12:27 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    > majacego DG i robic to przez niego - klient placi jemu, on wyplaca jako
    > firma -wykonawcy, z ktorym podpisuje np. umowe zlecenie.

    1 - to za male pieniadze na takie manewry (podatki + zusy przy umowie
    zleceniu) - ewentualnie na sam podatek by moze starczylo.
    2 - firma "posredniczaca" moze po jakim takim okrzepnieciu uslug (caly
    czas na poziomie ponizej oplacenia zus i kosztow wylacznie z tego) przejac
    sprawe - nie znam nikogo na tyle, zby byc go pewnym.

  • 6. Data: 2005-04-29 11:23:49
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Płatne smsy!
    --
    _____________________________

  • 7. Data: 2005-04-29 11:34:38
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Krzysztofsf [Fri, 29 Apr 2005 13:16:57 +0200]:

> [...]
    > Nic posrodku, dla obslugi naprawde nieduzych wplywow.
    > 3-i rok bezrobocia.....i nie ma mozliwosci zarobic legalnie

    Ano, witamy w Polsce, Krainie Absurdu ;)

    A serio: gdzies, kiedys, obilo mi sie o uszy cos takiego
    jak spoldzielnia socjalna. Malo, ze mozna sobie pod tym
    prowadzic dzialalnosc, to jeszcze jakies dotacje na toto
    byly. Ale do tego paru osob bylo trzeba, musialbys sobie
    wyguglac -- moze akurat podpasuje? Nie wiem, czy nie da
    rady pod tym roznych dzialalnosci prowadzic...

    Kira

  • 8. Data: 2005-04-29 11:35:34
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-04-29, Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Umowa o dzielo z osoba prywatna???
    > Tak, ze wszsytkie sprawy podatkowo-papierowe leza po mojej stronie???
    > Jest cos takiego?
    No właśnie nie ma... Coś mi się obiło o uszy, że planują jakieś zmiany,
    ale to raczej nastawione na to, żeby można było legalnie zatrudnić gosposię
    czy opiekunkę do dziecka. Nie mam pojęcia, na jakim etapie jest realizacja
    pomysłu.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Komu w drogę, temu laptop
    /z pamiętnika administratora/

  • 9. Data: 2005-04-29 11:36:48
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nic posrodku, dla obslugi naprawde nieduzych wplywow.
    > 3-i rok bezrobocia.....i nie ma mozliwosci zarobic legalnie glupich

    Rozumiem Twoja frustracje i lacze sie w oburzeniu na system. Niestety,
    legalnie sie nie da bez firmy prowadzic dzialalnosci zarobkowej w sposob
    "ciagly i zorganizowany".
    Ew. wyjsciem by moglo byc skrzykniecie kilku osob, z ktorych kazda ma pomysl
    na swoj maly zarobek i zalozenie firmy razem, w formie np. spolki - oplaty
    przypadajace na firme bylyby podzielone miedzy zarobki poszczegolnych osob i
    przy odpowiedniej ilosci tych osob daloby sie je jakos uniesc.

    I.

  • 10. Data: 2005-04-29 11:37:10
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2005 13:23:49 +0200, HERAKLES <h...@b...pl>
    napisał:

    > Płatne smsy!

    To nie tak.
    Mialbym bezposredni kontakt z zainteresowanymi, natomiast sama dzialalnosc
    bylaby na tyle nietypowa, ze, zeby miala cokolwiek przyniesc musialaby byc
    poparta ogloszeniami w prasie codziennej. Predzej czy pozniej jakis
    oficjalny "ktos" musialby sie tym zainteresowac.