PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy

  • 1. Data: 2010-09-07 20:32:38
    Temat: Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy
    Od: "Robert" <c...@p...onet.pl>

    Proszę o wypowiadanie się w temacie jakich agencji nie polecacie oraz jakie
    przewinienia główne one popełniły

  • 2. Data: 2010-09-08 10:09:15
    Temat: Re: Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 07 Sep 2010 22:32:38 +0200, Robert napisał(a):

    > Proszę o wypowiadanie się w temacie jakich agencji nie polecacie oraz jakie
    > przewinienia główne one popełniły

    Agencje pracy za podstawowy cel mają generowanie zysku. A zysk ten generują
    oczywiście na swoich klientach, czyli - docelowo - pracownikach.

    Stąd w prostej linii otrzymujemy wniosek - jeśli nie musisz, nie korzystaj
    z ich usług. Samodzielne znalezienie pracy będzie tańsze, choć zależnie od
    poszukiwanego stanowiska, może też być utrudnione lub wręcz niemożliwe
    (jeśli docelowa firma rekrutuje wyłącznie z wykorzystaniem takiej agencji).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2010-09-08 10:25:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-08 12:09, Kapsel pisze:

    > Agencje pracy za podstawowy cel mają generowanie zysku. A zysk ten generują
    > oczywiście na swoich klientach, czyli - docelowo - pracownikach.

    Nie sposób się z tym zgodzić. Po pierwsze: agencje nie mają prawa
    pobierać opłat od pracowników. Po drugie: w znanych mi firmach
    zatrudniających pracowników tymczasowych, koszt tych pracowników był
    wyższy niżby ta sama firma zatrudniła ich na etacie. Za tę wyższą cenę
    otrzymuje się jednak bardziej "mobilnego" pracownika.

    To, ile pracownik dostaje na rękę, jest raczej nieskorelowane z samym
    faktem pośrednictwa agencji lub jej braku.

    Zatem jeśli ktokolwiek za to płaci, to pracodawca.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-09-08 11:38:31
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 08 Sep 2010 12:25:17 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zatem jeśli ktokolwiek za to płaci, to pracodawca.

    Ale przecież nie jest tak, że pracodawca płaci "z dobroci serca". On to
    musi sobie skorelować całościowo i wrzuca to w koszt pozyskania i
    utrzymania pracownika.

    Ja w sumie trochę może za daleko poszedłem, bo zależy co agencja robi.
    Czasem tylko pozyskuje pracownika, pobiera prowizję (OIDW często w
    wysokości jednego wynagrodzenia pracownika), ale praktykuje się też
    zatrudnianie w ogóle przez agencję, która regularnie co miesiąc pobiera
    prowizję od przedsiębiorcy za pracownika. W tym drugim przypadku miedzy
    pracownikiem i pracodawcą mamy pośrednika "zjadającego" de facto część
    pensji.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2010-09-08 11:42:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-08 13:38, Kapsel pisze:

    > Ale przecież nie jest tak, że pracodawca płaci "z dobroci serca". On to
    > musi sobie skorelować całościowo i wrzuca to w koszt pozyskania i
    > utrzymania pracownika.

    No i?

> [...]
    > prowizję od przedsiębiorcy za pracownika. W tym drugim przypadku miedzy
    > pracownikiem i pracodawcą mamy pośrednika "zjadającego" de facto część

    No i? Skoro pracownik pracuje za 2000zł, to skąd pomysł, że jakby o
    pracodawca zatrudniał bez agencji, to miałby mu płacić więcej?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-09-08 11:56:32
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 08 Sep 2010 13:42:13 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > No i? Skoro pracownik pracuje za 2000zł, to skąd pomysł, że jakby o
    > pracodawca zatrudniał bez agencji, to miałby mu płacić więcej?

    OK, przyznaję rację. W zasadzie te dodatkowe koszty to problem pracodawcy,
    i poza skrajną sytuacją, gdzie zysk z pracy pracownika nie bilansuje
    kosztów jego utrzymania, to przeciętny polski pracodawca i tak będzie go
    dusić za minimalną kwotę potrzebną do jego utrzymania w firmie.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2010-09-08 12:06:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-08 13:56, Kapsel pisze:

> [...]
    > kosztów jego utrzymania, to przeciętny polski pracodawca i tak będzie go
    > dusić za minimalną kwotę potrzebną do jego utrzymania w firmie.

    Nie ma co generalizować, że agencje są złe. W moim osiedlowym
    społemowskim sklepie siedzą dziewczyny na etacie, a tysiąc złotych
    przelewu na konto rzadko kiedy zobaczą, z kolei w supermarkecie przez
    agencje kasjerki zarabiają "trochę" więcej.

    Agencje też są o tyle dobre, iż: Primo - mają oferty od kilku
    pracodawców w jednym miejscu, Secundo: Nieraz jest to jedyna droga do
    zatrudnienia się w danej firmie.

    Kolega przez 2 lata pracował jako tymczasowy w centrum informatyki
    PZU, a potem (już od 4 lat) przeszedł na etat.

    Jak wszędzie - trzeba trochę pomyśleć, a nie w czambuł potępiać.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-09-08 12:08:05
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    On 7 Wrz, 22:32, "Robert" <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Proszę o wypowiadanie się w temacie jakich agencji nie polecacie oraz jakie
    > przewinienia główne one popełniły

    Tajniaczenie sie:

    Dzwoni kobieta i nie przedstawiwszy sie pyta czy ja jestem taki i taki
    i czy szukam pracy. Gada cos o agencji bezpieczenstwa wewnetrznego i
    czy jestem zainteresowany. Pytam sie skad dzwoni i skad ma moj nr
    telefonu. "niestety nie moze powiedziec".

    I po chwili dalej probuje mnie przesluchiwac, a ja staram sie nie
    parsknac smiechem.

    Ogolnie dobrze sie bawilem. Jesli tak wygladaja wszystkie rozmowy to
    polecam. :)

  • 9. Data: 2010-09-08 16:00:07
    Od: "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (jeśli docelowa firma rekrutuje wyłącznie z wykorzystaniem takiej agencji).

    Sklepy mięsne za podstawowy cel mają generowanie zysku. A zysk ten generują
    oczywiście na swoich klientach.

    Stąd w prostej linii otrzymujemy wniosek - jeśli nie musisz, nie korzystaj z ich
    usług. Samodzielne wykonanie kiełbasy będzie tańsze, choć zależnie od gatunku,
    może też być utrudnione lub wręcz niemożliwe (jeśli jakaś przyprawa jest
    sprzedawana wyłącznie masarzom).

    --
    prezydent

    Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
    Regionalni wykonawcy poszukiwani.

  • 10. Data: 2010-09-08 18:45:19
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 8 Sep 2010 18:00:07 +0200, nowe-schody.prv.pl napisał(a):

> [...]
    > może też być utrudnione lub wręcz niemożliwe (jeśli jakaś przyprawa jest

    Nienajlepsza analogia, ja bym raczej sugerował nie kupować w marketach,
    tylko - jeśli się da - u producenta.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net