PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca a zdrowie i wypadek

  • 1. Data: 2010-09-06 15:44:22
    Temat: praca a zdrowie i wypadek
    Od: "Papo5murpfs" <k...@i...pl>

    co się dzieje jeśli pracownik w czasie poracy doznaje uszczerbku na zdrowiu,
    ale w wyniku tego że jego stan zdrowia nie kwalifikował go do wykonywania
    danej pracy?:O)

    mam dwa przypadki, jeden taki:
    pracownik był na zwolnieniu lekarskim (kontuzja w pracy) i mimo złogo stanu
    zdrowia lekarz cofa mu zwolnienie i każe iść do pracy bo jest zdrowy, ale
    pracownik jest chory i w pracy znowu doznaje kontuzji, tym razem nie w
    wyniku wypadku w pracy, ale dlatego że jego stan zdrowia nie pozwalał na
    taką pracę:O)

    drugi przypadek gdy pracownik został zatrudniony, ale jego stan zdrowia nie
    pozwalał na wykonywanie tej konkretnej pracy, albo zataił stan zdrowia przed
    pracodawcą, bo wiadomo jeść trzeba, albo sam o tym nie wiedział, czy nie był
    tego świadomy, a wiadomo jak wyglądają badania lekarskie pracownicze,
    praktycznie ich nie ma, więc taki pracownik doznaje uszczerbku na zdrowiu
    tylko dlatego że wykonywał pracę na kturą mu jego stan zdrowia nie
    pozwalał:O)

  • 2. Data: 2010-09-06 16:19:38
    Temat: Re: praca a zdrowie i wypadek
    Od: "prg" <b...@b...pl>

    > danej pracy?:O)
    > taką pracę:O)
    > pozwalał:O)

    :0)

  • 3. Data: 2010-09-07 07:54:20
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 6 Sep 2010 17:44:22 +0200, Papo5murpfs napisał(a):
    /ciach/

    Weź głęboki wdech. Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałeś. Napisz jeszcze
    raz to samo, tylko wolniej.

    Wdech. Przeczytaj. Popraw tak, żeby było bardziej zrozumiałe.

    Wdech. Powtarzaj tak długo, aż będzie wiadomo, o co chodzi.

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-09-07 15:03:58
    Od: "Papo5murpfs" <a...@w...pl>

    Órzytkownik "Papo5murpfs" napisał:
> [...]
    > praktycznie ich nie ma, więc taki pracownik doznaje uszczerbku na zdrowiu
    > tylko dlatego że wykonywał pracę na kturą mu jego stan zdrowia nie

    chodzi o to kto odpowiada w wyniku jakeigoś wypadku, uszczerbku na zdrowiu,
    czy choroby powstałego/powstałych w pracy, ale powstałych z powodu
    wykonywania pracy na kturej wykonywanie nie pozwala mu stan zdrowia:O)

    podałem różne przypadki, bo być może od tego będzie zależało kto za to
    beknie:O)

  • 5. Data: 2010-09-07 16:45:57
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Papo5murpfs" <a...@w...pl> napisał

    Odpowiada lekarz, skoro na badaniu kontrolnym postawił złą diagnozę i wydał
    w związku z tym niewłaściwie zaświadczenie.

    Ale jak zataił? Przecież są badania pracownicze.

    W takiej sytuacji odpowiada Pan Bóg :>

    Są przeprowadzane w takim zakresie, w jakim jest to prawnie wymagane.

    Może podaj konkretny przykład, bo z samego gdybania trudno cokolwiek
    wywnioskować.

> [...]
    > czy choroby powstałego/powstałych w pracy, ale powstałych z powodu
    > wykonywania pracy na kturej wykonywanie nie pozwala mu stan zdrowia:O)

    Jak wyżej. Odpowiada ten, który zataił albo wydał złą diagnozę.
    No bo któż inny miałby ponosić odpowiedzialność w takich przypadkach?

  • 6. Data: 2010-09-07 18:40:46
    Od: "Papo5murpfs" <a...@w...pl>

    Órzytkownik "Mordzia" napisał:
    > Odpowiada lekarz, skoro na badaniu kontrolnym postawił złą diagnozę i
    > wydał
    > w związku z tym niewłaściwie zaświadczenie.

    czyli co, zus umyje ręce a rente będzie wypłacał lekaż?:O)

    > Ale jak zataił? Przecież są badania pracownicze.

    każdy wie jak one wyglądają:O)
    ja w życiu nie widziałem żeby mi ktoś robił jakeikolwiek badania w czasie
    tak zwanych badań pracowniczych:O)

    > Może podaj konkretny przykład, bo z samego gdybania trudno cokolwiek
    > wywnioskować.

    chodzi o konkretny pszypadek, ale jak tak się zaczołem zastanawiać to sprawa
    jest znacznie szersza:O)
    ok, wiec znajomy miał wypadek w pracy, był na zwolnieniu, ale z nogą ciągle
    jest nie tak, ale lekaż zwolnienia nie przedłużył i bez wykonania
    jakichkolwiek nadań stwierdził że jest zdrowy, i teraz pujdzie sobie do
    pracy i dozna kolejnej kontuzji, ale to jusz nie będzie wypadek w pracy, po
    prostu noga mu się powinie bo jest chora, albo co gorsza przez jego
    potknięcie może doprowadzić do kalectwa kilku współpracowników, kto w takiej
    sytuacji odpowie i w jaki sposób?:O)

  • 7. Data: 2010-09-07 18:55:48
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Papo5murpfs" <a...@w...pl> napisał

    > każdy wie jak one wyglądają:O)
    > ja w życiu nie widziałem żeby mi ktoś robił jakeikolwiek badania w czasie
    > tak zwanych badań pracowniczych:O)

    Dostawałeś kwitek na piękne oczy?
    Może warto zasugerować pracodawcy zmianę przychodni, z którą ma podpisaną
    umowę.

    > ok, wiec znajomy miał wypadek w pracy, był na zwolnieniu, ale z nogą
    > ciągle
    > jest nie tak, ale lekaż zwolnienia nie przedłużył i bez wykonania
    > jakichkolwiek nadań stwierdził że jest zdrowy

    Czy znajomy dostał pozytywne zaświadczenie z wizyty kontrolnej po
    zwolnieniu?
    Jeśli nie, to pracodawca nie ma prawa przywrócić go do pracy.
    Jeśli dostał, a mimo to uważa, że noga nie jest zdrowa, to niech idzie to
    sprawdzić do innego lekarza, a potem z diagnozą wróci do przychodni, w
    której wydano mu zaświadczenie o powrocie do zdrowia i spyta, jak ma
    rozumieć tę całą sytuację.

> [...]
    > prostu noga mu się powinie bo jest chora, albo co gorsza przez jego
    > potknięcie może doprowadzić do kalectwa kilku współpracowników, kto w

    Taaaa..., a co wtedy, gdy kolega się potknie, potrąci drugiego kolegę, ten
    przewróci się na ścianę, ściana runie, budynek się zawali, zawali się na
    słup wysokiego napięcia, ten się złamie, nastąpi zwarcie, wznieci się
    pożar, spłonie budynek sąsiedni, zginą ludzie, ich krewni zejdą na zawał.
    Kto wtedy będzie odpowiedzialny? To jest dopiero zagwozdka ...

    K.

  • 8. Data: 2010-09-08 07:41:32
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Sep 2010 20:40:46 +0200, Papo5murpfs napisał(a):

    > każdy wie jak one wyglądają:O)

    Wiem. To w miarę normalne, rutynowe badanie przez kilku kolejnych lekarzy
    różnych specjalności.

    Jedną z jego ważniejszych części jest wywiad. OIDP to podpisywałem jakieś
    oświadczenie, że wszystkie informacje, jakie podałem podczas wywiadu są
    zgodne z rzeczywistością.

    > ja w życiu nie widziałem żeby mi ktoś robił jakeikolwiek badania w czasie
    > tak zwanych badań pracowniczych:O)

    Pozostawię bez komentarza. Może warto wybrać inną przychodnię?

    --
    Yakhub

  • 9. Data: 2010-09-08 07:42:04
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

> [...]

    > tak zwanych badań pracowniczych:O)

    Pozostawię bez komentarza. Może warto wybrać inną przychodnię?

    PS. Co oznacza ten: :O) znaczek?

    --
    Yakhub

  • 10. Data: 2010-09-08 09:35:24
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Papo5murpfs" <a...@w...pl> napisał

    > czyli co, zus umyje ręce a rente będzie wypłacał lekaż?:O)

    Pytałeś, kto jest odpowiedzialny za tę sytuację, a to nie jest równoznaczne
    z wypłacaniem renty.

    > ja w życiu nie widziałem żeby mi ktoś robił jakeikolwiek badania w czasie
    > tak zwanych badań pracowniczych:O)

    Pardon?

    > prostu noga mu się powinie bo jest chora,

    Jeśli jest chora, to niech znajomy idzie ponownie do lekarza, a najlepiej
    kilku, żeby porównać diagnozy.