PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabezpieczenie pensji › Re: Zabezpieczenie pensji
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Zabezpieczenie pensji
    Date: 15 Jun 2006 21:57:49 +0200

    glosnetu napisał(a):

    > dzis tak. A za 5 lat? 10? 20? 30? 40? Taki horyzont musisz brac pod uwage
    > przy dlugoterminowych inwestycjach, a takimi sa przeciez emerytury. Nie
    > zawsze jest hossa, wiec te 3% wydaja mi sie rozsadnym szacunkiem.

    Mo czekaj. Obecny poziom stóp procentowych ma chyba niewiele wspólnego z
    giełdą. Już więcej powiązań z inflacją widzę i kontrolą podazy pieniądza.

    > Przy dlugookresowych inwestycjach nie uda Ci sie utrzymac efektywnego
    > oprocentowania na wskazanym poziomie.

    Ale 10% rocznie myślę, że się uda. Na razie udaje mi się więcej. :)

    > Chyba, ze przez cale 40 lat bedzie hossa, a Ty bedziesz zajmowal sie
    > glownie gra na gieldzie. Tylko skad na to srodki? :)

    Jakby trwała przez 40 lat hossa, to bym miał miesięczne wyniki rzędu 10%, a
    nie roczne. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl