PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabezpieczenie pensji › Re: Zabezpieczenie pensji
  • Data: 2006-06-16 16:22:20
    Temat: Re: Zabezpieczenie pensji
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek napisał(a):
    > A zauwazyles, ze mowimy WYLACZNIE o systemie emerytalnym i skladkach
    > emerytalnych?
    > System rentowy to zupelnie inna historia, rowniez w obecnym systemie.
    >

    > Zauwazylem ale nie wiem czy mozna w zusie oplacac wylacznie skladke rentowa,
    > a jesli nie mozna to ile takie ubezpieczenie kosztuje w firmach
    > komercyjnych - bo wtedy
    > do tych 500 zl trzeba dodac jeszcze jakas kwote i w sumie okaze sie ze
    > zostanie niewiele na
    > zycie.

    nie wiem, czy mozna, watpie. Zreszta od takich ubezpieczen sa firmy
    ubezpieczeniowe.

    Odn skladek ZUS:
    - skladka na ubezpieczenie emerytalne - 19.52% podstawy ubezp
    - skladka na ubezpieczenie rentowe - 13% podstawy ubezp

    Dla sredniego wynagrodzenia, wynoszacego obecnie ok. 2500 zl brutto,
    wynosi to odpowiednio:
    - skladka emerytalna - ok. 490 zl
    - skladka rentowa - ok 320 zl

    Mozna sprawdzic, jakie warunki oferuja firmy ubezpieczeniowe przy
    ubezpieczeniu na zycie (+trwala niezdolnosc do pracy) przy skladce
    miesiecznej na poziomie 320 zl.

    Mozna to porownac ze swiadczeniami ZUS, gdzie srednia renta z tytulu jw
    w 2004 miala wyniesc 876 zl brutto..... (
    http://www.zus.pl/niusy/k0402247.htm )

    <prawie-fun>
    Imho dosyc duza ta skladka, wygladaloby z niej, ze praca w Polsce jest
    bardzo ryzykowna - 37% pracujacych ulega trwalym wypadkom,
    uniemozliwiajacym prace...
    </prawie-fun>

    --

    glos