PracaGrupypl.praca.dyskusjeZabezpieczenie pensji › Re: Zabezpieczenie pensji
    From: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zabezpieczenie pensji
    Date: 15 Jun 2006 05:53:14 -0700

    > Tych 3% to się czepnę. Bez problemu można znaleźć oferty na rynku o wyższym
    > oprocentowaniu i to bez żadnego ryzyka (np. eMax+, czy obligacje skarbowe).
    > :)

    dzis tak. A za 5 lat? 10? 20? 30? 40? Taki horyzont musisz brac pod
    uwage przy dlugoterminowych inwestycjach, a takimi sa przeciez
    emerytury. Nie zawsze jest hossa, wiec te 3% wydaja mi sie rozsadnym
    szacunkiem.

    > [...]
    >
    > Mnie też przeszkadza jedno: co moja rodzina będzie miała z tych pieniędzy
    > wpłacanych do ZUSu, po tym jak już się przekręcę? Nie za duzo jak sądzę.

    Nic? ZTCW nie ma mozliwosci dziedziczenia takich srodkow. Pojecie
    "renty po mezu" jest tez juz chyba nieaktualne.

    > Jeżeli chodzi o fundusze, czyli operacje ryzykowne - to jak mi się wydaje,
    > są one "ryzykowne" jedynie w krótszym okresie czasu. W dłuższym okresie
    > czasu. Żaden z funduszy znajdujących się w obecnej czołówce nie przyniósł
    > strat osobom, które inwestowały w nim "od początku", a stopy zwrotu bywają
    > często sporo powyżej 100%. Choć oczywiście trzeba umieć zachować zimną krew
    > zwłaszcza w sytuacjach takich jak obecna na giełdzie. :)

    Przy dlugookresowych inwestycjach nie uda Ci sie utrzymac efektywnego
    oprocentowania na wskazanym poziomie. Chyba, ze przez cale 40 lat
    bedzie hossa, a Ty bedziesz zajmowal sie glownie gra na gieldzie. Tylko
    skad na to srodki? :)

    --

    glos