PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS - kapital poczatkowy (co jest grane?)

  • 1. Data: 2003-03-17 08:48:58
    Temat: Re: ZUS - kapital poczatkowy (co jest grane?)
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

    Wilhelmina wrote:
    > Wlasnie w firmie dostalismy dokument zaczynajacy sie od slow "W związku
    > z zarządzeniem ZUS-u w sprawie skompletowanie i przekazania dokumentacji
    > ubezpieczonych, niezbędnej do ustalenia kapitału początkowego:" i tu

    Hi :)

    http://www.zus.pl
    tam jest wyszukiwarka w ktorej piszesz: kapitał początkowy
    i masz :)

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

  • 2. Data: 2003-03-17 08:50:07
    Temat: ZUS - kapital poczatkowy (co jest grane?)
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    Wlasnie w firmie dostalismy dokument zaczynajacy sie od slow "W związku
    z zarządzeniem ZUS-u w sprawie skompletowanie i przekazania dokumentacji
    ubezpieczonych, niezbędnej do ustalenia kapitału początkowego:" i tu
    nastepuje dluga lista bzdurnych papierkow ktore jakoby trzeba dostarczyc
    ZUSowi do konca czerwca. Wlaczenie z jakims poswiadczeniem ze studiow
    itp.

    Czy cos slyszeliscie o tym?

    pozdrawiam
    olga

    --
    http://www.olga.prv.pl
    http://olga.fm.interia.pl (to na wypadek gdyby poprzednie nie dzialalo)

  • 3. Data: 2003-03-17 09:11:03
    Od: Wilhelmina <o...@p...fm>

    > http://www.zus.pl
    > tam jest wyszukiwarka w ktorej piszesz: kapitał początkowy
    > i masz :)

    No mam, tylko nic nie kumam. Nad tym trzebaby z 3 godziny posiedziec zeby
    zakumac, a i tak zadnej pewnosci sie nie ma.
    Czy ja jesli nie pracowalam przed 1 stycznie 1999 roku to tez mam ta gupote
    robic?

    olga

  • 4. Data: 2003-03-17 12:09:04
    Od: No Name <v...@w...pl>

    On 3/17/2003 10:11 AM, Wilhelmina wrote:

> [...]
    > zakumac, a i tak zadnej pewnosci sie nie ma.
    > Czy ja jesli nie pracowalam przed 1 stycznie 1999 roku to tez mam ta gupote

    Na wysokość kapitału początkowego ma wpływ wiele kwot i zdarzeń z
    Twojego życia.
    Gdyby ten "kapitał" był prostą sumą powiększoną o odstetki z tytułu
    składek (obojetnie jak definiowanych) byłoby prościej.
    Nie jest prościej także dlatego, że składki były kiedyś płacone
    zbiorczo, byli nawet tacy racjonalizatorzy, co wpłacali za cała firmę
    "na siebie".
    Nie może być tak, że kapitał początkowy to suma składek powiększonych o
    odsetki, bo wtedy byłoby wiele osób, których kapitał przekraczałby
    wydolność ZUS i wyobrażenie o tej sumie przeciętnego obywatela.

    Policz sobie, ile k.p. mogłaby mieć dobrze zarabiająca przez 40 lat
    osoba (gdyby np. płaciła "normalne" ubezpieczenie, aresztę wpłacała do
    banku) - zrozumiesz w czym rzecz.
    Jesteś pytana o różne dziwne sprawy, bo kwota, jaka zostanie Tobie
    przypisana jest syntetycznym parametrem, będącym kwintesencją
    rzeczywistych intencji ustawodawcy w tym zakresie. Amen.

    Pzdr: Dogbert

  • 5. Data: 2003-03-18 16:19:51
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Mon, 17 Mar 2003 13:09:04 +0100, No Name <v...@w...pl>
    wrote:
    witam

    >Jesteś pytana o różne dziwne sprawy, bo kwota, jaka zostanie Tobie
    >przypisana jest syntetycznym parametrem, będącym kwintesencją
    >rzeczywistych intencji ustawodawcy w tym zakresie. Amen.

    czyli tłumacząc z polskiego na nasze:
    - pracujesz ciężko załe życie, by zarabiać coraz więcej
    - odpowadzasz przez całe życie składki licząc na zasobną emeryturę i
    wygodne życie

    ale o tym ile tak naprawdę dostaniesz, zadecyduje urzędnik wg.
    schematu janosikowego (80% dla nas, reszta dla ciebie) - system
    wyliczania emerytury jest tak pomyślany, by człowiek zarobił na tyle
    mało, na ile to w ramach prawa możliwe.

    Dlatego ja robię co mogę, by składek do zusu nie odprowadzać. Liczy
    się 'tu' i 'teraz' - przy tym stylu pracy i płacy jaki teraz mamy,
    dożycie do wieku emerytalnego jest raczej mało prawdopodobne. A jeśli
    nawet, to i tak z założenia dostanę tyle, żeby z trudem przeżyć. Do
    bani z takim interesem.

    --
    Grendel