PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS - kapital poczatkowy (co jest grane?) › Re: ZUS - kapital poczatkowy (co jest grane?)
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS - kapital poczatkowy (co jest grane?)
    Date: Mon, 17 Mar 2003 13:09:04 +0100

    On 3/17/2003 10:11 AM, Wilhelmina wrote:

    > No mam, tylko nic nie kumam. Nad tym trzebaby z 3 godziny posiedziec zeby
    > zakumac, a i tak zadnej pewnosci sie nie ma.
    > Czy ja jesli nie pracowalam przed 1 stycznie 1999 roku to tez mam ta gupote
    > robic?

    Na wysokość kapitału początkowego ma wpływ wiele kwot i zdarzeń z
    Twojego życia.
    Gdyby ten "kapitał" był prostą sumą powiększoną o odstetki z tytułu
    składek (obojetnie jak definiowanych) byłoby prościej.
    Nie jest prościej także dlatego, że składki były kiedyś płacone
    zbiorczo, byli nawet tacy racjonalizatorzy, co wpłacali za cała firmę
    "na siebie".
    Nie może być tak, że kapitał początkowy to suma składek powiększonych o
    odsetki, bo wtedy byłoby wiele osób, których kapitał przekraczałby
    wydolność ZUS i wyobrażenie o tej sumie przeciętnego obywatela.

    Policz sobie, ile k.p. mogłaby mieć dobrze zarabiająca przez 40 lat
    osoba (gdyby np. płaciła "normalne" ubezpieczenie, aresztę wpłacała do
    banku) - zrozumiesz w czym rzecz.
    Jesteś pytana o różne dziwne sprawy, bo kwota, jaka zostanie Tobie
    przypisana jest syntetycznym parametrem, będącym kwintesencją
    rzeczywistych intencji ustawodawcy w tym zakresie. Amen.

    Pzdr: Dogbert