PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciaza i urlopy

  • 1. Data: 2003-03-16 18:59:27
    Temat: Ciaza i urlopy
    Od: "MiRo" <_...@g...pl>

    Witam!

    Jestem zatrudniona na terminowa umowe o prace, ktora wygasa pod koniec
    lipca. W czerwcu spodziewam sie dziecka, moj laczny staz pracy to 2,5 roku.
    Moje pytania do Szanownych Grupowiczow sa nastepujace:

    1. Czy przysluguje mi urlop wychowawczy?
    2. Czy po wykorzystaniu urlopu macierzynskiego bede mogla wykorzystac urlop
    wypoczynkowy (boje sie, ze moze mi przepasc jesli nie wykorzystam go
    wczesniej)?
    3. Czy urlop macierzynski automatycznie rozpoczyna sie z dniem urodzenia
    dziecka, czy tez mozna sobie ustalic jego poczatek (np. na kilka dni przed
    spodziewanym porodem)?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    /Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-18 09:12:39
    Temat: Re: Ciaza i urlopy
    Od: n...@p...onet.pl

    IMO

> [...]
    > Moje pytania do Szanownych Grupowiczow sa nastepujace:
    >
    > 1. Czy przysluguje mi urlop wychowawczy?

    Nie. Umowa rozwiaze sie w lipcu, gdy bedziesz na urlopie macierzynskim.

    > 2. Czy po wykorzystaniu urlopu macierzynskiego bede mogla wykorzystac urlop
    > wypoczynkowy (boje sie, ze moze mi przepasc jesli nie wykorzystam go
    > wczesniej)?

    Dostaniesz ekwiwalent pieniezny za niewykorzystany urlop.

    > 3. Czy urlop macierzynski automatycznie rozpoczyna sie z dniem urodzenia
    > dziecka, czy tez mozna sobie ustalic jego poczatek (np. na kilka dni przed
    > spodziewanym porodem)?

    Z dniem urodzenia dziecka, jednak mozesz a nawet czasami musisz isc na
    macierzynski kilka dni przed porodem - w przypadku bowiem, gdy lekarz zaleci Ci
    pozostanie w domu, nie moze Ci wystawic zwolnienia lekarskiego na te kilka dni,
    chyba ze pojdziesz do internisty i wezmiesz zwonienie np. ze wzgledu na
    przeziebienie czy cos innego nie zwiazane bezposrednio z ciaza :). Nie wiem
    dokladnie ile wynosi te "kilka" dni, ale chyba cos kolo szesciu.

    Dokladniejsze info znajdziesz na http://www.zus.gov.pl/

    Pozdrawiam,
    nebe