PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS Rp-7

  • 1. Data: 2004-04-28 20:24:24
    Temat: ZUS Rp-7
    Od: "jerzboro" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy ktoś wie jakie powinno być postępowanie w przypadku odmowy wystawienie i
    wydania przez byłego pracodawcę zaświadczenia na druku ZUS Rp-7.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-29 10:54:58
    Temat: Re: ZUS Rp-7
    Od: "Maciej" <f...@i...pl>

    > Czy ktoś wie jakie powinno być postępowanie w przypadku odmowy wystawienie
    > wydania przez byłego pracodawcę zaświadczenia na druku ZUS Rp-7.
    Tez mialem taki przypadek i pytalem sie w ZUSie to powiedzieli mi ze nic nie
    mozna pracodawcy zrobic mozna go prosic.

  • 3. Data: 2004-04-30 11:13:25
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 29 Apr 2004 12:54:58 +0200, na pl.praca.dyskusje napisałeś(aś):

    > mozna pracodawcy zrobic mozna go prosic.

    Mysle, ze tu nie chodzi o lenistwo pracodawcy, ale pewnie o brak dokumentow
    placowych. Jezeli dotyczy to lat przed rokiem 1980 to wtedy obowiazywaly
    inne przepisy archiwizowania / do 5. lat / . W razie gdy nie ma innych
    korzystniejszch okresow pracy to mozna wyliczyc place z akt pracowniczych z
    angazy .Oczywiscie nie jest to korzystne, bo bez premii i nagrod,tylko gola
    stawka.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-04-30 11:15:51
    Od: MEva <x...@x...pl>

  • 5. Data: 2004-04-30 18:18:23
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tez mialem taki przypadek i pytalem sie w ZUSie to powiedzieli mi ze nic
    nie
    > mozna pracodawcy zrobic mozna go prosic.

    Wydawało mi się, że druk Rp-7 to druk ZUS dotyczący nie tyko kapitału
    poczatkowego ale także emerytury a obowiązek wydawania takich dokumentów
    jest (chyba ?) zawarty w ustawie o systemie emerytalnym gdzie są także
    przepisy karne.
    Dziękuję wszystkim , którzy chcieli mi pomóc.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-04-30 18:18:55
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2004-05-01 06:45:12
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 30 Apr 2004 20:18:55 +0200, na pl.praca.dyskusje, Jerzy Borowski
    napisał(a):

    > Wydawało mi się, że druk Rp-7 to druk ZUS dotyczący nie tyko kapitału
    > poczatkowego ale także emerytury a obowiązek wydawania takich dokumentów

    Do obliczenia emerytury bedzie potrzebny kapital poczatkowy. Zaswiadczenia
    wystawiane przez zaklad sa do konca 1998roku. Pozniejsze lata juz sa
    ewidencjowane w ZUS.
    Jezeli zajdzie taka potrzeba to ZUS sam sobie sciagnie potrzebne
    zaswiadczenia.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 8. Data: 2004-05-02 17:56:14
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ewidencjowane w ZUS.
    > Jezeli zajdzie taka potrzeba to ZUS sam sobie sciagnie potrzebne

    Czy nie jesteś zbytnią optymistką pisząc "Jezeli zajdzie taka potrzeba to
    ZUS sam sobie sciagnie potrzebne
    zaswiadczenia". Obawiam się, że nie tylko nie ściągnie sam ale będzie mnie
    ganiał jak burego psa z powodu jakiejś dupereli.

    Pozdawaiam
    Jurek

  • 9. Data: 2004-05-04 11:12:40
    Od: piotr <x...@x...pl>

> [...]
    > zaswiadczenia". Obawiam się, że nie tylko nie ściągnie sam ale będzie mnie
    > ganiał jak burego psa z powodu jakiejś dupereli.

    To zależy od konkretnego ZUSu i osoby która tam pracuje,ale listy z ZUS z
    prośbami o jakieś dane byłych pracowników przychodziły często.Oczywiście
    częściej ludzie przysyłali do nas listy jakie im ZUS przysłał, że mają coś
    uzupełnić.Głównie listy , bo to firma budowlana z oddziałami w całej
    Polsce.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)