PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zlec. a koszt pracy?

  • 1. Data: 2004-04-29 08:21:19
    Temat: umowa zlec. a koszt pracy?
    Od: "Neikula" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    nurtuje mnie pewna sprawa - za kilka dni mam jechac z Krakowa do Sopotu i tam
    wykonać w ramach umowy zlecenia mały odczyt - dostanę za to jakąś kasę

    natomiast koszty podróży muszę sam sobie opłacić i teraz mam pytanie - czy
    moge sobie cenę biletów jakoś odliczyć od uzyskanego przychodu i kwotę od
    której mam zapłacić podatek pomniejszyć o cenę biletów - w sumie z Krakowa do
    Sopotu bilet wraz z miejscówką kosztuje z 70 pln., więc w dwie strony to jest
    już gra warta zabawy

    co wy na to?
    moze jakies akty prawne pozwalające na takie praktyki?

    z góry dzięki

  • 2. Data: 2004-04-30 15:29:40
    Temat: Re: umowa zlec. a koszt pracy?
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Neikula" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Krakowa do
    > Sopotu bilet wraz z miejscówką kosztuje z 70 pln.,

    Standardowe koszty uzyskania przychodu przy umowie zlecenia lub o dzieło
    wynoszą 20% (przy prawach autorskich 50%).
    Jeżeli koszt biletów będzie przekraczał te koszty, to zamiast
    standardowych 20% lub 50% możesz odliczyć cenę biletów PKP (prawdopodobnie
    zachowując je do ewentualnej kontroli przez US).
    A najlepiej zasięgnąć informacji u źródła, tj. w informacji w Urzędzie
    Skarbowym.

    Pozdrawiam

    wa