PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 31. Data: 2009-06-17 17:22:09
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: r...@m...com

    > Potencjalnemu pracodawcy też tak mówisz? To nic dziwnego, żeś na
    > bezrobociu.

    Pracodawcy nie ma co mówić, pracodawca w wymaganiach wymienia konieczność
    posiadania uprawnień.

  • 32. Data: 2009-06-17 17:24:11
    Od: r...@m...com

    > Bzdura, misiu. Zarobki wypłaca pracodawca. Póki co, nie ma obowiązku
    > zatrudniania ludzi, więc płaca minimalna oznacza tylko tyle, że ci,
    > których robota jest mniej warta, zostają na bezrobociu.

    Nie bzdura a prawda.

    Wyższa płaca minimalna zmusza pracodawcę do wypłaty wyzszego wynagrodzenia
    pracownikowi, i powinna być tak skalkulowana by uwzględnić realne rynkowe
    koszty życia w dowolnym miejscu w kraju.

  • 33. Data: 2009-06-17 17:24:40
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Baloo" napisał:
    > No straszne po prostu :>
    > A ktoś im bronił uczyć się, doszkalać, studiować, jak był czas po temu?
    > I to za darmo, bo na szczęście nauka jest u nas jeszcze w większości
    > przypadków darmowa.

    czuć od ciebie głąbem co nawet studiów nie ma a się o studiowaniu wypowiada,
    studia u nas są tak samo darmowe jak darmowa jest służba zdrowia i tym
    podobne bzdety!:O(

  • 34. Data: 2009-06-17 17:26:21
    Od: r...@m...com

    > chłopie, ale mieszasz...
    >
    > Specjalnych uprawnień wymagają prace np. elektryczne, wózki widłowe,
    > prowadzenie tirów z niebezpiecznymi ładunkami.
    > Jak wyobrażasz sobie zrobienie elektryki (i oczywiście odbiór z
    > poswiadczeniem i odpowiedzialnością) przez kogoś nieodpowiedzialnego? To
    > chyba w miare logiczne że jak sie ma większą odpowiedzialność to i
    > trzeba mieć udokumentowaną wiedzę w tym zakresie.

    Nie chodzi o to że nie chcę mieć udokumentowanej wiedzy, ale o to że nie można
    tego dokumentu zdobyć tylko za pomocą samej wiedzy, bez _wydawania_pieniędzy_
    na kurs i egzamin.

  • 35. Data: 2009-06-17 17:30:18
    Od: r...@m...com

    > czuć od ciebie głąbem co nawet studiów nie ma a się o studiowaniu wypowiada,
    > studia u nas są tak samo darmowe jak darmowa jest służba zdrowia i tym
    > podobne bzdety!:O(

    Dokładnie, ktoś tu nie zna realiów życia tylko sugeruje się teorią.

    Tak jak pisałem, naprawdę za darmo w Polsce to tylko w mordę można dostać.

  • 36. Data: 2009-06-17 17:31:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Wyższa płaca minimalna zmusza pracodawcę do wypłaty wyzszego wynagrodzenia
    > pracownikowi,

    Jedyne do czego zmusza pracodawcę, to do przekalkulowania, czy dalej mu się
    opłaca danego pracownika trzymać w firmie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2009-06-17 17:32:38
    Od: r...@m...com

    > On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jedyne do czego zmusza pracodawcę, to do przekalkulowania, czy dalej mu się
    > opłaca danego pracownika trzymać w firmie.

    Jak sie nie opłaca to moze zwolnić pracowników i sam robić za wszystkich.

  • 38. Data: 2009-06-17 17:37:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Jak sie nie opłaca to moze zwolnić pracowników i sam robić za wszystkich.

    Właśnie. A co wtedy zrobi już-nie-pracownik?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 39. Data: 2009-06-17 17:38:46
    Od: r...@m...com

    > On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Właśnie. A co wtedy zrobi już-nie-pracownik?

    Znajdzie pracę u pracodawcy który nie ma założenia że pracownik musi np. dla
    pracodawcy zarobić minimum drugie tyle ile sam na siebie zarabia.

  • 40. Data: 2009-06-17 17:42:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

    > Znajdzie pracę u pracodawcy który nie ma założenia że pracownik musi np. dla
    > pracodawcy zarobić minimum drugie tyle ile sam na siebie zarabia.

    Nie wystarczy miejsca dla wszystkich zwolnionych.
    Co więc odpowiesz tym zwolnionym?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl