PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 231. Data: 2009-06-19 20:12:03
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h1gpa0$df1$1@news.onet.pl Liwiusz

    > To dobrze czy źle?

    Czy dobrze, że nie płacą? IMHO dobrze. I biedni też nie powinni
    płacić. PD jest zły, bo karze za pracę. Jak mam wybierać, to wolę VAT.

    > Możliwe.
    > Świadczy to o ułomnym systemie fiskalnym.

    > I pogląd ten należy apostołować do upadłego.

    Tym samym na demonstracjach związkowych należy krzyczeć "znieść
    podatek dochodowy", a nie "50% dla najbogatszych", bo - pomijając jakieś
    chore budżetówki - prawie nikt w normalnych warunkach takiego podatku
    nie płaci. Przynajmniej nikt, kto nie chce, bo kilku pożytecznych
    idiotów pewnie da się znaleźć. Niegdyś Astrid Lindgren nie straciła
    zaufania do szwedzkiego systemu podatkowego, nawet jak przez pomyłkę
    była zmuszona do zapłaty ponad 100% podatku.

    --
    Liwiusz

  • 232. Data: 2009-06-19 20:33:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1grel$m1a$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Czy dobrze, że nie płacą? IMHO dobrze.
    Byle tylko prawo było takie, że jak ich za to dorwą, to im wezmą 100 razy
    więcej, a najlepiej wszystko.

    > I biedni też nie powinni płacić. PD jest zły, bo karze za pracę. Jak mam
    > wybierać, to wolę VAT.
    Nie masz wybierać. Masz płacić.

    > Tym samym na demonstracjach związkowych należy krzyczeć "znieść podatek
    > dochodowy", a nie "50% dla najbogatszych"
    Nie usiłuj doradzać związkom zawodowym.
    Powstały, utrzymały się, istnieją i mają wpływy bez twoich porad.
    Są więc one zapewne po prostu zbędne.

    > bo - pomijając jakieś chore budżetówki
    Sfera budżetowa istnieje wszędzie. Widocznie jest potrzebna. Nazywając ja
    chorą mówisz o własnej chorobie.
    Czy ty jesteś potrzebny?

    > prawie nikt w normalnych warunkach takiego podatku nie płaci.
    Ostatnio czytałem artykuł niejakiego K. Durczoka.
    Cytuję niezwykle adekwatny fragment: "Z wielkim podziwem obserwuję ludzi,
    którzy mają rzadki dar życia w stworzonym przez siebie świecie. Nie
    przeszkadza im to, że nijak on się ma do rzeczywistości. Ważne, że oni sami
    przyjmują go jako jedyny prawdziwy. Wszystko to ma swoje naukowe podstawy w
    psychiatrii (...)."

    --
    Jotte

  • 233. Data: 2009-06-19 20:44:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h1grel$m1a$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Byle tylko prawo było takie, że jak ich za to dorwą, to im wezmą 100
    > razy więcej, a najlepiej wszystko.

    Sęk w tym, że oni to robią legalnie. Najwyższe stawki podatku
    dochodowego są dla naiwnych. Najbogatsi zawsze będą mogli ich uniknąć.
    Choćby przenosząc swoje interesy do innego, bardziej przyjaznego
    podatkowo państwa.

    > Nie masz wybierać. Masz płacić.

    Ale - póki co, bo w Europie różnie bywa - poglądy swoje wyrażać mogę.

    --
    Liwiusz

  • 234. Data: 2009-06-19 20:47:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Ostatnio czytałem artykuł niejakiego K. Durczoka.

    Rzadko oglądam telewizję, być może dlatego uśmiechnięci prezenterzy
    głównych wydań wiadomości nie wydają mi się wszech wiedzącymi
    autorytetami i wyroczniami.

    --
    Liwiusz

  • 235. Data: 2009-06-19 20:49:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1gtc8$rbk$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > są dla naiwnych. Najbogatsi zawsze będą mogli ich uniknąć. Choćby
    > przenosząc swoje interesy do innego, bardziej przyjaznego podatkowo
    No to trzeba coś z tym zrobić.

    > Ale - póki co, bo w Europie różnie bywa - poglądy swoje wyrażać mogę.
    I obyś mógł zawsze.
    Za tym jestem.

    --
    Jotte

  • 236. Data: 2009-06-19 20:55:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1gthf$rbk$2@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Rzadko oglądam telewizję
    Nie moja wina.
    Artykuł był w prasie.

    > być może dlatego uśmiechnięci prezenterzy głównych wydań wiadomości nie
    > wydają mi się wszech wiedzącymi autorytetami i wyroczniami.
    Wierzę, że ci się nie wydają.
    Szczególnie w świetle zacytowaniego przeze mnie fragmentu artykułu.
    A "wszechwiedzącymi" pisze się razem.

    --
    Jotte

  • 237. Data: 2009-06-19 21:10:30
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    Jotte pisze:
    > Robiąc teraz podatek liniowy wg znanych z grubsza założeń (18%)
    > najbogatszym (czyli tym z 2 i 3 progu) obniżyłoby go to kilka-
    > kilkanaście %, najbiedniejszym o 1%.

    Czyli teraz bogatym zabiera się znacznie więcej.

    > Czyli bogatym zostałoby znacząco więcej, najbiedniejszym praktycznie tak
    > samo jak wcześniej.

    To znana filozofia.
    Jak sąsiad ma o jedną krowę więcej to lepiej mu ją otruć zamiast wziąć
    się do roboty. Bo niby dlaczego ma mieć więcej?

    > To łajdactwo.
    > Koniec. kropka.

    Tak. To łajdactwo.
    Taka kara za to, że ktoś sobie lepiej radzi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 238. Data: 2009-06-19 21:36:21
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 19, 9:54 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > No tak, fakt.
    > Łajdackie lyberały już swoim robią dobrze.

    "Łajdackie lyberały" "gównianym byznesmenkom"? ;)

    Dobrze robią! W tym roku dzięki zlikwidowaniu środkowego progu planuję
    zaoszczędzić parę tysięcy złotych. Podoba mi się to.

    --
    mihau

  • 239. Data: 2009-06-19 21:47:06
    Od: Jotte <n...@m...pl>

    W wiadomości news:h1gv08$851$1@atlantis.news.neostrada.pl Kviat
    <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> pisze:

    > Czyli teraz bogatym zabiera się znacznie więcej.
    Po prostu bogaci płacą więcej.
    Za posiadanie bogactwa.
    Normalne.

    > Tak. To łajdactwo.
    > Taka kara za to, że ktoś sobie lepiej radzi.
    A najlepiej sobie "radzący" powinni płacić zero.

    --
    Jotte

  • 240. Data: 2009-06-19 22:12:36
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 19, 11:47 pm, Jotte <n...@m...pl> wrote:

    > Po prostu bogaci płacą więcej.
    > Za posiadanie bogactwa.
    > Normalne.

    Przy podatku liniowym też płacą więcej.
    Ale jestem w stanie uwierzyć, że tego nie rozumiesz.

    --
    mihau