PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce

  • 1. Data: 2008-04-27 18:54:44
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce
    Od: trednu <t...@g...com>

    Witam,
    mam kilka pytan teoretyczno praktycznych. Pierwsze :W momencie
    wypowiedzenia umowy przez pracodawce pracownik otrzymuje kopie czy tez
    oryginal wypowiedzenia? Drugie pytanie: co jest lepsze z punktu
    przyszlego pracodawcy ktory szuka pracownika :wypowiedzenie przez
    pracodawce czy tez rozwiazanie umowy za porozumieniem stron? Czy
    pracodawca moze wymoc na pracowniku wykorzystanie przyslugujacego
    urlopu?
    dzieki za odpowiedz na te oczywiste pytania jestem ciekaw jak to w
    prAktyce wyglada

  • 2. Data: 2008-04-27 19:49:53
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-04-27 20:54 [trednu] napisał(a):

    > mam kilka pytan teoretyczno praktycznych. Pierwsze :W momencie
    > wypowiedzenia umowy przez pracodawce pracownik otrzymuje kopie czy tez
    > oryginal wypowiedzenia?

    To są dwa jednobrzmiące egzemplarze. Nie ma oryginału i kopii.

    > Drugie pytanie: co jest lepsze z punktu
    > przyszlego pracodawcy ktory szuka pracownika :wypowiedzenie przez
    > pracodawce czy tez rozwiazanie umowy za porozumieniem stron? Czy

    Zależy od przyczyny wypowiedzenia.

    > pracodawca moze wymoc na pracowniku wykorzystanie przyslugujacego
    > urlopu?

    Może.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2008-04-27 20:38:10
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "trednu" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > Drugie pytanie: co jest lepsze z punktu
    > przyszlego pracodawcy ktory szuka pracownika :wypowiedzenie przez
    > pracodawce czy tez rozwiazanie umowy za porozumieniem stron?
    W momencie, gdy pracodawca zwalnia Cię i daje Ci wypowiedzenia, musi podać
    przyczynę. Z doświadczenia - neistety własnego - wiem, że często zwolnienie za
    porozumieniem stron nie jest wybawieniem dla pracownika, a dla pracodawcy.
    Pracodawca chce się kogoś pozbyć z firmy, ale nie ma konkretnych argumentów, że
    ten ktoś cos zawalił. Wówczas dając wypowiedzenie za porozumieniem stron nie
    musi tłumaczyć się z powodów rozstania. Tak naprawdę jeśli przyszłego pracodawcę
    będą interesować przyczyny rozstania z firmą, to i tak zadzwoni do poprzedniego
    pracodawcy.

    > Czy
    > pracodawca moze wymoc na pracowniku wykorzystanie przyslugujacego urlopu?
    Masz na myśłi okres wypowiedzenia? Tak, pracodawca moze Cię wysłać w okresie
    wypowiedzenia na urlop. Dopiero, gdy masz go więcej, niż wynosi okres
    wypowiedzenia, dostajesz ekwiwalent. No chyba, że pracodawca zwalnia Cię, ale
    jednocześnie koniecznie chce, byś miesiąc czy trzy jeszcze przepracowała. Wtedy
    może dać ekwiwalent, ale osobiście się z tym nigdy nie spotkałem

  • 4. Data: 2008-04-27 20:46:38
    Od: trednu <t...@g...com>

    On 27 Kwi, 22:38, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:
> [...]
    > będą interesować przyczyny rozstania z firmą, to i tak zadzwoni do poprzedniego

    Wlasnie ten przypadek interesuje mnie najbardziej : co jesli
    pracodawca nie podal pisemnie ZADNEJ przyczyny wypowiedzenia (zaznacze
    jeszcze , ze mowimy tutaj o umowie o prace na czas okreslony na n-lat
    - czas ten
    jeszcze nie uplynal) ? Jeszcze raz dzieki za odpowiedz

  • 5. Data: 2008-04-27 20:51:33
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jaQbek napisał(a):

    > W momencie, gdy pracodawca zwalnia Cię i daje Ci wypowiedzenia, musi
    > podać przyczynę.

    Z wyjątkiem rozwiązania umowy na czas określony z zachowaniem
    2-tygodniowego okresu wypowiedzenia oraz rozwiązywania umów na okres próbny.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-04-27 20:55:44
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    >Wlasnie ten przypadek interesuje mnie najbardziej : co jesli
    >pracodawca nie podal pisemnie ZADNEJ przyczyny wypowiedzenia (zaznacze
    >jeszcze , ze mowimy tutaj o umowie o prace na czas okreslony na n-lat

    Podanie uzasadnienia dotyczy tylko umów na czas NIEOKREŚLONY> Uzasadnienie
    zamieszcza się na WYPOWIEDZENIU a nie na świadectwie pracy. To jest sprawa
    pomiędzy pracownikiem a pracodawcą i oficjalnie nie idzie dalej w świat.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2008-04-27 20:56:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fv2o7i$f4k$1@inews.gazeta.pl jaQbek <j...@s...eu>
    pisze:

    > Wówczas dając
    > wypowiedzenie za porozumieniem stron
    Co za bzdurny bełkot. Nie ma czegoś takiego.
    Czym innym jest wypowiedzenie stosunku pracy (czynność jednostronna), a czym
    innym rozwiązanie za porozumieniem stron.
    Jak można podejmować się doradzania będąc kompletnym indolentem?
    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-04-27 21:01:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    a.googlegroups.com
    trednu <t...@g...com> pisze:

> [...]
    > - czas ten
    > jeszcze nie uplynal) ? Jeszcze raz dzieki za odpowiedz

    Istnieje możliwość żądania sprostowania treści świadectwa pracy.

    Podstawa: Rozporządzenie MPiPS z 15.5.1996 r. w sprawie szczegółowej treści
    świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr
    60, poz. 282 z późn. zm)
    ost. zmiana: Dz.U. 2003, Nr 230, poz. 2289

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-04-27 21:27:44
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Jak można podejmować się doradzania będąc kompletnym indolentem?
    O czymś takim, jak przejęzyczenie, użycie niewłaściwego słowa Jotte słyszał? Bo
    chyba z kontekstu mojej wypowiedzi jasno wynikało, o co chodzi, i większość się
    połapała

  • 10. Data: 2008-04-27 21:34:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fv2r4g$q8n$1@inews.gazeta.pl jaQbek <j...@s...eu>
    pisze:

    > O czymś takim, jak przejęzyczenie, użycie niewłaściwego słowa Jotte
    > słyszał?
    A o czymś takim jak precyzja wypowiedzi (w kwestii prawnej, przypomnę) i
    odpowiedzialności Qbek słyszał?

    > Bo chyba z kontekstu mojej wypowiedzi jasno wynikało, o co
    > chodzi, i większość się połapała
    Jak tę większość oszacowałeś?
    Napisałeś bzdurę (nie pierwszy raz zresztą) i tyle.
    Pierdoły, które tu chłopcze wypisujemy wiszą w sieci po parę lat ktoś kiedyś
    przeczyta i byc może pobłądzi przez nas.
    Zresztą - czemu się po prostu nie douczysz zamiast szukać głupich
    usprawiedliwień gdy popełniłeś błąd?

    --
    Jotte