PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce › Re: Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce
    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce
    Date: Sun, 27 Apr 2008 22:38:10 +0200

    Użytkownik "trednu" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d2565ec7-3a19-499e-87b3-e2ecdc733cd0@c58g2000hs
    c.googlegroups.com...
    > Drugie pytanie: co jest lepsze z punktu
    > przyszlego pracodawcy ktory szuka pracownika :wypowiedzenie przez
    > pracodawce czy tez rozwiazanie umowy za porozumieniem stron?
    W momencie, gdy pracodawca zwalnia Cię i daje Ci wypowiedzenia, musi podać
    przyczynę. Z doświadczenia - neistety własnego - wiem, że często zwolnienie za
    porozumieniem stron nie jest wybawieniem dla pracownika, a dla pracodawcy.
    Pracodawca chce się kogoś pozbyć z firmy, ale nie ma konkretnych argumentów, że
    ten ktoś cos zawalił. Wówczas dając wypowiedzenie za porozumieniem stron nie
    musi tłumaczyć się z powodów rozstania. Tak naprawdę jeśli przyszłego pracodawcę
    będą interesować przyczyny rozstania z firmą, to i tak zadzwoni do poprzedniego
    pracodawcy.

    > Czy
    > pracodawca moze wymoc na pracowniku wykorzystanie przyslugujacego urlopu?
    Masz na myśłi okres wypowiedzenia? Tak, pracodawca moze Cię wysłać w okresie
    wypowiedzenia na urlop. Dopiero, gdy masz go więcej, niż wynosi okres
    wypowiedzenia, dostajesz ekwiwalent. No chyba, że pracodawca zwalnia Cię, ale
    jednocześnie koniecznie chce, byś miesiąc czy trzy jeszcze przepracowała. Wtedy
    może dać ekwiwalent, ale osobiście się z tym nigdy nie spotkałem