PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o pracę ???

  • 1. Data: 2003-03-26 14:34:07
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę ???
    Od: "makes" <b...@o...pl>

    witam

    na początek - mam problem który swojego czasu tu się parę razy przewijał ;)
    Nie mam siły grzebać w goglach - (jestem chory na grypę 2 tydzień )........

    Liczę na pomoc ;)

    Więc tak:
    Moja małżonka od paru lat (7-8?) pracuje w sklepiku na pół etatu. Praca
    stała się dość upierdliwa ponieważ jej godziny są ni w pięć ni w dziesięć
    13-17tej - i szefowa absolutnie nie chce zgodzić się na tzw zmiany (inne
    godziny pracy w poszczególnych tygodniach)

    W związku z tym pod dłuuuugich naradach podjęliśmy decyzję - zwolnic się

    I teraz tak:
    1. wypowiedzenie przez pracownika z terminem 3 miesięcy
    Kiedy należy je złożyć - zależy nam jak najszybciej

    2. Z tego co kiedyś czytałem - w okresie wypowiedzenia żona może wybrać cały
    urlop wypoczynkowy oraz domagać się świadczenia urlopowego?

    3. Co pominąłem?

    Dziękuję za wszystkie twórcze odpowiedzi

    Aha - jeżeli chcecie pogorszyć stan mojego zdrowia to śmiało możecie pisać
    że to już było :)

    pozd
    robert

    ---

  • 2. Data: 2003-03-26 17:24:16
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę ???
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > I teraz tak:
    > 1. wypowiedzenie przez pracownika z terminem 3 miesięcy
    > Kiedy należy je złożyć - zależy nam jak najszybciej

    Najpóżniej 31.03 ,to termin rozwiązania stosunku pracy nastąpi w dniu 30.06 br.
    Chyba ze rowiąże stosunek pracy na mocy porozumienia stron lub pracodawca
    zgodzi się na wcześniejszy termin rozwiązania umowy ( art 36 par.6 kp. )

    > 2. Z tego co kiedyś czytałem - w okresie wypowiedzenia żona może wybrać cały
    > urlop wypoczynkowy oraz domagać się świadczenia urlopowego?

    Zgodnie z art.155 prim kp wersja 2003 żonie należy się urlop za rok 2003
    prporcjonalny do okresu przepracowanego u tego pracodawcy czyli jak dobrze
    liczę przy 3 miesiącach wypowiedzenia 13 dni i nici ze świadczenia urlopowego.

    > 3. Co pominąłem?
    >
    >swiadectwo pracy
    PIT - 11 do 15.07
    prosić o RP - 7
    wypełniona legitymacja ubezpieczeniowa

  • 3. Data: 2003-03-26 17:45:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Mar 2003 15:34:07 +0100, "makes" <b...@o...pl>
    zakodował:

    >1. wypowiedzenie przez pracownika z terminem 3 miesięcy
    >Kiedy należy je złożyć - zależy nam jak najszybciej

    Nie ważne czy złożysz 1 czy 31 dnia miesiąca - i tak okres biegnie od
    następnego miesiąca. Czyli najpóźniej w poniedziałek.

    >2. Z tego co kiedyś czytałem - w okresie wypowiedzenia żona może wybrać cały
    >urlop wypoczynkowy oraz domagać się świadczenia urlopowego?

    Świadczenia urlopowego nie ma od tego roku. Urlopu pracodawca nie musi
    udzielić (wtedy wypłaca ekwiwalent) i nie całego, a proporcjonalnie -
    czyli w tym przypadku 6/12 całości.

    >3. Co pominąłem?

    To my mamy to wiedzieć.

    >Aha - jeżeli chcecie pogorszyć stan mojego zdrowia to śmiało możecie pisać
    >że to już było :)

    Było.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-03-26 19:12:25
    Od: "makes" <b...@o...pl>

> [...]
    > prporcjonalny do okresu przepracowanego u tego pracodawcy czyli jak dobrze
    > liczę przy 3 miesiącach wypowiedzenia 13 dni i nici ze świadczenia

    dzieki za odpowiedź - ale z tego co mi się zdaje - jeżeli urlop będzie w
    niepełnym wymiarze to 13dni już powinno skutkować wypłatą świadczenia
    urlopowego :) tj 13dni roboczych...

    makes

    ---

  • 5. Data: 2003-03-26 20:15:55
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > makes
    >
    > Swiadczenie urlopowe wypłaca się korzystającym w danym roku kalendarzowym z
    urlopu wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.
    Nie znam przepisu który by w tym roku pozbawiał pracowników tego
    świadczenia.Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-03-26 22:21:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 26 Mar 2003 21:15:55 +0100, s...@p...onet.pl
    zakodował:

    >Nie znam przepisu który by w tym roku pozbawiał pracowników tego
    >świadczenia.Pozdrawiam.

    A może chcesz poznać?? ;)

    Jeżeli "sklepik" zatrudnia >20 osób (a mniej niż 20 w przeliczeniu na
    pełne etaty), to nie jest już sklepikiem. Jest sklepem albo
    supermarketem ;)
    A od tego roku obowiązek wypłacanie świadczenia urlopowego mają tylko
    firmy zatrudniające mniej niż 20 osób w przeliczeniu na pełne etaty, a
    ponad 20 osób (czyli naprawdę jest to wyjątek potwierdzający regułę,
    że świadczenie urlopowe zostało zlikwidowane)

    Ustawa o zakladowym funduszu swiadczen socjalnych:
    Art. 3.
    [...]
    1b. Pracodawca zatrudniaj?cy co najmniej dwudziestu pracowników,
    jednakże mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    etaty, który nie tworzy Funduszu, wypłaca ?wiadczenie urlopowe, o
    którym mowa w ust. 4-6.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-03-26 22:47:22
    Od: "mucha" <m...@N...gazeta.pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > prporcjonalny do okresu przepracowanego u tego pracodawcy czyli jak dobrze
    > liczę przy 3 miesiącach wypowiedzenia 13 dni i nici ze świadczenia

    nie masz racji nalezy się świadczenie urlopowe przy 14 dniach ale
    kalendarzowych, a więc jest to de fakto najwięcej 12 dni roboczych urlopu
    jeśli soboty są pracujące, a więc pracodawca musi wypłacić świadczenie
    urlopowe, jesli firma liczy do 20 pracowników
    a co do terminu zwolnienia to 31.marca jest ostatnim dzwonkiem do
    wyciągnięcia jak najwięcej z pracodawcy, potem zmieniają się przepisy

  • 8. Data: 2003-03-26 23:54:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Mar 2003 22:47:22 +0000 (UTC), "mucha"
    <m...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >urlopowe, jesli firma liczy do 20 pracowników

    Bzdura. Odpowiedni paragraf już podałem w tym wątku.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-03-27 09:06:35
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > jednakże mniej niż dwudziestu pracowników w przeliczeniu na pełne
    > etaty, który nie tworzy Funduszu, wypłaca ?wiadczenie urlopowe, o

    Witam
    Wydaje mi się ,że jest to nadinterpretacja art 3 ust. 1b. Znalazłe
    interpretacje tego art. "że pracodawca może alternatywnie tworzyć FŚS lub
    wypłacać swiadczenie urlopowe". Dożyjemy zobaczymy, co jeszcze wymyślą z tą
    interpretacją.Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

  • 10. Data: 2003-03-27 10:19:51
    Od: "Marta Golianek" <m...@p...pl>

    Tak, ale ............
    Art. 162. Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej
    niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.
    Wynika z tego, że jeżeli pracownik nie wykorzystał urlopu w wymiarze 2 tyg w
    jednym kawałku to jest to wina pracodawcy, że takowego nie zapewnił......
    wobec czego lepiej dla pracodawcy jest wypłacić świadczenie urlopowe, mimo
    że przesłanka 14 dniowa jest niespełniona...... A PIP się do tego
    przychyla......
    Pozdrawiam
    Marta
    -