PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o pracę ???

  • 11. Data: 2003-03-27 12:14:42
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę ???
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 27 Mar 2003 10:06:35 +0100, s...@p...onet.pl
    zakodował:

    [...]
    >Wydaje mi się ,że jest to nadinterpretacja art 3 ust. 1b. Znalazłe
    >interpretacje tego art. "że pracodawca może alternatywnie tworzyć FŚS lub
    >wypłacać swiadczenie urlopowe". Dożyjemy zobaczymy, co jeszcze wymyślą z tą
    >interpretacją.Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    Oczywiście, że pracodawca zatrudniający nawet 1 pracownika może
    utworzyć ZFŚS, ale obowiązek ma dopiero zatrudniając 20 pracowników w
    przeliczeniu na pełne etaty (czyli np. 40 półetatowców). Ale nie o tym
    pisałeś.

    Świadczenie urlopowe wypłacane jest jednak (zgodnie z zacytowanym
    przepisem) tylko w dosyć nietypowej sytuacji - gdy pracodawca
    zatrudnia co najmniej 20 osób, ale mniej niż 20 w przeliczeniu na
    pełne etaty (czyli np. 30 półetatowców).

    Jeżeli pracodawca zatrudnia mniej niż 20 dusz, to nie ma obowiązku ani
    tworzenia ZFŚS, ani wypłaty świadczenia urlopowego (wprowadzone
    nowelizacją od tego roku).

    Co więcej, art 4 umożliwia pracownikom zrzeczenie się z ZFŚS i
    świadczenia urlopowego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775