PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymowienie - kilka pytan

  • 1. Data: 2004-05-02 14:03:24
    Temat: Wymowienie - kilka pytan
    Od: "Monique" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    moj malzonek w czwartek otrzymal wymowienie (pracowal jako help desk -
    administrator sieci) i w zwiazku z tym mam kilka pytan - moze ktos bedzie
    mogl nam wyjasnic kilka kwestii:-)

    Po pierwsze:
    na wymowieniu wpisano jako powod: restrukturyzacja dzialu - zmiana potrzeb
    pracodawcy: nowe projekty wymagaja zmiany systemu pracy na system zmianowy,
    jak rowniez obslugi programistycznej. Pracodawca nie pytal meza czy gotowy
    jest do pracy zna zmiany, nie wzial rowniez pod uwage faktu, iz maz konczy
    studia infiormatyczne (inzynieria oprogramowania) i moglby ta obsluge
    programistyczna robic. Czy w takim przypadku jest sens odwolywac sie do sadu
    pracy? I co moze wyniknac z takiego odwolania do sadu??

    Po drugie:
    czy w przypadku wymowienia z powodem jak wyzej nalezy sie odprawa?

    Pozdr.
    Monika

  • 2. Data: 2004-05-02 17:48:30
    Temat: Re: Wymowienie - kilka pytan
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monique" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sadu
    > pracy? I co moze wyniknac z takiego odwolania do sadu??

    1. Pracodawca nie musi pytać pracownika, czy może mu dać wypowiedzenie.
    2. Jeżeli była to umowa na czas nieokreślony powinien być podany powód (to
    jak czytam zostało spełnione)
    3. Jeżeli uważacie, ze powód wypowiedzenia jest zbyt ogólny trzeba skierować
    sprawę do sądu.

    > Po drugie:
    > czy w przypadku wymowienia z powodem jak wyzej nalezy sie odprawa?

    1. Tylko w przypadku jeżeli jest to wypowiedzenie z przyczyny nie dotyczącej
    pracownika u pracodawcy zatrudniajacego ponad 20 pracowników.