PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyjazd integracyjny a prawo › Re: Wyjazd integracyjny a prawo
  • Data: 2010-03-17 23:40:50
    Temat: Re: Wyjazd integracyjny a prawo
    Od: Wieslaw Bicz <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Jeśli masz na myśli pracowników najemnych (a nie np. współwłaściciedli,
    > udziałowców itp.) to tu się biegunowo różnimy. Ja tego w ogóle nie
    > rozumiem. Tzw. "utożsamianie z firmą" jest mi obrzydliwe w swym sensie
    > już jako sam termin, że o realizacji tej "idei" nie wspomnę. Co to w
    > ogóle ma być?

    W większości sensownych firm na Świecie tak jest, nawet w Polsce można
    znaleźć takie przypadki. Nie tylko właściciele, dyrektorzy i udziałowcy,
    ale także "pracownicy najemni" po prostu łączą swoje nadzieje z firmą,
    liczą na to, że jej sukces będzie ich sukcesem, wiedzą też, że porażki
    firmy będą ich dotykać. Znam wielu takich ludzi i takie firmy i wydaje
    mi się to zupełnie zrozumiałe. Szczególnie tam, gdzie ludzi widzą, że
    ich firma ma sensowne cele i działania ludzi ją prowadzących są dla nich
    zrozumiałe i oceniane jako korzystne dla wszystkich pracujących w
    firmie. Jestem nawet zdania, że dopiero stworzenie takiej atmosfery daje
    szansę na prawdziwy rozwój firmy i oczywiście też korzyści ludziom w
    niej pracującym. I wielu ludzi to rozumie.

    Jestem właścicielem firmy, ale znam wielu pracowników innych firm,
    którzy się z nimi utożsamiają i doskonale wiem, dlaczego to robią. Nie
    tylko nie widzę w tym nic obrzydliwego, ale po prostu zwyczajne,
    racjonalne podejście do życia. Nie każdy chce lub może prowadzić własną
    działalność, ale wielu chce po prostu identyfikować się z tym, co robią.
    I tacy ludzie szukają firm, które im to umożliwiają. To daje po prostu
    satysfakcję, że nie wspomnę o korzyściach materialnych...

    W. Bicz