PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wczesniejsza emerytura a urlop

  • 1. Data: 2004-01-25 18:26:01
    Temat: Wczesniejsza emerytura a urlop
    Od: "w_w" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Po przeszlo 34-latach pracy w przychodni lekarskiej, postanowilam
    przejsc na wczesniejsza emeryture i dalej pracowac w dotychczasowej
    firmie w ograniczonym zakresie, na umowe cywilno-prawna.
    Lekarzy z moja specjalizacja w okolicy brakuje, rozmowy o rozwiazaniu
    dotychczasowej umowy i podpisaniu nastepnej przebiegaly gladko, az do
    czasu wizyty w kadrach i precyzowaniu detali.
    Punktem spornym okazal sie urlop, lub jego rekompensata za biezacy rok.
    Pani kadrowa stwierdzila, ze nalezy mi sie urlop w wysokosci proporcjonalnej
    do czasu przepracowanego w tym roku, a ja twierdze, ze w pelnym.
    Wydaje mi sie, ze jesli w normalnych okolicznosciach moglabym wziac juz
    teraz caly urlop, to sytuacji nie zmienia moje przejscie na emeryture.
    Sprawa drobna, ale denerwujaca. Nie chcialabym zadrazniac stosunkow z przyszlym
    pracodawca, ale kto ma racje? ;)
    Czy dobrze mysle, ze nalezy mi sie calosc bez wzgledu na miesiac w ktorym
    przejde i dodatkowo odprawa w wysokosci miesiecznych poborow?

    Poniewaz sprawa jest dosc pilna, bardzo prosze o wyjasnienie i (jesli
    to ja mam racje) podanie przepisow, ktore to lopatologicznie klaruja :)

    pozdrawiam
    W_W

  • 2. Data: 2004-01-25 18:43:04
    Temat: Re: Wczesniejsza emerytura a urlop
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Poniewaz sprawa jest dosc pilna, bardzo prosze o wyjasnienie i (jesli
    > to ja mam racje) podanie przepisow, ktore to lopatologicznie klaruja :)

    Witam
    Kadrowa ma rację. Urlop należy się w wymiarze proporcjonalnym do okresu
    przepracowanego w roku ustania stosunku pracy - art.155 prim kp. Art.92 prim.
    dotyczący odprawy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę od 01.01.2004
    nie obowiązuje, został uchylony u listopadzie ub.r. ( Dz.U. nr.213 z 2003
    poz.2081 ) a więc z odprawy nici. Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-01-25 18:55:36
    Od: "w_w" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie obowiązuje, został uchylony u listopadzie ub.r. ( Dz.U. nr.213 z 2003
    > poz.2081 ) a więc z odprawy nici. Pozdrawiam

    Dziekuje, choc z bolem :)
    Tylko teraz nie rozumiem tego "a więc z odprawy nici".
    Urlop to jedna sprawa, a odprawa druga. Czyzby i odprawy zniesli?
    Jesli bede chciala odejsc np. 15 lutego, to dostaje polowe pensji, plus
    ewentualny ekwiwalent za 3-dni urlopu i koniec?

    pozdrawiam
    W_W

  • 4. Data: 2004-01-25 19:12:46
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Jesli bede chciala odejsc np. 15 lutego, to dostaje polowe pensji, plus
    > ewentualny ekwiwalent za 3-dni urlopu i koniec?

    Witam
    Ekwiwalent dostaniesz za 5 dni urlopu. a odpraw od 01.01.br zgodnie z kp. nie
    ma.POzdrawiam.

  • 5. Data: 2004-01-25 19:28:23
    Od: "Pafnucy " <t...@N...gazeta.pl>

    > Witam
    > Ekwiwalent dostaniesz za 5 dni urlopu. a odpraw od 01.01.br zgodnie z kp.
    nie
    > ma.POzdrawiam.

    Czy mógłbym prosić o bardziej szczegółowe wyjaśnienie tego punktu?

    Pozdrawiam
    Pafnucy

  • 6. Data: 2004-01-25 22:55:46
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,
    Mam dla Ciebie lepszą wiadomość niż poprzednia i prawdziwą.

    Będzie Ci przysługiwać odprawa emerytalna, bo - jak na razie - art. 92 z
    indeksem 1 znajduje się w Kodeksie pracy i "ma się dobrze".

    Natomiast od 01.01.2004 r. uchylony został par. 1 z indeksem 1 w art.92
    Kodeksu pracy dotyczący niepłatnego pierwszego dnia krótkiego zwolnienia
    lekarskiego (do 6 dni).

    Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy w 2004 r. niestety tylko za 5 dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-01-26 19:32:46
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > lekarskiego (do 6 dni).
    >
    > Ekwiwalent za urlop wypoczynkowy w 2004 r. niestety tylko za 5 dni.

    Zobacz KP - 2004 wydanie INFORU. Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-01-26 23:05:59
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam Szanowną Panią/Szanownego Pana,

    Odnośnie do strony internetowej INFOR ze swej strony polecam Dz. U. z 2003
    r. Nr 213, poz. 2081, art. 1 w "Dziennik Ustaw skany".

    wa