PracaGrupypl.praca.dyskusje › Plan Hausnera - cześć o świadczeniach przedemerytalnych

  • 1. Data: 2004-01-25 18:18:11
    Temat: Plan Hausnera - cześć o świadczeniach przedemerytalnych
    Od: "Pafnucy " <t...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    mam dwa pytania: 1) czy ma ktoś wiedzę na temat, kiedy w życie może wejść ta
    część planu Hausnera, ktora przewiduje wyłączenie możliwości przejścia na
    świadczenie emerytalne w wyskości ok. 800 pln netto. Jakie jest wg Was
    prawdopodobieństwo, że osoba, dla której 30 kwietnia to ostatni dzień pracy,
    nie będzie miała możliwości korzystania z takiego świadczenia? Mam problem
    tego rodzaju w rodzinie i będziemy musieli podjąć pewne decyzje:(

    2)Czy urlop pracownika przysługuje mu w całośco od 1 stycznia danego roku,
    czy oblicza się go jakoś proporcjonalnie.
    TIA
    Pozdrawiam,
    Pafnucy

  • 2. Data: 2004-01-25 20:11:11
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > 2)Czy urlop pracownika przysługuje mu w całośco od 1 stycznia danego roku,
    > czy oblicza się go jakoś proporcjonalnie.

    hi

    odnosnie SP, owe 800 zł netto, a dokladnie o jakies 50 zl netto wiecej (tj.
    1006,40 brutto) nabywa sie
    wg. ustawy o zatrudnieiu i przeciwdzialaniu bezrobociu, natomiast z dniem 31
    marca
    beda 2 nowe ustawy: 1.o promocji zatrudnienia i instytucjach runku pracy 2.
    o swiadczeniach przedemerytalnych
    wg. nowej ustawy SP bedzie wynosic az 600zl brutto, i bedzie przyznawane po
    utracie prawa do zwyklego zasilku

    tak wiec 30 kwietnia przypadnie juz w okresie obowiazywania nowej ustawy,
    wg ktorej tylko nieliczni zyskaja, dostajac SP,
    np osoby likwidujace DG, inni oczywiscie straca :/

    wg. nowych przepisow do SP mozna bedzie dorobic do 75%kw. najnizszej
    emerytury tj 414,47
    dla niewtajemniczonych, w starym projekcie SP mialo wynosic 552,63, tj.
    kwote najnizszej emerytury

    projekt nowej ustawy jest na stronach sejmu
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki4ka.nsf/wgdruku/2420
    http://orka.sejm.gov.pl/Druki4ka.nsf/wgdruku/2421

    Jean

  • 3. Data: 2004-01-25 23:27:55
    Od: "Pafnucy " <t...@N...gazeta.pl>

    Wielkie dzięki za informacje. Ale jakie są szanse/prawdopodobieńśtwo, że te
    zmiany rzeczywiscie wejdą w życie w terminie, o który mówisz?
    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 4. Data: 2004-01-26 17:08:50
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Wielkie dzięki za informacje. Ale jakie są szanse/prawdopodobieńśtwo, że
    te
    > zmiany rzeczywiscie wejdą w życie w terminie, o który mówisz?

    maja wejsc 31 marca i pewnie tak wejda
    oszczednosci, oszczednosci... tylko ze na dole, niech na gorze je zrobia !!

    Jean

  • 5. Data: 2004-01-27 00:13:16
    Od: "Pafnucy " <t...@N...gazeta.pl>

    > maja wejsc 31 marca i pewnie tak wejda
    > oszczednosci, oszczednosci...

    prosta argumentacja, ale jak trafia do przekonania;)) w zasadzie trudno się
    nie zgodzić z tym, że oszczędności należy szukać wszędzie. jednak czasami
    boli, zwłaszcza kiedy trafia to bezpośrednio w Ciebie lub kogoś bliskiego.
    jeszcze raz dzięki za info, bardzo się przydały
    pozdrawiam]
    Pafnucy