PracaGrupypl.praca.dyskusje › WYPOWIEDZENIE UMOWY O PRACĘ...

  • 1. Data: 2002-10-18 08:08:27
    Temat: WYPOWIEDZENIE UMOWY O PRACĘ...
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    Witam ,
    Przepraszam jeśli już to było...,ale zanim znajdę to....

    Chodzi o to,że pracodawca wypowiedział mi umowę o pracę zawartą na czas
    określony...a jednocześnie zaproponował nowe warunki obniżając pensję.Czy
    jeśli odmówię przyjęcia nowych warunków pracy to jest to równoznaczne z tym
    że sama mam się zwolnić, czy też zakład pracy sam w takim przypadku daje mi
    wypowiedzenie i zwalnia mnie???

    Dziękuję z góry i
    Pozdrawiam
    Malutka

  • 2. Data: 2002-10-18 08:50:45
    Temat: Re: WYPOWIEDZENIE UMOWY O PRACĘ...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 18 Oct 2002 10:08:27 +0200, "Jola"
    <s...@p...onet.pl> zakodował:

    >Chodzi o to,że pracodawca wypowiedział mi umowę o pracę zawartą na czas
    >określony...

    Czy w umowie była klauzula o możliwości jej wypowiedzenia i umowa na >
    6 miesięcy? Jeżeli nie, to możesz wyrzucić wypowiedzenie do kosza -
    takiej umowy nie można wypowiedzieć.

> [...]
    >że sama mam się zwolnić, czy też zakład pracy sam w takim przypadku daje mi

    Jeżeli wypowiedział Ci warunki pracy (czyli zaproponował na piśmie
    nowe) i nie zgodzisz się na nie, to takie pisemko automatycznie działa
    jak wypowiedzenie umowy przez pracodawcę i biegnie już od momentu
    zaproponowania Ci nowych warunków (a nie od chwili odrzucenia
    propozycji przez Ciebie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-10-18 09:16:36
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > że sama mam się zwolnić, czy też zakład pracy sam w takim przypadku daje mi

    Dotychczasowa umowa rozwiąże się (z powodu wypowiedzenia przez pracodawcę) z
    upływem okresu wypowiedzenia. Jeżeli podpiszesz nową umowę to nadal będziesz
    pracować, jeżeli nie to niestety. Musisz jednak pamiętac, że umowy zawarte na
    czas określony poniżej sześcu miesiący (lub na 6 miesięcy) nie moga byc
    wypowiedziane wcześniej, a zawarte na okres dłuższy niż 6 miesiecy moga byc
    wypowiedziane tylko wtedy, gdy jest w nich zawarta odpowiednia klauzula
    (dwutygodniowe wypowiedzenie).

    Paweł