PracaGrupypl.praca.dyskusje › WNIOSEK o info o urlopie

  • 21. Data: 2009-05-06 19:12:19
    Temat: Re: WNIOSEK o info o urlopie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5fqxhvby3ds$.1b7y7mk0pd0c5.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > A wniosek pracownik wypisze pod naciskiem i z przyłożenia gnata przez
    > pracodawcę :)
    > Jotte - chyba wiesz że urlopu (KAŻDEGO) udziela pracodawca na pisemny
    > wniosek pracownika.
    Co do zasady - tak, oczywiście. Są jednak wyjątki.
    Jeśli pracownik nie złoży wniosku urlopowego w terminie umożliwiającym jego
    wykorzystanie najpóźniej do końca 1-go kwartału roku kalendarzowego
    następującego po roku, w którym pracownik nabył do niego prawo to pracodawca
    udzieli go bez tego wniosku (sporządzając ew. stosowną notatkę służbową).
    Podobnie w sytuacji biegu wypowiedzenia - pracodawca decyduje czy wypłacić
    ekwiwalent, czy udzielić urlopu w okresie wypowiedzenia..
    Mowa oczywiście o urlopach wypoczynkowych.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2009-05-10 18:04:19
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu>

    zystywac-zalegle-...

> [...]
    > kwartału następnego roku kalendarzowego (...)
    > Czy jest w nim zawarty nakaz, by pracownik ten urlop wykorzystał?
    >
    > ***
    > Będziesz się teraz bawił w "gargamela" i udawał, że nie rozumiesz?
    > Zresztą interpretuj ten zapis, jak uważasz, bylebyś się kiedyś nie zdziwił.
    > Ja nigdy nie spotkałem się z interpretacją (a miałem okazję rozmowy z
    > inspektorką z PIP na ten temat), że pracodawca udziela urlopu, a pracownik
    > ma to w nosie i nie uznaje tego polecenia, a urlop bierze w innym czasie*.
    > Udzielić urlopu to znaczy po prostu kazać pracownikowi wypisać wniosek

    To by było "wysłać na". "Udzielić" to raczej odpowiedzieć pozytywnie na wniosek
    pracownika o udzielenie.

    > Co pracownik wówczas zrobi, to jego
    > prywatna sprawa. Niemniej jednak udzielony urlop pracodawca uzna za
    > wykorzystany i tyle. Tym bardziej, że karę z tytułu złamania tego przepisu
    > płaci nie pracownik, lecz pracodawca.

    Czym bardziej ? Urlop to uprawnienie pracownika a nie pracodawcy. Nie jest więc tak,
    że pracodawca wysyła na urlop tylko jednak udziela na wniosek pracownika. Oczywiście
    mogę się mylić ale ... zdrowy rozsądek tak nakazuje rozumieć urlop i jego udzielanie.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 23. Data: 2009-05-10 18:06:26
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl>

    > nie wiem czy dobrze rozumiem, sugerujesz mozliwosc nie skorzystania
    > z prawa do urlopu? taka mozliwosc bylaby furtka do zlikwidowania
    > urlopow w ogole, obowiazek jest wlasnie po to by przynajmiej
    > istnial cien szansy na udowodnienie naduzyc (np. w postaci obecnosci
    > pracownika na stanowisku w czasie jego urlopu)

    Wymyślasz. Jeśli pracownik nie chce urlopu, wypłaca mu się ekwiwalent. Jeśli chce ...
    trzeba mu udzielić (choćby się nie chciało) i tyle

    --
    PS. nudzi mi się

  • 24. Data: 2009-05-10 18:09:20
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

> [...]
    > ekwiwalent, czy udzielić urlopu w okresie wypowiedzenia..
    > Mowa oczywiście o urlopach wypoczynkowych.

    Gdzie podstawa prawna ?

    --
    PS. nudzi mi się

  • 25. Data: 2009-05-11 08:01:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-10, Noe Bat <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Wymyślasz. Jeśli pracownik nie chce urlopu, wypłaca mu się ekwiwalent.

    A ja byłem święcie przekonany, że ekwiwalent za niewykorzystany urlop
    to tylko można zwalnianemu pracownikowi wypłacić. Możesz podać podstawę
    prawną wedle której pracownik dostaje ekwiwalent w innej sytuacji?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2009-05-11 08:23:25
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Noe Bat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wymyślasz. Jeśli pracownik nie chce urlopu, wypłaca mu się ekwiwalent.
    > Jeśli chce ... trzeba mu udzielić (choćby się
    > nie chciało) i tyle

    Wprowadzasz ludzi w błąd. Nie ma czegoś takiego jak ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop (z pominięciem sytuacji, gdy nastąpiło rozwiązanie
    umowy o pracę).

    Pozdrawiam
    Emka

  • 27. Data: 2009-05-11 08:24:38
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

> [...]
    > pracownika. Oczywiście mogę się mylić ale ... zdrowy rozsądek tak nakazuje

    Jeśli chodzi o tę konkretną sytuację, to się mylisz.
    Wyjaśnień było już aż nadto.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 28. Data: 2009-05-12 17:49:53
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu>

    > Wprowadzasz ludzi w błąd. Nie ma czegoś takiego jak ekwiwalent za
    > niewykorzystany urlop (z pominięciem sytuacji, gdy nastąpiło rozwiązanie
    > umowy o pracę).

    Chodziło mi o te artykuły na które się powołano a nie ekwiwalent. Ekwiwalentu może i
    nie można ale nie o niego mi chodziło.

    --
    PS. nudzi mi się

  • 29. Data: 2009-05-12 17:50:46
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu>

    > Jeśli chodzi o tę konkretną sytuację, to się mylisz.
    > Wyjaśnień było już aż nadto.

    Ale to raczej na bazie innych przepisów niż wskazane

    --
    PS. nudzi mi się

  • 30. Data: 2009-05-14 08:24:10
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu>

    > Jeśli chodzi o tę konkretną sytuację, to się mylisz.
    > Wyjaśnień było już aż nadto.

    > Ale to raczej na bazie innych przepisów niż wskazane

    Jakich innych przepisów?

    E.