PracaGrupypl.praca.dyskusje › Upomnienie - cd.

  • 1. Data: 2004-07-13 08:52:35
    Temat: Upomnienie - cd.
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Ja kombinuje jak dziewczynom z banku, o ktorych pisalem pare dni
    temu, odwolac sie za wasza pomoca od upomnienia powolujacego sie
    na Art108 KP a tu sie okazuje ze pracodawca tym razem przywalil
    za niewyrabianie zadan finansowych nagany.
    Laski sa zalamane. Za to samo rzekome przewinienie dostaly juz
    nastepna kare porzadkowa tyle ze tydzien pozniej.
    Wydaje mi sie ze zgodnie z polskim orzecznictwem, zaden
    pracodawca ( o sadach juz nie wspomne) nie ma prawa karac
    dwukrotnie za to samo "przewinienie". Zwlaszcza ze Art108KP ma
    sie nijak do wyrabiania zadan banku oraz obowiazkow tych milych
    pan w nim pracujacych.

    Co tu teraz zrobic z tym fantem?
    Odwolywac sie od kazdej kary porzadkowej osobno, czy zebrac
    wszystkie fakty do kupy w jednym pismie?
    Tylko co przywolac na ten proceder podwojnego karania za i tak
    niesluszny zarzut pracodawcy?

    VomitroN

  • 2. Data: 2004-07-13 08:56:35
    Temat: Re: Upomnienie - cd.
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    PIP. oni pomogą w tej sprawie na pewno

    > VomitroN
    gromax

  • 3. Data: 2004-07-13 09:16:36
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > za niewyrabianie zadan finansowych nagany.
    > Laski sa zalamane. Za to samo rzekome przewinienie dostaly juz

    Wez se luz ;-( jezeli to jest bank to ktos z inspekcji pracy jest jego
    klientem. Jako usluzny przyszly kredytobiorca powie "dyskretnie" kto zlozy
    cokolwiek na derekcje. W policji jest to samo. Walka w tym kłau z pracodawca
    jest podcinaniem galezi w sesie doslownym, na ktorej sie siedzi :-((
    Irek

  • 4. Data: 2004-07-13 09:38:35
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Wez se luz ;-( jezeli to jest bank to ktos z inspekcji pracy jest jego
    > klientem. Jako usluzny przyszly kredytobiorca powie "dyskretnie" kto zlozy
    > cokolwiek na derekcje.

    jedyny bank w miescie? Smęcisz.
    T.

  • 5. Data: 2004-07-13 11:47:15
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "toster" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > jedyny bank w miescie? Smęcisz.

    Otoz to.
    Miasto nie jest takie male, bo chodzi o Wa-we :))Ale nie w tym
    rzecz.
    W sumie pracodawca moze zwolnic obsluge banku kiedy chce ale poki
    co chodzi o znalezienie prawnych narzedzi w celu odwolania sie od
    nieslusznych zarzutow. Miedzy innymi chodzi o argument w
    odwolaniu w postaci znalezienia podstawy prawnej, ze zarowno
    upomnienie i nagana wydane prawie jednoczesnie i do tego za to
    samo, narusza w jakis sposob KP.

    VomitroN

  • 6. Data: 2004-07-13 11:48:13
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Irek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest jego
    > klientem. Jako usluzny przyszly kredytobiorca powie

    Spokojnie. Na razie nie ma mowy o powiadawianiu PIPu ani
    zglaszaniu sprawy do SP. Na to przyjdzie kolei po otrzymaniu
    odpowiedzi na odwolanie.
    Glowny problem polega na tym czy i na jakiej podstawie prawnej
    pracodawca moze zastosowac kare porzadkowa w ciagu tygodnia, za
    dokladnie to samo rzekome przewinienie, ktore czy jest zasadne
    czy nie, to bedzie rozpatrywane w odwolaniu. Rzecz w tym ze nie
    mozna laczyc kary upomnienia i nagany za to samo. Szukam wlasnie
    na to podstawy prawnej. A w KP nic nie widze wiec moze cos z
    orzecznictwa.?
    Stad prosba o pomoc

    Poki co dziewczyny sa bardzo zmartwione bo to wyglada na szukanie
    kozla ofiarnego nierealizacji zadan za ktore odpowiedzialny jest
    ktos inny a nie szeregowi pracownicy oddzialu banku.
    Pzdr
    VomitroN

  • 7. Data: 2004-07-18 21:57:40
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    Pewnie to duża firma i nie panują nad sprawami personalnymi.
    Proponuję złożyć odwołanie od każdej kary porządkowej osobno.
    W przypadku negatywnej odpowiedzi rozważyć skierowanie sprawy do sądu pracy.
    Niestety wygląda na to, że Panie powinny wolno zacząć rozglądać się za nowym
    pracodawcą (może chcą zlikwidować filię).

  • 8. Data: 2004-07-19 22:26:40
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Gen12" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pewnie to duża firma i nie panują nad sprawami personalnymi.

    Strzal w dziesiatke. Oddzial raczej na 100% bedzie zamykany. Gratuluje nosa
    Ja mialem rowniez takie podejrzenia i siostra jest juz po kilku rozmowach w
    bankach o nowa prace. Inne pracownice jeszcze sie ociagaja, choc nie wiem na
    co tu czekac.
    Takie zabawy to faktycznie domena duzych molochow,
    gdzie nikt raczej z nikim nie bedzie rozmawial o wymowieniach, tylko
    dostajesz pismo i zegnaj. Ale powalczyc o swoje prawa zawsze warto, nawet
    gdy juz sie zmieni pracodawce. Po co maja dziewczynom "narobic" w papiery?

    BTW Najlepsze jest to ze te kilka tysiecy klientow, bedzie teraz dymac pare
    ladnych kilosow do drugiego oddzialu. Dzwonia wkurzeni jak nie wiem., Ale
    przeciez od dawna wiadomo gdzie banki maja wygode klienta. Zwlaszcza te duze
    :)
    Pzdr
    VomitroN