eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie i czas pracy. › Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!
    news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Andrzej Gromadziński" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Date: Mon, 22 Dec 2003 22:30:40 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <bs7nps$5ap$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <bs6l1l$plv$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: rz209.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1072128638 5465 80.50.112.209 (22 Dec 2003 21:30:38
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Dec 2003 21:30:38 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:104338 pl.soc.prawo:183986
    [ ukryj nagłówki ]

    Chciałam dodać, że:
    1) umowa zlecenia to umowa starannego działania - czyli odpowiedzialność za
    dołożenie pełnej staranności w wykonywaniu zlecenia
    2) umowa zlecenia nie może precyzować czasu pracy, jakoże wtedy nabierałaby
    cech umowy o pracę, a to już wiąże się z ZUSami, itp...
    oczywiście, tak, jak Ktoś wcześniej stwierdził można by zapisać w umowie
    czas usunięcia awari, ale nie jest to obowiązek żadnej ze stron
    czyli Zleceniobiorca w tym przypadku nie ma obowiązku biec na każde
    wezwanie, jednak można powiedzieć, ze ryzykuje utratę zlecenia

    wiosna
    Użytkownik "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs6l1l$plv$1@inews.gazeta.pl...
    > Kolega pracuje w firmie X na umowę o pracę. Jednocześnie z firmą Y
    podpisał
    > umowę zlecenie. Umowa przewiduje opiekę nad sprzętem komputerowym w
    firmie.
    > W momencie podpisywania umowy w firmie Y było ustalone (ustnie) że
    obowiązki
    > jakie nakłada na kolegę umowa zlecenie, ten będzie wykonywał w swoim
    wolnym
    > czasie. Umowa pisemna nie przewiduje żadnych ram czasowych wykonywania
    pracy
    > dla firmy Y.
    >
    > Obecnie firma Y twierdzi, że kolega skoro zobowiązał się do opieki nad ich
    > sprzętem komputerowym, to na każde zawołanie powinien natychmiast być do d
    > yspozycji. W praktyce wygląda to tak, że jak pani z księgowości drukarka
    nie
    > chce drukować, to dzwoni do kolegi, i żąda, aby ten natychmiast zostawił w
    > szystko, zjawił się w firmie Y, i rozwiązał problem.
    >
    > Oczywiście nie jest to możliwe, gdyż kolega pracuje w firmie X, i nie może
    > sobie wyjść z pracy aby rozwiązywać problemy pani księgowej z firmy Y.
    >
    > I teraz pytanie. Czy są jakieś przepisy prawne które regulują takie sytuac
    > je?
    > Przejrzałem kodeks cywilny, odnośnie zawierania zleceń, ale nie znalazłem
    > odpowiedzi na to pytanie.
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1