eGospodarka.pl

eGospodarka.plPracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie i czas pracy.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2003-12-22 11:41:16
    Temat: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kolega pracuje w firmie X na umowę o pracę. Jednocześnie z firmą Y podpisał
    umowę zlecenie. Umowa przewiduje opiekę nad sprzętem komputerowym w firmie.
    W momencie podpisywania umowy w firmie Y było ustalone (ustnie) że obowiązki
    jakie nakłada na kolegę umowa zlecenie, ten będzie wykonywał w swoim wolnym
    czasie. Umowa pisemna nie przewiduje żadnych ram czasowych wykonywania pracy
    dla firmy Y.

    Obecnie firma Y twierdzi, że kolega skoro zobowiązał się do opieki nad ich
    sprzętem komputerowym, to na każde zawołanie powinien natychmiast być do d
    yspozycji. W praktyce wygląda to tak, że jak pani z księgowości drukarka nie
    chce drukować, to dzwoni do kolegi, i żąda, aby ten natychmiast zostawił w
    szystko, zjawił się w firmie Y, i rozwiązał problem.

    Oczywiście nie jest to możliwe, gdyż kolega pracuje w firmie X, i nie może
    sobie wyjść z pracy aby rozwiązywać problemy pani księgowej z firmy Y.

    I teraz pytanie. Czy są jakieś przepisy prawne które regulują takie sytuac
    je?
    Przejrzałem kodeks cywilny, odnośnie zawierania zleceń, ale nie znalazłem
    odpowiedzi na to pytanie.



  • 2. Data: 2003-12-22 12:47:30
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


    Użytkownik Andrzej Woźniak <w...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bs6l1l$plv$...@i...gazeta.pl...
    > Kolega pracuje w firmie X na umowę o pracę. Jednocześnie z firmą Y
    podpisał
    > umowę zlecenie. Umowa przewiduje opiekę nad sprzętem komputerowym w
    firmie.
    > W momencie podpisywania umowy w firmie Y było ustalone (ustnie) że
    obowiązki
    > jakie nakłada na kolegę umowa zlecenie, ten będzie wykonywał w swoim
    wolnym
    > czasie. Umowa pisemna nie przewiduje żadnych ram czasowych wykonywania
    pracy
    > dla firmy Y.
    >
    > Obecnie firma Y twierdzi, że kolega skoro zobowiązał się do opieki nad ich
    > sprzętem komputerowym, to na każde zawołanie powinien natychmiast być do d
    > yspozycji. W praktyce wygląda to tak, że jak pani z księgowości drukarka
    nie
    > chce drukować, to dzwoni do kolegi, i żąda, aby ten natychmiast zostawił w
    > szystko, zjawił się w firmie Y, i rozwiązał problem.
    >
    > Oczywiście nie jest to możliwe, gdyż kolega pracuje w firmie X, i nie może
    > sobie wyjść z pracy aby rozwiązywać problemy pani księgowej z firmy Y.
    >
    > I teraz pytanie. Czy są jakieś przepisy prawne które regulują takie sytuac
    > je?
    > Przejrzałem kodeks cywilny, odnośnie zawierania zleceń, ale nie znalazłem
    > odpowiedzi na to pytanie.
    >

    I jeszcze jedno. Firma Y odgraża się że obciąży kolegę za przestoje w swojej
    pracy spowodowane - jak oni to określają - niewywiązywaniem się z podpisanej
    umowy.

    Czy oni mogą to zrobić? Gościu podpisał umowę w dobrej wierze, zakładając że
    umowa - zlecenie nie nakłada na niego obowiązku pracy od-do. Teraz wydaje
    się, że znalazł się w sytuacji bez wyjścia. Właściciel firmy Y poinformował
    go wręcz, że właściwie to powinien on przesiadywać od rana do późnego
    wieczora w firmie - tak, aby być pod ręką, kiedy nastąpi jakaś awaria.

    pozdr
    AW



  • 3. Data: 2003-12-22 13:16:30
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora


    > > Kolega pracuje w firmie X na umowę o pracę. Jednocześnie z firmą Y
    > podpisał
    > > umowę zlecenie. Umowa przewiduje opiekę nad sprzętem komputerowym w
    > firmie.
    > > W momencie podpisywania umowy w firmie Y było ustalone (ustnie) że
    > obowiązki
    > > jakie nakłada na kolegę umowa zlecenie, ten będzie wykonywał w swoim
    > wolnym
    > > czasie. Umowa pisemna nie przewiduje żadnych ram czasowych wykonywania
    > pracy
    > > dla firmy Y.

    A czy umowa przewiduje czas reakcji na zgłoszenie awarii? Jeżeli nie to
    koleś może olać żądania szefa firmy Y.

    Pozdrawiam
    wm



  • 4. Data: 2003-12-22 13:16:41
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wm <w...@p...onet.pl> napisał(a):


    >
    > A czy umowa przewiduje czas reakcji na zgłoszenie awarii? Jeżeli nie to
    > koleś może olać żądania szefa firmy Y.

    Sadze, ze wiekszym problemem jest to, ze szef firmy potraktuje to jako
    pretekst do niezaplacenia za prace juz wykonane w ramach umowy-zlecenia.

    pzdr
    Krzysztof


    > Pozdrawiam
    > wm
    >
    >


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2003-12-22 13:58:44
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Biedrona" <no spam_biedrona@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora


    > A czy umowa przewiduje czas reakcji na zgłoszenie awarii? Jeżeli nie to
    > koleś może olać żądania szefa firmy Y.
    >
    > Pozdrawiam
    > wm


    dokładnie
    w umowie na pewno nie zostało dokładnie sformułowane jaki jest maks. czas
    reakcji
    zawsze można rozwiązać umowę albo jeśli chcą sporządzić nową - można się
    umówić iż na wezwanie będzie reagował błyskawicznie
    no ale wtedy to już za inne pieniądze



  • 6. Data: 2003-12-22 14:48:34
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Brodek" <B...@O...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Biedrona" <no spam_biedrona@o2.pl> napisał w wiadomości
    news:bs6t87$t4l$1@inews.gazeta.pl...
    > w umowie na pewno nie zostało dokładnie sformułowane jaki jest maks. czas
    > reakcji
    > zawsze można rozwiązać umowę albo jeśli chcą sporządzić nową - można się
    > umówić iż na wezwanie będzie reagował błyskawicznie
    > no ale wtedy to już za inne pieniądze

    Ale to zleceniobiorca powinien zadbać o sprecyzowanie tego punktu w umowie.
    Jeśli nie zrobi tego to firma może oczekiwać, że interwencja zostanie
    wykonana natychmiast.

    Pzdr
    Brodek



  • 7. Data: 2003-12-22 14:58:35
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


    Użytkownik Brodek <B...@O...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bs707o$jrg$...@S...icm.edu.pl...
    > Ale to zleceniobiorca powinien zadbać o sprecyzowanie tego punktu w
    umowie.
    > Jeśli nie zrobi tego to firma może oczekiwać, że interwencja zostanie
    > wykonana natychmiast.
    >

    I w tym jest właśnie problem. Dlatego chodzi mi głównie o odpowiedź na
    pytania:

    1. Czy zleceniodawca może nakazać zleceniobiorcy wykonywanie zadania w
    określonym czasie?

    2. Czy isnieją jakieś ustalenia prawne, które to precyzują?

    pozdr
    AW



  • 8. Data: 2003-12-22 15:31:01
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "KCH" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora


    Użytkownik "Andrzej Woźniak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs70mo$brm$1@inews.gazeta.pl...
    > I w tym jest właśnie problem. Dlatego chodzi mi głównie o odpowiedź na
    > pytania:
    >
    > 1. Czy zleceniodawca może nakazać zleceniobiorcy wykonywanie zadania w
    > określonym czasie?
    >
    > 2. Czy isnieją jakieś ustalenia prawne, które to precyzują?

    Jak brzmi dokładnie temat umowy zlecenie? Może na tej podstawie uda się
    wyciągnąć pewne wnioski?



  • 9. Data: 2003-12-22 18:41:25
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dotychczasowa dyskusja na temat tej umowy zlecenia nie ma sensu, ponieważ
    nie zaznajomiono PT Grupowiczów z treścią zawartej umowy. Jeżeli jednak
    treść umowy zlecenia to tylko "Opieka nad sprzętem komputerowym", należy ją
    uściślić przez wpisanie dodatkowych warunków, np. takich:
    1. Zleceniobiorca jest zobowiązany do sprawdzania prawidłowego działania
    sprzętu raz w tygodniu np. w poniedziałek, lub 3 razy w tygodniu, np. w
    poniedziałek, środę i piątek - w godzinach od 18:00 do 20:00.
    2. W przypadku awarii zleceniobiorca zobowiązany jest przystąpić do jej
    usunięcia w czasie np. 3 godzin od zawiadomienia.
    Jeżeli podobnych warunków nie sformułowano w umowie zleceniu, to
    zleceniobiorca może rzeczywiście pracować tylko wówczas, kiedy będzie miał
    na to ochotę, ale nie może liczyć na to, że zleceniodawca będzie tolerował
    takie postępowanie i wypłacał za to wynagrodzenie. Zawierając umowę
    zlecenie, zleceniodawca miał jakiś cel, a jeżeli ten cel nie zostanie przez
    niego osiągnięty, to może rozwiązać umowę zlecenie w każdym czasie, bez
    okresu wypowiedzenia, ponieważ jest to umowa cywilno prawna.

    Pozdrawiam

    ali




  • 10. Data: 2003-12-22 20:00:19
    Temat: Re: Umowa zlecenie i czas pracy.
    Od: Rygel <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Dec 2003 13:47:30 +0100, Andrzej Woźniak wrote:


    > I jeszcze jedno. Firma Y odgraża się że obciąży kolegę za przestoje w swojej
    > pracy spowodowane - jak oni to określają - niewywiązywaniem się z podpisanej
    > umowy.

    A umowa przewiduje coś takiego?

    > Właściciel firmy Y poinformował
    > go wręcz, że właściwie to powinien on przesiadywać od rana do późnego
    > wieczora w firmie - tak, aby być pod ręką, kiedy nastąpi jakaś awaria.

    Ale to juz nie będzie umowa zlecenie, tylko umowa o prace
    z pełnym zusem, nadgodzinami, urlopem itd., - może należy temu
    pracodawcy uświadomić istnienie przepisów zakazujących stosowania
    umów cywilnych gdy praca ma charakter pracy etatowej.

    Rygel

strony : [ 1 ] . 2

Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

MENU
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.